بر اساس یک گزارش تحقیقاتی، در حال حاضر بیش از نیمی از کاربران رمزارزها، بیشتر سکه‌های خود را در «کیف پول سرد» ذخیره می‌کنند. در این تحقیق ۳۳۹ شهروند سوئدی مورد بررسی قرار گرفتند و حدود ۱۵۸ نفر کیف پول های سخت افزاری را به‌عنوان گزینه‌ای امن‌تر از «کیف پول گرم» انتخاب کردند، زیرا نسبت به سرقت‌های سایبری آنلاین نگران بودند. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب از کوین نیک همراه ما باشید.

کیف پول های سخت افزاری بسیار ایمن هستند

امنیت سایبری در این اکوسیستم بسیار مهم است. در همان نظرسنجی، حدود ۸۸ درصد گزارش دادند که از کلیدهای خود، نسخه پشتیبان تهیه کرده‌ و همچنین تایید کردند که نسخه پشتیبان آن‌ها کاغذی است.

اخیرا در پادکستی، آندریاس آنتونوپولوس (Andreas Antonopoulos)، مدافع بیت‌کوین، نظرهای خود را در مورد کیف پول‌های سخت‌افزاری به‌اشتراک گذاشت و عقیده مشابهی را ابراز کرد. همچنین، وی ادعا کرد که این کیف پول‌ها در محافظت از رمزارزها که در کیف پول سرد نگهداری می‌شوند، بسیار بهتر عمل می‌کنند.

کیف پول های سخت افزاری بسیار ایمن هستند

کیف پول سخت افزاری

این مطلب راهم مطالعه کنید: کیف پول سخت افزاری چیست و چرا باید از آن استفاده کنید

او گفت:

«کیف پول های سخت افزاری بسیار مطمئن‌تر از بسیاری HSM (ماژول‌های امنیتی سخت‌افزاری) دیگر هستند. این کیف پول‌ها، نوعی HSM در سطح مصرف‌کننده هستند که قوی‌تر عمل می‌کنند … اگر HSM به‌درستی پیکربندی نشده باشد، امنیت به‌خطر خواهد افتاد. اکثر HSM حتی از معامله‌ها چیز زیادی نمی‌دانند و به‌راحتی توسط هکرها فریب داده می‌شوند. کیف پول‌های سخت‌افزاری برای جلوگیری از این حمله‌ها طراحی شده‌اند».

با این حال، تحقیقات جدید دیگری که توسط Ledger، یکی از تولیدکنندگان مطرح کیف پول‌های سرد منتشر شد، نشان داد که کیف پول‌های سرد ارزهای رمزنگاری‌شده هم در برابر هکرها آسیب‌پذیر هستند. به‌هر حال، این گزارش در ادامه خاطرنشان می‌کند که در حال حاضر، کیف پول های سخت افزاری تنها گزینه ایمن برای کاربران جهت ذخیره دارایی‌های رمزنگاری هستند.

در حال حاضر، حفاظت از رمزارزها در بین پنج مانع اول جهت پذیرش رمزنگاری در میان عامه مردم قرار دارد.

منبع: eng.ambcrypto