کیف پول‌ لجر نانو اس (ledger nano s) یک کیف پول سخت افزاری جمع‌وجور است که به راحتی در جیب جا می‌گیرد و طراحی آن شبیه یک درایو USB معمولی است. تنظیمات اولیه آن کاملا واضح و بی‌دردسر است، بطوریکه حتی برای افراد کاملا مبتدی هم مناسب است.

ساده‌ترین راه برای مدیریت دارایی دیجیتال خود در دستگاه لجر، از طریق نرم‌افزار لجر لایو (Ledger Live) است. این نرم‌افزار هم برای دسکتاپ و هم برای موبایل در دسترس است، اما اپلیکیشن موبایل تنها برای دستگاه‌های با سیستم عامل اندروید قابل استفاده است. اتصال به‌واسطه کابل OTG از طریق درگاه USB امکان‌پذیر است.

نرم‌افزار لجر لایو کارایی استاندارد مورد انتظار شما را فراهم می‌کند. قابلیت‌هایی از جمله چک کردن موجودی، یا ارسال و دریافت دارایی دیجیتال. البته قابلیت‌های پیشرفته‌تری هم ارائه می‌کند؛ شامل: تراکنش‌های سگویتی (SegWit transaction)، یکپارچگی معاملات (exchange integration) و قابلیت صادر کردن کلید عمومی اصلی حساب کاربری (xpub) را دارد. قابل ذکر است که لجر نانو اس توسط Binance DEX پشتیبانی می‌شود. درحالیکه شما می‌توانید دارایی‌های زیادی را به سادگی با استفاده از نرم‌افزار لجر لایو مدیریت کنید، هنوز برای بعضی از کوین‌ها استفاده از یک کیف پول نرم‌افزاری دیگر نیاز است.

کیف پول‌ لجر نانو اس
لجر نانو اس با توجه به قیمت مناسب و راحتی استفاده از آن، یکی از موفق‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری است

یکی از نقاط ضعف کوچک لجر نانو اس میزان حافظه نسبتا کم آن است. اگر بخواهید یک ارز دیجیتال را معامله کنید، باید یک اپلیکیشن خاص را برای آن نصب کنید. از آن‌جا که هر کوین یک اپلیکیشن جدا لازم دارد، فقط تعداد کمی را بطور هم‌زمان می‌توانید روی دستگاه نصب کنید. همچنین، به این نکته توجه کنید که حذف یک برنامه نصب شده، کلیدها یا دارایی شما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد؛ اما بدون نصب مجدد آن نمی‌توانید با حساب کاربری آن تراکنش انجام دهید.

بیشتر بخوانید: آموزش قدم به قدم انتقال از کوین بیس به کیف پول لجر نانو اس

جنبه‌های مثبت و منفی لجر نانو اس

مثبت:

  • پشتیبانی از همه شبکه‌های بلاکچینی اصلی و طیف وسیعی از توکن‌ها
  • استفاده آسان
  • سریع و آسان بودن اضافه کردن ارزهای دیجیتال
  • پشتیبانی از زبان‌های مختلف
  • قیمت مناسب
  • اعتبار شرکت لجر

منفی:

  • محدودیت نصب همزمان برنامه‌ها
  • سازگاری کمتر نسبت به لجر نانو ایکس

قیمت لجر نانو اس

در حال حاضر لجر نانو اس با قیمت ۵۹ دلار به فروش می‌رسد. توصیه می‌‌شود که همیشه کیف پول‌های سخت‌افزاری را مستقیما از تولیدکننده خریداری کنید. خرید کیف پول سخت‌افزاری دست دوم کلیدهای خصوصی را در معرض خطر افشا شدن قرار می‌دهد.

مشخصات کیف پول‌ سخت‌افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

وزن ۱۶/۲ گرم
نمایشگر OLED
ورودی ۲ دکمه
اتصال کابل (micro-USB)
باتری ندارد
سازش‌پذیری ۶۴-bit PCs (Windows 8+, macOS 10.8+, Linux), excluding ARM processors
Android 7+
کوین‌ها و توکن‌های قابل پشتیبانی ۱۲۰۰ +
گیت هاب https://github.com/LedgerHQ

جمع بندی

لجر نانو اس با توجه به قیمت مناسب و راحتی استفاده از آن، یکی از موفق‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری است. نسخه جدیدتر آن، لجر نانو ایکس، با قابلیت‌هایی بیشتر و البته قیمت بیشتری ارائه شد. با سابقه امنیتی خوب لجر، مدل نانو اس همچنان یک گزینه معتبر با قیمت مناسب است.

بنابراین، لجر نانو اس می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل برای کسانی باشد که می‌خواهند با یک کیف پول سخت‌افزاری ساده و با قیمت مناسب، امنیت دارایی خود را تامین کنند.

منبع: BinanceAcademy