بر اساس گفته‌های جانی لیو (Johnny Lyu) مدیرعامل صرافی کوکوین (Kucoin) این پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال موفق شده است با کشف مظنونین هک کوکوین از اول اکتبر تاکنون نزدیک به ۲۰۴ میلیون دلار از دارایی‌های دیجیتال سرقت شده را پس بگیرد.

کشف مظنونین هک کوکوین

اگر از دنبال کنندگان دنیای ارزهای دیجیتال باشید، حتما می‌دانید که صرافی ارز دیجیتال کوکوین روز ۲۵ سپتامبر مورد حمله هکرها قرار گرفت و مقادیر زیادی از ارزهای دیجیتال آن به سرقت رفت. بر اساس تخمین‌ها در جریان هک بزرگ کوکوین ۱۰۰۸ واحد بیت کوین، به همراه ۱۴٫۷۱۳ واحد بیت کوین اس وی، ۲۶٫۷۳۳ واحد لایت کوین، ۹٫۵۸۸٫۳۸۳ واحد لومن استلار، اومنی و تتر مبتنی بر ایاس (EOS) به ارزش ۱۴ میلیون دلار، همچنین ۱۵۳ میلیون دلار اتر و توکن ERC20 و بیش از ۱۸ میلیون ریپل به سرقت رفت.

بلافاصله پس از وقوع این حادثه، کوکوین اعلام کرد با همکاری قانونی و تعدادی از پروژه‌های بلاک چین به دنبال اصلاح این وضعیت است.

پس از اینکه مشخص شد تعداد زیادی از پروژه‌های ارز دیجیتال بیش از ۱۳۰ میلیون دلار از دارایی‌های هک شده کوکوین را پیدا کردند، توسعه دهندگان این پلتفرم به دلیل متمرکز بودن محکوم شدند.

پس از آن شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین الیپتیک (Elliptic) گزارشی منتشر کرد و گفت هکر یا هکرها نزدیک به ۱۷ میلیون دلار از دارایی‌های سرقت شده را روی پلتفرم‌های غیرمتمرکز هزینه کرده‌اند. الیپتیک همچنین اشاره کرد مبادلات هکر روی پلتفرم‌های توکنلون (Tokenlon)، یونی سواپ (Uniswap) و شبکه کایبر (Kyber Network) هنوز قابل ردیابی است.

کشف مظنونین هک کوکوین و باز پس گیری ۲۰۴ میلیون دلار ارز دیجیتال

روز گذشته یعنی سوم اکتبر، جانی لیو مدیرعامل صرافی کوکوین گزارش جدیدی در مورد این حادثه برای عموم مردم منتشر کرد:

پس از تحقیقات کامل، ما مظنونین هک اخیر را با مستندات قابل توجهی پیدا کردیم. مقامات قانونی و پلیس در حال حاضر رسما به دنبال انجام عملیات برای دستگیری هستند. با حمایت همکارانمان در صنعت ارز دیجیتال موفق شدیم ۶۴ میلیون دلار دیگر از دارایی‌های سرقت شده را از حساب‌های مشکوک خارج کنیم و ارزش کل دارایی‌های بازپس گرفته شده از هکر از اول اکتبر تا امروز به ۲۰۴ میلیون دلار رسیده است.

مدیرعامل کوکوین ادامه داد:

کوکوین به عملکرد کامل خود بازگشته است و من و تیمم همه تلاشمان را برای جبران تاثیرات این حادثه انجام خواهیم داد. در حال حاضر ۳۱ توکن برای خدمات واریز و برداشت آماده شده است و توکن‌های بیشتر شامل بیت کوین، اتر و تتر به زودی آماده خدمات خواهد بود.

جامعه ارزهای دیجیتال در توییتر از پاسخ‌های لیو استقبال کردند و منتظر باز شدن خدمات سپرده‌گذاری و برداشت از این صرافی هستند. لیو همچنین از همه صرافی‌ها و پروژه های بلاکچین برای کمک به کوکوین در حل این حادثه امنیتی تشکر کرد.

در زمان نگارش این مطلب هنوز خبری از هویت مظنونان و دستگیری یا آزادی آنان منتشر نشده است.

در هفته‌های اخیر حوادثی مانند هک کوکوین، تعطیلی بیت مکس، مناظره انتخابانی ترامپ و بایدن و ابتلای دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده، بازار ارزهای دیجیتال را با نوسان مواجه کرده بود.

به نظر شما انتشار خبر کشف مظنونین هک کوکوین چه تاثیری در بازار ارزهای دیجیتال خواهد گذاشت؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: bitcoininsider