کیف پول بیت کوین خود را آماده کرده‌اید، آدرس بیت کوین را در دست دارید و سخت‌افزار استخراج هم تهیه کرده‌اید، حالا تمام کاری که باید انجام دهید این است که به سراغ یکی از نرم افزارهای استخراج بیت کوین بروید  که اجازه دهد به طور موثر کارها را مدیریت کنید.

همانند هر محصول دیگری، دنیای نرم‌ افزارهای استخراج بیت کوین هم دارای گزینه‌های مختلفی برای انتخاب است. اما چطور می‌توان در بین این همه نرم‌افزار، بهترین گزینه را برای شرایط خود انتخاب کنیم؟

ما در این مطلب از کوین نیک، برخی از بهترین نرم‌ افزارهای استخراج بیت کوین را فهرست کرده‌ایم. این فهرست، بر اساس بهترین نرم‌افزارهای استخراج بیت کوین از نظر سود، ویژگی‌ها، سیستم‌های مورد نیاز و سخت‌افزارهای ماینینگ ایجاد شده است.

برترین نرم افزارهای استخراج بیت کوین:

۱. نرم‌افزار استخراج CGMiner

بنا به نظر جامعه ارزهای دیجیتال، CGMiner به لطف تطبیق‌پذیری و تنوع امکانات بالای خود، به عنوان بهترین نرم افزار ماینینگ بیت کوین حال حاضر دنیا شناخته می‌شود. CGMiner یک نرم افزار متن باز است که با زبان برنامه‌نویسی C نوشته شده. این نرم‌افزار روی مک، ویندوز و لینوکس قابل اجراست و با ۳ نوع مختلف سخت‌افزار‌های استخراج GPU، FPGA و ASIC همخوانی دارد.

البته این نرم‌افزار ماینینگ امکانات جذاب بسیار زیادی دارد. شناسایی پیشرفته بلوک‌های جدید، توانایی رابط کاربری از راه دور و قابلیت مقیاس‌پذیری به نرخ هش بدون هیچ گونه تاخیر، تنها گوشه‌ای از ویژگی‌های این نرم افزار استخراج بیت کوین هستند.

۲. نرم‌افزار استخراج BFGMiner

درست همانند CGMiner، نرم‌افزار ماینینگ BFGMiner با زبان برنامه‌نویسی C نوشته شده. بنابراین روی هر ۳ سیستم عامل شناخته شده مک، ویندوز و لینوکس قابل اجرا است. این نرم‌افزار استخراج پودمانی (ماژولار) از سخت‌افزار‌های ماینینگ FPGA و ASIC پشتیبانی می‌کند.

برخی از بهترین ویژگی‌های BFGMiner، توانایی یک‌پارچه سازی هش روی الگوریتم‌های محبوب ماینینگ مانند Scrypt و SHA256d، و توانایی استخراج چندین نوع ارز دیجیتال در آن واحد است. یکی دیگر از ویژگی‌های مفید این نرم‌افزار، اورکلاکینگ یکپارچه، سیستم نظارتی کامل و کنترل سرعت فن‌ها است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: راهنمای خرید دستگاه ماینینگ برای تازه‌کارها

۳. نرم‌افزار استخراج EasyMiner

نرم‌افزار ماینینگ EasyMiner، براساس رابط کاربری گرافیکی ایجاد شده و همانند دو نرم‌افزار معرفی شده قبلی، یک نرم افزار متن باز فرانت‌اند است که برای ماینینگ آپگرید شده است. این آپگرید به شما محیط و رابط کاربری تمیزی ارائه می‌دهد و می‌توانید آن را با کیف پول ارز دیجیتال خود ادغام کنید. این نرم‌افزار همچنین اجازه می‌دهد تا چندین نوع ارز دیجیتال از جمله بیت کوین، لایت کوین و دیگر کریپتوها را استخراج کنید، ولی فقط از سیستم عامل ویندوز و سخت‌افزارهای ماینینگ ASIC پشتیبانی می‌کند.

زمانی که با استفاده از نرم‌افزار EasyMiner شروع به استخراج کردید، یا می‌توانید از حالت Monemaker استفاده کنید، یا از حالت Solo. حالت Moneymaker یا پولساز، شما را به یک استخر جمعی برای استخراج لایت کوین منتقل می‌کند. در حالت Solo یا انفرادی، اجازه می‌دهد تا استخر مورد نظر خود را انتخاب کنید، ارز دیجیتالی که می‌خواهید را استخراج کنید و البته، الگوریتم هش سفارشی مرتبط با ارز دیجیتال انتخابی خود را داشته باشید.

