صرافی رمزارز بایننس، درست دو ماه پس از حذف یک محصول مشابه، اعلام کرد که توکن اهرمی خود را راه‌اندازی خواهد کرد. برای اطلاع از اخبار بیشتر در خصوص رمزارزها با کوین نیک همراه باشید.

بایننس توکن اهرمی خود را روی پایانه این صرافی راه‌اندازی می‌کند. با اینکه بایننس توکن‌ FTX را در ماه مارس از فهرست خود حذف کرد، این صرافی اعلام کرده است که دو پیشنهاد کاملا از هم متمایز هستند.

بایننس توکن ‌های FTX را در ماه مارس حذف کرد و علت این اقدام را «عدم درک» در میان کاربران خود، که اغلب سرمایه‌گذاران خُرد هستند، دانست.

تنها چند روز پیش از حذف توکن اهرمی FTX، بایننس قراردادهای اختیار معامله را روی پایانه خود امتحان کرد. قراردادهای اختیار معامله از جمله پیچیده‌ترین محصولات معاملات مشتقه به شمار می‌روند.

کمتر از دو ماه بعد، بایننس اعلام کرد روز پنجشنبه ۱۴ می ۲۰۲۰، قصد دارد محصولات توکن اهرمی خود را راه‌اندازی کند. بایننس ادعا می‌کند که توکن ‌های این صرافی مشابه با توکن ‌های FTX نیستند.

توکن‌ های FTX درست مانند توکن‌ های ETF عمل می‌کنند. میزان اهرم از پیش تعیین‌شده است، مثلا سه برابر. در پایان هرروز معاملاتی، سود و زیان نیز مجددا برای یکسان‌ نگه‌داشتن میزان اهرم متوازن می‌شود.

این تجدید توازن چیزی است که باعث پیچیدگی در محاسبات سود و زیان برای توکن ‌اهرمی می‌شود.

بایننس ادعا کرد که توکن‌ اهرمی این صرافی در پایان هر روز معاملاتی مجدد متوازن نمی‌شوند و چنین اقدامی تنها زمانی که لازم باشد انجام خواهد شد. این صرافی باور دارد این توکن‌‌ها می‌توانند به سرمایه‌گذاران اجازه دهند تا موقعیت‌های خود را با محافظت بهتر از زیان برای مدت طولانی‌تری حفظ کنند.

عدم توازن مجدد به این معنا است که اهرم‌های ۱/۵ و ۳ برابری بایننس واقعی نیست؛ بلکه اهرم درونی این موقعیت بدون آن‌ها افزایش می‌یابد.

هنوز مشخص نیست که چه زمان توازن مجدد این توکن اهرمی لازم خواهد بود. اما احتمالاً هنگامی اتفاق خواهد افتاد که یک موقعیت به دلیل اهرم بالا به آستانه مشخصی از ریسک برسد.

منبع: Cryptobriefing