مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) مدیرعامل شبکه اجتماعی فیسبوک در جلسه‌ای که هفته گذشته با سهامداران این شرکت داشت اعلام کرده است: «ارز دیجیتال لیبرا به افزایش قیمت تبلیغات فیسبوک کمک می‌کند.» در ادامه این مطلب از کوین نیک بیشتر در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

در این جلسه زاکربرگ در پاسخ به سوالی که در مورد برنامه‌های فیسبوک برای ادغام لیبرا با خدمات این شرکت از او پرسیده شد، اینگونه توضیح داد:

لیبرا کمک می‌کند تا آگهی‌های بازرگانی برای کسب و کارها مفیدتر و موثرتر واقع شود و در نتیجه درآمد فیسبوک از طریق تبلیغات بالاتر خواهد رفت.

جالب است بدانید در سال گذشته فیسبوک از طریق فروش آگهی‌ ۶۹/۶ میلیارد دلار درآمد کسب کرد که تقریبا ۹۸ درصد درآمد کل این شرکت در سال ۲۰۱۹ را شامل می‌شود.

زاکربرگ گفته است:

وقتی کسب و کارها یک کمپین تبلیغاتی در فیسبوک اجرا می‌کنند، شخصی که روی آن تبلیغ کلیک می‌کند با احتمال بیشتری خرید می‌کند، زیرا شکلی از پرداخت را در اختیار آن‌ها قرار داده‌ایم که این گونه کار می‌کند. بنابراین طبیعی است که این آگهی‌ها برای کسب و کارها ارزش بیشتری پیدا می‌کند و تمایل دارند تا قیمت‌های بالاتری برای آن پیشنهاد دهند. به این ترتیب به طور کلی شاهد افزایش قیمت آگهی‌ها خواهیم بود.

کمک ارز دیجیتال لیبرا به افزایش قیمت تبلیغات فیسبوک

ارز دیجیتال لیبرا

این مطلب راهم مطالعه کنید: موضع گیری سرسختانه اتحادیه اروپا در قبال لیبرا

از نظر مدیرعامل فیسبوک از آنجایی که زیرساخت‌های پرداخت برای مدت طولانی است که بروزرسانی نشده‌اند، بیشتر پرداخت‌ها به صورت منطقه‌ای انجام می‌شود. به همین دلیل است که استفاده از لیبرا می‌تواند به افزایش کارایی منجر خواهد شد.

در روزهای اخیر فیسبوک از کیف پول دیجیتال کالیبرا (Calibra) رونمایی کرد که برای توزیع ارز لیبرا طراحی شده است. اما فیسبوک برای اینکه با ارز دیجیتال لیبرا اشتباه گرفته نشود نام آن را به ناوی (Novi) تغییر داد.

جالب است بدانید ناوی با واتس‌آپ (WhatsApp) یکی دیگر از مجموعه‌های تابعه فیسبوک که بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال دارد، هماهنگ‌سازی خواهد شد.

یکی از نماینده‌های شرکت فیسبوک به کوین تلگراف گفته است: «طبق برنامه‌ریزی انجام شده ناوی زمانی راه‌اندازی خواهد شد که شبکه لیبرا در دسترس قرار بگیرد و و همه مجوزها یا تاییدیه‌های لازم برای ارائه خدمات توسط فیسبوک اخذ شده باشد.»

لیبرا قرار بود در نیمه اول سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شود، اما به دلیل عدم برخی از مشکلاتی که در زمینه رگولاتوری و مقررات مربوط به ارز دیجیتال برای لیبرا به وجود آمد، عرضه آن به تاخیر افتاد. به همین دلیل در آوریل سال جاری انجمن لیبرا وایت پیپر یا همان سند مربوط به لیبرا را کمی تغییر داد تا این پروژه برای رگولاتورها جذاب‌تر شود.

با این وجود به نظر می‌رسد فیسبوک قصد دارد به کمک ارز لیبرا نحوه پرداخت هزینه تبلیغات را برای کسب و کارها ساده‌تر کند و هر چه رقابت بالاتر رود، منجر به افزایش قیمت تبلیغات فیسبوک خواهد شد.

منبع: cointelegraph