یک سال گذشته سال بسیار سختی برای علاقه‌مندان به ارز لایت کوین (Litecoin) بود، چرا که قیمت این ارز از ۴ ژوئن سال ۲۰۱۹ تا ۴ ژوئن سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۵۳ درصد کاهش یافت. اما مانند هر بازار خرسی (نزولی) دیگر می‌توانیم امیدوار باشیم در یک سال آینده قیمت لایت کوین رو به افزایش باشد. در این مطلب از کوین نیک قصد داریم پیش بینی‌های مختلف قیمت لایت کوین در سال ۲۰۲۱ را بررسی کنیم.

قیمت لایت کوین در سال ۲۰۲۱

پایین‌ترین هدف قیمتی که PrimeXBT.com برای لایت کوین در سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته، ۵۰۰ دلار است. با توجه به اینکه در حال حاضر لایت کوین ۴۷/۷۵ دلار قیمت دارد می‌توانیم نتیجه بگیریم طبق پیش بینی این سایت لایت کوین حداقل ۹۴۷ درصد رشد خواهد داشت.

همانطور که می‌دانید نمی‌توان به هر پیش‌بینی اعتماد کرد، بنابراین قصد داریم برخی از سوالات و ابهاماتی که در رابطه با آینده لایت کوین وجود دارد را بررسی کنیم تا بتوانیم دیدگاه واقعی‌تری نسبت به قیمت لایت کوین در سال آینده داشته باشیم.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۶ روش کسب سود در بازار خرسی رمزارزها

چرا در یک سال گذشته قیمت لایت کوین سقوط کرد؟

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم قیمت لایت کوین در دوازده ماه گذشته با سقوط همراه بود. به نظر کارشناسان یکی از دلایل مهم برای بازار خرسی لایت کوین، عدم پذیرش صندوق‌های قابل معامله بیت کوین (Bitcoin ETF) به وسیله کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بود.

به گفته دیوید زیلر (David Zeiler) کارشناس ارزهای دیجیتال در شرکت سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال Money Morning، سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال امیدوار بودند تا صندوق‌های قابل معامله رونق تازه‌ای به بازار ارزهای دیجیتال بدهند.

دیوید زیلر در سپتامبر سال ۲۰۱۸ در مورد صندوق‌های قابل معامله بیت کوین گفته بود:

صندوق‌های قابل معامله بیت کوین به سرمایه‌گذاران بزرگ اجازه می‌دهد تا بتوانند روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند بدون اینکه دردسر مالکیت آن را داشته باشند. همچنین این صندوق‌ها درهای سرمایه‌گذاری روی بیت کوین را روی آن دسته از سرمایه‌گذارانی باز می‌کند که حضور آن‌ها می‌توانید به تقویت و تثبیت بازار بیت کوین کمک کند.

اما به نظر می‌رسد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده  هنوز برای پذیرش صندوق‌های قابل معامله بیت کوین آماده نیست و این موضوع به این معنی است که سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال همچنان باید منتظر ورود سرمایه‌های تازه به بازار باشند.

همچنین چند مورد هک بزرگی که در صرافی‌های ارز دیجیتال رخ داده است، باعث شد بسیاری از سرمایه‌گذاران برای استفاده از صرافی‌ها دچار ترس و تردید شوند.

سرانجام افزایش قیمت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸ بسیار غرقابل پیش بینی بود و بازار نیاز به اصلاح داشت. بیت کوین که در ۱ ژانویه ۲۰۱۶ تنها ۴۳۴/۳۳ دلار قیمت داشت با ۴٬۳۰۱ درصد رشد در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۷ به قیمت ۱۹٫۱۱۴ دلاری رسید. جالب است بدانید رشد لایت کوین از نظر درصد رشد نسبت به بیت کوین بسیار بیشتر بود، چرا که در همین بازه زمانی ارزش لایت کوین از ۳/۵۱ دلار به ۳۵۰/۲۵ دلار رسید، یعنی ۹۸۷۸ درصد رشد تقریبا در ۲ سال.

بسیاری از سرمایه‌گذاران اولیه ارزهای دیجیتال سود خود را به پول نقد تبدیل کردند و مولتی میلیونر شدند.

قیمت لایت کوین در سال ۲۰۲۱

قیمت لایت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: بیت‌ کوین، اتریوم، ریپل یا لایت‌کوین : کدام یک محبوب‌ ترین ارز دیجیتال دنیا هستند؟

اما حالا که قیمت‌ها دوباره پایین آمده است، این سوال به وجود می‌آید که آیا لایت کوین هنوز یک سرمایه‌گذاری خوب و سودآور به حساب می‌آید؟

۲ دلیل اصلی وجود دارد که پیشنهاد می‌کند همین الان لایت کوین بخرید:

دلیل اول، اگر شما فکر می‌کنید که در آینده ارزهای دیجیتال بر پول‌های سنتی غلبه می‌کنند، بهتر است همین الان مقداری از آن را خریداری کنید و به روند پذیرش آن سرعت دهید. با خرید و استفاده از لایت کوین می‌توانید به پذیرش جهانی این ارز کمک کنید.

دلیل دوم برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال امید به کسب سود است. با اینکه ارزش لایت کوین در یک سال اخیر کاهش یافته است اما اگر بلند مدت به این قضیه نگاه کنید، اغلب ارزهای دیجیتال در بلند مدت سودآور بوده‌اند.

اما دقت کنید که در حال حاضر باید به صورت خیلی محتاطانه در این زمینه سرمایه‌گذاری کنید و هرگز از سرمایه‌های ضروری زندگی‌تان در این راه استفاده نکنید.

اگر شما هم از فعالان حوزه ارز دیجیتال هستید پیش‌بینی شما برای قیمت لایت کوین در سال ۲۰۲۱ چیست؟ حتما نظرات و بررسی‌های خود را با ما و سایر خوانندگان کوین نیک در میان بگذارید.

منبع: moneymorning