در حال حاضر بیت کوین در حدود قیمت ۱۶٫۷۱۱ دلار معامله می‌شود و توانسته در ۲۴ ساعت ۶/۱ درصد افزایش قیمت داشته باشد. با این روند تند و تیز گاوی، قیمت ۱۷ هزار دلاری بیت کوین ممکن است خیلی زود رخ دهد.

روز دوشنبه، قیمت بیت کوین توانست با حرکت گاوی خود، افزایش قابل توجه‌ای را تجربه کند و به قیمت ۱۶٫۸۵۱ دلار برسد. طبق نظر تحلیلگران، بیت کوین به سمت یک مومنتوم مثبت کوتاه‌ مدت حرکت کرده است و  پس از شکستن نقطه مقاومتی که از سال ۲۰۱۹ تا به حال مشغول دست و پنجه نرم کردن با آن است، در حال تجربه شرایط خرید بیش از حد است.

نشانه‌های مثبت برای رسیدن به قیمت ۱۷ هزار دلاری بیت کوین

اگر مومنتوم بیت کوین را به صورت حجم در نظر بگیریم، در زمان نگارش این مطلب، مومنتوم بیت کوین روی ۶۸۸ میلیون دلار قرار دارد. در صورتی در ماه گذشته و در یک روز عادی صرافی‌های بزرگ، این رقم روی ۴۰۴ میلیون دلار بود. آخرین نقطه مقاومت، برای سال ۲۰۱۷ است که در نزدیکی قیمت ۱۹٫۵۰۰ دلار قرار دارد. آخرین باری که قیمت بیت کوین در نزدیکی این قیمت قرار داشته، روز ۶ ژانویه ۲۰۱۸ بود، زمانی که قیمت بیت کوین به ۱۷٫۲۱۱ دلار رسید.

روند حرکت معاملات بیت کوین از تاریخ ۱۴ نوامبر

روند حرکت معاملات بیت کوین از تاریخ ۱۴ نوامبر

علاوه بر روند گاوی بیت کوین، بازار جهانی اوراق قرضه و سهام هم در روز دوشنبه پس از انتشار اخبار مثبت اقتصادی و یک نتیجه مثبت تازه در خصوص واکسن ویروس کرونا، روند مثبتی را تجربه کرد.

طبق نظر چندین تحلیلگر، افزایش ارزش و نزدیک شدن به قیمت ۱۷ هزار دلاری بیت کوین باعث شده تا قدیمی‌ترین ارز دیجیتال دنیا، بیشتر و بیشتر به عنوان یک ذخیره ارزش برای وام‌دهی چه از سوی طرف‌های متمرکز و چه از سوی طرف‌های مالی غیرمتمرکز یا دیفای، مورد استفاده قرار بگیرد. برای مثال، از سال ۲۰۱۹ تا امروز، مقدار بیت کوین قفل شده در امور مالی غیر متمرکز از ۱٫۴۲۲ عدد به ۱۷۴٫۶۷۳ رسیده است؛ یک افزایش ۱۲٫۱۸۳ درصدی.

نمودار میزان بیت کوین قفل شده در پروتکل‌های دیفای طی یک سال گذشته

با حضور پروژه‌هایی مانند Nexo و BlockFi، محبوبیت شیوه کسب درآمد ارزهای دیجیتال از طریق وام، در سال ۲۰۲۰ افزایش چشمگیری داشته است. همچنین به لطف شبکه اتریوم، امور مالی غیرمتمرکز به بازارهای خرده‌فروش این امکان را می‌دهد تا به این سیستم وام‌دهی، دسترسی پیدا کنند.

افزایش تراکنش‌های اتریوم به لطف تتر و یونی‌سواپ

اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ بر اساس ارزش بازار، روز دوشنبه روندی مثبت را طی کرد و در حدود قیمت ۴۶۲ دلار، با افزایشی ۴ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، معامله شد.

از آغاز ماه جولای، شبکه اتریوم به طور میانگین در هر روز بیش از ۱ میلیون تراکنش را تجربه کرده است. اولین تجربه این میزان تراکنش در میان سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ و در زمان وقوع حباب بازار رخ داد.

معامله توکن‌ها و استیبل کوین‌ها، بخش بزرگی از این تراکنش‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. به طوری که ۳۵ درصد تمامی تراکنش‌های اتریوم به لطف وجود یونی‌سواپ و تتر رخ داده است. افزایش تراکنش‌ها به لطف یونی‌سواپ، یک نشانه گاوی مثبت در اقتصاد غیرمتمرکز یا امور مالی غیرمتمرکز است.

نظر شما در خصوص نزدیک شدن بیت کوین به مرز ۱۷ هزار دلار و افزایش تراکنش‌ها در شبکه اتریوم چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Coindesk