وقتی دیروز صرافی ارز دیجیتال کوکوین هک شد، گزارش‌ها حاکی از آن بود که هکرها چیزی حدود ۱۵۰ میلیون دلار از این صرافی دزدیده‌اند. اما امروز کوکوین «آدرس‌های مظنون» بیشتری منتشر کرده که نشان می‌دهد مقدار ارز دیجیتال دزدیده شده بیشتر از این حرف‌هاست.

این آدرس‌های مظنون جای توجه بسیار زیادی دارد. با نگاهی به این آدرس‌ها و یک جمع و تفریق ساده، به نزدیکی عدد ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسیم. آدرس‌های مظنون شامل ارزهای دیجیتال زیر می‌شوند:

۱۵۳ میلیون دلار توکن‌های اتریوم و ERC-20

۱٫۰۰۸ بیتکوین (۱۰/۸ میلیون دلار)

۲۶٫۷۳۳ لایت کوین (۱/۲ میلیون دلار)

۱۸٫۴۹۵ ریپل (۴/۵ میلیون دلار)

۱۴٫۷۱۳ بیت کوین ساتوشی ویژن (۲/۲ میلیون دلار)

۹٫۵۸۸٫۳۸۳ استلار (۷۰۵٫۵۲۲ دلار)

۲۲۸٫۹۵۲٫۸۳۸/۰۶۴۰۷۳ توکن‌های ترون (۶/۳ میلیون دلار)

۱۴ میلیون دلار تتر روی شبکه‌های بلاکچین ایاس و آمنی

مدیر عامل این صرافی سنگاپوری، جانی لین امروز صبح این مقادیر را طی یک نشست خبری اعلام کرد؛ جمع این اعداد به ۱۹۳ میلیون دلار می رسد. او همچنین به این نکته اشاره کرد این مقدار تنها بخش اندکی از سرمایه هک شده است و تیم کوکوین در حال کار روی لیست و برآورد ارزش کلی میزان سرمایه هک شده هستند.

بیشتر بخوانید: صرافی کوکوین هک شد؛ ۱۵۰ میلیون دلار رمزارز به سرقت رفت

استپ بورول، مدیر کانال تلگرامی کوکوین گفته است:

ما با صرافی‌های دیگری مثل هوبی، بایننس، اوکی اکس، بیت مکس و بایبیت صحبت داشته‌ایم و در ارتباط هستم. همچنین با همکاری پروژ‌های بلاکچین، آژانس‌های امنیتی و دستگاه‌های قضایی پیگیر این مسئله هستیم. تا اینجای کار به نتایجی هم رسیده‌ایم، اما جزییات بیشتری را در آینده نزدیک منتشر خواهیم کرد.

کوکوین به مشتری‌هایش گفته است که نگران سرمایه از دست رفته‌شان نباشند و بیمه خسارت آنها را جبران خواهد کرد. همچنین این صرافی اعلام کرده است که خرید و فروش های ارز دیجیتال در این صرافی از هفته دیگر دوباره آغاز می‌شود. معاملات این صرافی به خاطر هک نشدن بیشتر موقتا متوقف شده است.

گفتنی‌ست طبق آمار سایت کوین گکو (CoinGecko) از ماه جولای تا کنون، میزان معاملات روزانه صرافی‌های ارز دیجیتال بین ۱۰۰ تا ۴۱۲ میلیون دلار بوده است.

نظر شما در خصوص هک صرافی کوکوین چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید

منبع: Decrypt