از آنجایی که تجارت به‌دلیل کاهش پاداش‌های استخراج بیت‌کوین دیگر سودی ندارد، حدود یک سوم شرکت‌های استخراج بیت‌کوین (BTC) ممکن است دستگاه‌های استخراج خود را خاموش کنند. سومین رویداد هالوینگ بیت‌کوین باعث کاهش عرضه ارزهای رمزنگاری‌شده و پاداش ماینرهای بیت کوین شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با وضعیت ماینرها پس از سومین هاوینگ بیت‌کوین، در این مطلب از کوین نیک با ما همراه باشید.

وضعیت ماینرهای بیت کوین پس از هالوینگ

تحلیل استخر استخراج پولین

تحلیل استخر استخراج پولین در مورد وضعیت ماینرهای بیت کوین پس از رویداد هاوینگ

طبق گفته آلخاندرو د لا توره (Alejandro De La Torre)، معاون ارشد استخر استخراج پولین (Poolin):

ماینرهایی با هش ریت بین ۱۵ تا ۳۰ درصد در کل شبکه بیت‌کوین، در حال خاموش‌کردن دستگاه‌های استخراج خود هستند، چرا که سود به‌دست آمده رضایت‌بخش نیست.

او تصریح کرد:

شرکت‌هایی که با تاسیسات استخراج ناکارآمد «قدیمی»، از جمله دستگاه استخراج S9 Bitmain و هزینه‌های بالای برق، بیشترین آسیب را خواهند دید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیام نوشته شده در آخرین بلاک بیت کوین پیش از هاوینگ

د لا توره در تحلیلی نوشت:

«تنظیم سختی نهایی استخراج در سوبسید ۱۲.۵ بلاک بیت‌کوین، یک هفته قبل از هالوینگ (۱۰۰۸ بلاک) اتفاق می‌افتد و پیش‌بینی می‌شود این سختی افزایش یابد.»

«ما انتظار داریم که اولین تعداد ۱۰۰۸ بلاک پس از هالوینگ بیت‌کوین، به‌آرامی استخراج شود، زیرا تعداد زیادی از ماینرهای بیت کوین از شبکه خارج می‌شوند. ما تخمین می‌زنیم که حدود ۳۰٪ کل شبکه بیت‌کوین با توجه به این که ۱۰۰۸ بلاک اول دارای سختی پیش از هالوینگ خواهند بود، از بازی خارج شوند.

تحلیل استخر استخراج پولین در مورد وضعیت ماینرهای بیت کوین پس از رویداد هاوینگ

استخراج بیت کوین

تاثیر هالوینگ بر درآمد شرکت‌های استخراج بیت‌کوین

ماینرها با فشار هالوینگ دوره‌ای روبه‌رو هستند، زیرا این رویداد تاثیر زیادی بر درآمد شرکت‌های استخراج خواهد گذاشت.

برخی از کارشناسان معتقدند که کاهش درآمد ممکن است با افزایش قیمت بیت‌کوین جبران شود. با این حال، اگر قیمت‌ها کاهش یابد، ماینرهای کمتری خیلی سریع از شبکه خارج می‌شوند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: قیمت بیت کوین پس از هاوینگ چگونه خواهد بود؟

د لا توره گفت:

«استخراج، بازی سخت و طولانی برای بقا است و شرکت‌هایی که نتوانند دستگاه‌های استخراج کارآمدتری با مصرف برق کمتری بیایند، از بازی خارج می‌شوند.»

وی اظهار داشت:

اگرچه ما انتظار داریم که بیشتر این ماینرهای بیت کوین بعد از رویداد هاوینگ از بازی خارج شوند، احتمالا برخی از آن‌ها دستگاه‌های استخراج کارآمدتری با مصرف برق کمتری دارند و می‌توانند این بازی را ادامه دهند.

پاداش استخراج بیت‌کوین از ۵۰ در سال ۲۰۰۹ به ۲۵ در سال ۲۰۱۲، ۱۲.۵ در سال ۲۰۱۶ و سپس به ۶.۲۵ در سال جاری  کاهش یافته است.

منبع: news.bitcoin