برترین نرم‌ افزارهای ماینینگ بیت کوین

نرم افزارهای استخراج بیت کوین

۴. نرم‌افزار استخراج BitMinter

همانند EasyMiner، نرم‌افزار ماینینگ BitMinter هم بر اساس رابط کاربری گرافیکی ایجاد شده و یک نرم‌افزار متن باز است. اما تطبیق‌پذیری و انتخاب‌هایی که پیش روی کاربران قرار می‌دهد، این نرم‌افزار را از EasyMiner جدا می‌کند. شما می‌توانید BitMinter را روی سیستم‌ عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس اجرا کنید. همچنین این نرم‌افزار از هر ۳ سخت‌افزار ماینینگ GPU، FPGA و ASIC پشتیبانی می‌کند.

اما برای این که بتوانید با استفاده از این نرم‌افزار به استخراج بپردازید، در حقیقت نیاز به این دارید که در استخر استخراج اختصاصی آن عضو شوید که البته از سال ۲۰۱۱ تا حالا، ۴۵۰ هزار کاربر در آن ثبت نام کرده‌اند. هدف این کار صاحبان نرم‌افزار این است تا با جمع کردن همه ماینرها در یک استخر، استخراج بیت کوین را راحت‌تر کنند و درآمد آن‌ها افزایش پیدا کند.

۵. نرم‌افزار استخراج BTCMiner

BTCMiner، یک نرم‌افزار ماینینگ ابری است که بیش از ۱۴۰ هزار کاربر دارد. هر شخصی با یک آدرس کیف پول بیت کوین، سخت‌افزار ماینینگ FPGA و یک اتصال اینترنت، می‌تواند از طریق این نرم‌افزار به استخراج ارز دیجیتال بپردازد.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های BTCMiner مقیاس‌گذاری فرکانس پویایی آن است که بر اساس معیار ارورها صورت می‌گیرد. بنابراین این نرم‌افزار به صورت خودکار، فرکانس مناسب با بالاترین نرخ هش را انتخاب می‌کند.

BTCMiner همچنین به دیگر ویژگی‌های خود مانند حالت ذخیره انرژی، محافظ گرمای بیش از حد، و Bitstream آماده به کار خود افتخار می‌کند. ویژگی آخر اجازه می‌دهد بدون نرم‌افزار Xilinx یا یک لایسنس، نرم‌افزار ماینینگ را اجرا کنید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: استخر بیت کوین؛ معرفی ۷ استخر ماینینگ برتر برای استخراج بیت کوین

۶. نرم‌افزار استخراج DiabloMiner

این نرم‌افزار ماینینگ از بستر OpenCL استفاده می‌کند تا به سرعت محاسبات هشینگ را هدایت و قادر باشد بی‌نهایت استخر ماینینگ را برای کاربران پشتیبانی کند.

نرم‌افزار DiabloMiner با سخت‌افزارهای ماینینگ بر اساس GPU هماهنگ است و می‌توان آن‌ را روی سیستم‌عامل مک اجرا کرد. البته اگر درایورهای Nvidia یا یک ATI Stream SDK 2.1 در اختیار دارید، می‌توانید این نرم‌افزار را روی هر سیستم عاملی اجرا کنید. همچنین این گزینه را در اختیار دارید تا به صورت انفرادی یا از طریق استخر، به استخراج بپردازید.

۷. نرم‌افزار استخراج MultiMiner

به عنوان یکی از راحت‌ترین نرم‌افزار‌های ماینینگ به لطف رابط کاربری گرافیکی قابل لمس خود، MultiMiner همچنین یکی از بهترین نرم‌افزارها استخراجی است که تطبیق‌پذیری بالایی دارد. می‌توانید آن را روی ویندوز، مک و لینوکس اجرا کنید، قادر هستید به صورت یکپارچه و بی‌توقف، از یک سخت‌افزار ماینینگ به سخت‌افزاری دیگر سوییچ کنید، و همچنین از آن برای استخراج انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

یکی از پیشرفته‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار، توانایی اسکن و شناسایی خودکار جزئیات سخت‌افزار ماینینگ کاربر است. مانند میانگین قدرت هشینگ و استخری که به آن متصل است.

۸. نرم‌افزار استخراج Awesome Miner

Awesome Miner یکی از بهترین نرم افزارهای استخراج بیت کوین است. این نرم‌افزار قدرتمند می‌تواند چندین نوع سخت‌افزار را به صورت همزمان برعهده بگیر. همانطور که از نام نرم‌افزار پیداست، Awesome Miner بیش از ۲۵ موتور ماینینگ را پشتیبانی می‌کند، با تمامی الگوریتم‌های ماینینگ محبوب سازگاری دارد و در آخر، اجازه می‌دهد چندین استخر استخراج بیت کوین را به صورت همزمان مدیریت کنید.

این نرم‌افزار ماینینگ همچنین دارای داشبردی است که دما و شرایط تمامی سخت‌افزارهای شما را نشان می‌دهد و می‌توانید پروسه سلامتی آن‌ها را تحت نظر داشته باشید. Awesome Miner را می‌توان فقط روی ویندوز و لینوکس اجرا کرد اما نسخه تحت وب آن روی همه سیستم‌عامل‌ها قابل اجرا است.

منبع: Hubspot