همانطور که احتمالا می‌دانید صرافی ارز دیجیتال کوکوین (KuCoin) با یک حادثه امنیتی مواجه شده است و بیش از ۱۵۰ میلیون دلار ارز دیجیتال از آن به سرقت رفته است. بر اساس گزارش‌های به دست آمده کیف پول‌های آنلاین این پلتفرم مورد حمله قرار گرفته و هکر موفق شده است مقادیر زیادی ارزهای دیجیتال را از آن خارج کند. پس از این حمله مدیرعامل این صرافی از همکاری با سایر صرافی‌ها برای شناسایی هکرهای احتمالی خبر داد. در ادامه به خبرهای تازه از هک بزرگ کوکوین خواهیم پرداخت.

مبلغ سرقت شده از کو کوین به ۲۰۰ میلیون دلار نزدیک  شد

در حالی که ابتدا گفته شده بود در هک کوکوین در حدود ۱۵۰ میلیون دلار  سرقت شده اما در گزارش‌های تازه‌تری که منتشر شده است مشخص شد رقم سرقت شده از کوکوین به ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسد. از جمله ارزهای دیجیتالی که در این هک به سرقت رفته می‌توان به بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل، بیت کوین اس وی، استلار، ترون و تتر اشاره کرد.

به نظر می‌رسد صرافی کوکوین پس از برداشت مبلغ زیادی در تاریخ ۲۶ سپتامبر متوجه این حمله شده و آن را به اطلاع کاربران رسانده است.

کوکوین همچنین به کاربران اطمینان داد وجوه سرقت شده شامل ارزهای دیجیتالی است که در کیف پول‌های آنلاین یا به اصلاح کیف پول‌های گرم (hot wallets) نگهداری می‌شدند و ارزهایی که در کیف پول‌های آفلاین یا به اصطلاح سرد (cold storage) نگهداری می‌شوند در امنیت کامل هستند.

جانی لیو (Johnny Lyu) مدیرعامل جهانی کوکوین به تازگی در یک بیانیه رسمی از آپدیت کوکوین پس از هک خبر داده است و لیست آدرس‌هایی که در این معاملا مشکوک دخیل بوده‌اند را ارائه کرده است. حجم معاملات این آدرس‌ها به ۱۹۰/۹ میلیون دلار می‌رسد.

هک بزرگ کوکوین

مبلغ ربوده شده در جریان هک بزرگ کوکوین به ۲۰۰ میلیون دلار رسید

این مطلب راهم مطالعه کنید: نکاتی که قبل از انتخاب صرافی ارز دیجیتال باید به آن توجه کنید

ارزهای سرقت شده در جریان هک بزرگ کوکوین

بر اساس گزارش جانی لیو خلاصه توکن‌های دزدیده شده از صرافی ارز دیجیتال کو کوین به شرح زیر است:

  • ۱۵۲/۷ میلیون دلار اتریوم و توکن‌های مبتنی بر اتریوم
  •  ۱۰۰۸ عدد بیت کوین معادل ۱۰/۸ میلیون دلار
  • ۱۸٫۴۹۵٫۷۹۸ ریپل معادل ۴/۴ میلیون دلار
  • ۲۶٫۷۳۳ لایت کوین معادل ۱/۲ میلیون دلار
  • ۱۴٫۷۱۳ بیت کوین اس وی معادل ۲/۴ میلیون دلار
  • ۹٫۵۸۸٫۳۸۳ لومن استلار معادل ۷۰۱٫۰۰۰ دلار
  • ۴/۷ میلیون دلار ترون و توکن‌های مبتنی بر ترون
  • و معادل ۱۴ میلیون دلار تتر

به نظر می‌رسد کارشناسان امنیتی کوکوین متوجه شدند افشای کلید‌های خصوصی باعث به سرقت رفتن این حجم از ارزهای دیجیتال شده است.

به گفته لیو، کوکوین در حال حاضر با نیروهای امنیتی بین‌المللی مشغول کار هستند تا بتوانند این حمله را بررسی و هکر را شناسایی کنند.

لیو گفته است:

ما با صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال مانند هوبی، بایننس، اوککس، بیت مکس و بای بیت و همچنین برخی از پروژه‌های بلاک چین، آژانس‌های امنیتی و مقامات قانونی در تماس هستیم تا بتوانیم هر چه زودتر جزئیات بیشتری از این حمله به دست بیاوریم.

حالا باید ببینیم کوکوین موفق می‌شود ارزهای سرقت شده از این صرافی را از هکر یا هکرهای احتمالی پس بگیرد یا اینکه باید کوکوین را هم در کنار دیگر صرافی‌های بزرگی که در سال‌های گذشته مبالغ زیادی را از دست داده‌اند بگذاریم؟

به نظر شما هک بزرگ کوکوین چه تاثیری می‌تواند در بازار ارزهای دیجیتال به خصوص قیمت بیت کوین و اتریوم بگذارد؟ نظرات و تحلیل‌های خود را از طریق کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptogazette