یک هکر ادعا کرده است که توانسته به پایگاه داده کیف پول‌های دیجیتال لجر (Ledger)، ترزور (Trezor)، کیپ کی  (Keepkey) و شیپ شیفت (Shapeshift) در پلتفرم شاپیفای (Shopify) دست پیدا کند. از آنجایی که این کیف پول‌های ارز دیجیتال جزء امن‌ترین فضاهای ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود، این موضوع باعث نگرانی بسیاری از کاربران شده است. با این حال لجر و ترزور ادعای هر گونه افشای اطلاعات کاربران را رد کرده‌اند. در ادامه این مظلب از کوین نیک به بررسی شایعه هک شدن والت لجر و ترزور می‌پردازیم.

این موضوع برای اولین بار توسط (Cybersec) گزارش شده و مدعی شده این هکر به انجمن نشت اطلاعات کاربران Ethereum.org در سال ۲۰۱۶ مرتبط است. بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده، این هکر قصد فروش داده‌های خصوصی افراد را دارد و عنوان کرده است این اطلاعات تنها به افرادی فروخته خواهد شد که مبلغ زیادی را برای خرید آن پیشنهاد کنند.

خبر هک شدن والت لجر و ترزور

کیف پول‌های ارز دیجیتال

این مطلب راهم مطالعه کنید: کیف پول سخت افزاری چیست و چرا باید از آن استفاده کنید

هک شدن والت لجر و ترزور ؛ شایعه یا واقعیت؟

هکر ادعا می‌کند توانسته است به داده‌های خصوصی بیش از ۲۷۱ هزار کاربر ترزور، ۴۱۵ هزار کاربر لجر و ۱۴ هزار کاربر کیپ‌کی دست پیدا کند. طبق گزارش منتشر شده، اطلاعاتی مانند آدرس ایمیل، شماره تلفن، آدرس و نام کاربران برای فروش گذاشته شده است. قابل توجه است در داده‌هایی که برای فروش گذاشته شده، هیچ گونه اشاره‌ای به رمز عبور نشده است.

در این گزارش تایید شده است که اطلاعات از ۱۲ صرافی و انجمن (forums) ارز دیجیتال و همچنین دو پلتفرم مالیات ارزهای دیجیتال به دست آمده است. برخی از صرافی‌هایی که در این گزارش به آن اشاره شده است عبارتند از: صرافی مکزیکی بیتسو (Bitso) و صرافی کره‌ای کربیت (Korbit).

در پی این هشدار و اعلامیه توسط هکر، شرکت‌های درگیر در این موضوع به آن واکنش نشان داده‌اند. جالب است بدانید که اغلب پلتفرم‌ها این موضوع را تکذیب کرده و ادعا می‌کنند هیچ رخنه‌ای در اطلاعات کابرانشان رخ نداده است.

ترزور در توییتی در رابطه با این موضوع ادعای هکر به استفاده از شاپیفای برای به دست آوردن اطلاعات کاربران را رد کرده است  و گفته است فروشگاه اینترنتی آن اصلا از شاپیفای استفاده نمی‌کند. ولی اشاره کرده است که با وجود بی اساس بودن این ادعا، در حال بررسی وضعیت است.

از طرف دیگر پلتفرم لجر هم می‌گوید پایگاه داده هک شده به هیچ عنوان با پلتفرم حقیقی همخوانی ندارد، با این وجود آن‌ها در پی یافتن حقیقت ماجرا هستند.

منبع: bitcoinexchangeguide