صرافی سنگاپوری کوکوین در یک اتفاق امنیتی، هک شد. در هک صرافی کوکوین بیش از ۱۵۰ میلیون دلار از ارزهای دیجیتال مختلف به سرقت رفت.

این هک از طریق نفوذ هکرها به کیف پول داغ کوکوین (KuCoin) صورت گرفته است. در این اتفاق ارزهای نظیر بیت کوین، توکن‌های مختلف ERC-20 اتریوم و دیگر توکن‌های متفرقه از این پلتفرم خارج شدند. البته با توجه به رهگیری این ارزها از پلتفرم Whale Alert، مشخص شده است که تمامی این دارایی‌ها به یک آدرس خاص منتقل شده‌اند. در چند ساعت گذشته، این آدرس تراکنش‌های کوچک انجام داده است که حدس زده می‌شود احتمالا تراکنش‌های امتحانی بوده‌اند.

در حال حاضر صرافی کوکوین تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های ارزهای دیجیتال را بسته‌ است تا بررسی‌های امنیتی لازم انجام شود.

دستبرد به صرافی کوکوین فقط مرتبط با کیف پول‌های داغ است و این شرکت اعلام کرده است که کیف پول‌های سرد، امن و دست نخورده باقی مانده‌اند.

هک صرافی کوکوین توسط بیمه پوشش داده خواهد شد

در همین حین، رئیس صرافی بزرگ بایننس هم در کنار بسیاری دیگر از اشخاص شناخته شده این صنعت، اعلام کرده است که شرکت او در خصوص بررسی این اتفاق تمامی همکاری لازم با صرافی کوکوین را انجام خواهد داد.

کاهش ارزش توکن صرافی کوکوین پس از هک
کاهش ارزش توکن صرافی کوکوین پس از هک

ارز دیجیتال رسمی این صرافی پس از این اتفاق سریعا ارزش خود را از دست داد. KuCoin Shares از قیمت ۱ دلار، تنها در چند دقیقه به قیمت ۰٫۸۶ دلار سقوط کرد. البته قیمت این توکن توانست تا حدی ریکاوری شود.

پس از این اتفاق، رئیس شرکت کوکوین در یک ویدیو زنده اعلام کرد که این میزان سرقت نسبت به دارایی‌های این صرافی، کوچک بوده است و تمامی اموال از دست رفته، توسط بیمه پوشش داده خواهد شد.

نظر شما در خصوص هک صرافی کوکوین چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید

منبع: Cryptopotato