کیف پول‌ سخت افزاری لجر نانو ایکس یک دستگاه جمع‌وجور است که به راحتی قابل حمل است و امکان مدیریت دارایی دیجیتال شما را آسان می‌کند. در مقایسه با لجر نانو اس، کمی نمایشگر آن بزرگتر است و دکمه آن در جای بهتری قرار گرفته است تا فشار دادن آن راحت‌تر باشد.

شما می‌توانید لجر نانو ایکس را روی دسکتاپ کامپیوتر، یا روی دستگاه‌های با سیستم عامل اندروید یا  iOS نصب کنید. با توجه به بررسی‌ها، فرآیند نصب اولیه حتی برای افراد کاملا مبتدی، ساده و بی‌دردسر است. اتصال دستگاه هم از طریق بلوتوث و هم از طریق USB-C بدون هیچ پیچیدگی و مشکلی انجام می‌شود. بنا به ادعای لجر باتری باید حدود ۸ ساعت کار کند و طول عمر باتری حدود ۵ سال است.

آسان‌ترین راه برای مدیریت دارایی دیجیتال در دستگاه‌های لجر، استفاده از نرم‌افزار لجر لایو (Ledger Live) است. این نرم‌افزار برای دستکتاپ و سیستم عامل‌های موبایل در دسترس است. نرم‌افزار لجر لایو همه کارکردهای استانداردی که از آن انتظار می‌رود را فراهم می‌کند؛ مانند: چک کردن موجودی، یا ارسال و دریافت دارایی‌ها. همچنین قابلیت‌های پیشرفته‌تری از قبیل تراکنش‌های سگویتی (SegWit transaction)، یکپارچگی معاملات (exchange integration) و قابلیت صادر کردن کلید عمومی اصلی حساب کاربری (xpub) را دارد. قابل توجه است که لجر نانو اس توسط Binance DEX پشتیبانی می‌شود. درحالیکه شما می‌توانید دارایی‌های زیادی را به سادگی با استفاده از نرم‌افزار لجر لایو مدیریت کنید، باز هم برای بعضی از کوین‌ها لازم است از یک کیف پول نرم‌افزاری دیگر استفاده کنید.

یکی از محدودیت‌های لجر نانو اس این است که شما می‌توانید تنها تعداد کمی اپلیکیشن را بصورت هم‌زمان روی آن نصب داشته باشید؛ درحالیکه لجر نانو ایکس می‌تواند بیش از ۱۰۰ اپلیکیشن را بطور هم‌زمان در حافظه خود ذخیره کند؛ بنابراین برای مدیریت سبد سرمایه‌گذاری متنوع، مناسب است.

کیف پول لجر نانو ایکس

لجر نانو ایکس می‌تواند بیش از ۱۰۰ اپلیکیشن را بطور هم‌زمان در حافظه خود ذخیره کند.

جنبه‌های مثبت و منفی لجر نانو ایکس

مثبت:

  • می‌توان برای اتصال و نصب آن از تبلت و تلفن‌های همراه هوشمند استفاده کرد.
  • کاملا قابل حمل و دارای باتری داخلی.
  • از همه شبکه‌های بلاکچینی اصلی و طیف وسیعی از توکن‌ها پشتیبانی می‌کند.
  • استفاده از آن راحت است.
  • به سرعت و بدون دردسر می‌توان کوین‌های مختلف را به آن اضافه کرد.
  • از زبان‌های مختلف پشتیبانی می‌کند.
  • لجر یک کمپانی معتبر است که از سال ۲۰۱۴ آغاز به کار کرده است.

منفی:

  • عملکرد بلوتوث ممکن است خطر امنیتی داشته باشد. اما بنا به گفته کمپانی، هیچ یک از اطلاعات مهم و حیاتی (مثل کلیدها یا seed) از طریق بلوتوث منتقل نمی‌شوند.

قیمت لجر نانو ایکس

در ژانویه ۲۰۲۰ لجر نانو ایکس به قیمت ۱۱۹ دلار به فروش می‌رسید.

توصیه می‌‌شود که همیشه کیف پول‌های سخت‌افزاری را مستقیما از تولیدکننده خریداری کنید. خرید کیف پول سخت‌افزاری دست دوم، کلیدهای خصوصی را در معرض خطر افشا شدن قرار می‌دهد.

مشخصات کیف پول‌ سخت‌افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

ابعاد (سانتی‌متر) ۷/۲ *۱/۸۶*۱/۱۸
وزن ۳۴ گرم
نمایشگر ۱۲۸ x 64 OLED
ورودی ۲ دکمه
اتصال USB-C / بلوتوث
باتری ۱۰۰ mAh Lithium-ion
سازش‌پذیری ۶۴-bit PCs (Windows 8+, macOS 10.8+, Linux), excluding ARM processors
iOS 9+ or Android 7+ smartphones
کوین‌ها و توکن‌های قابل پشتیبانی ۱۲۰۰+
لینک گیت هاب https://github.com/LedgerHQ

محتویات جعبه لجر نانو ایکس

  • یک دستگاه لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)
  • کابل USB نوع C
  • بروشور دستورالعمل استفاده از دستگاه.
  • سه عدد برگه برای یادداشت کلمات بازیابی.
  • بند جاکلیدی

جمع بندی

لجر نانو ایکس آخرین محصول یکی از معتبرترین تولیدکننده‌های کیف‌ پول‌های سخت‌افزاری در صنعت کریپتو است. مدل قبلی آن، لجر نانو اس با توجه به سادگی استفاده و تجربه کاربری خوب آن یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری رمزارزها است. مدل لجر نانو ایکس، با افزایش ظرفیت ذخیره کوین‌ها و قابلیت اتصال با بلوتوث ارائه شد.

لجر نانو ایکس یک کیف پول سخت‌افزاری با دسترسی پذیری و کاربری آسان است، که هم برای مبتدیان و هم برای حرفه‌ای‌ها مناسب است.

شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را در وب سایت و شبکه های اجتماعی کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: BinanceAcademy