رییس‌جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، در پی شیوع ویروس کرونا یک سخنرانی ملی اضطراری انجام داد. پس از این سخنرانی تاکنون، رمزارزها و سهام به‌طور همزمان واکنشی مثبت نشان داده‌اند.

آخرین پیام دونالد ترامپ برای عموم مردم ایالات متحده تاثیر پایدارکننده‌ای روی اقتصاد داشته است.

میانگین صنعتی داو جونز که در اوایل امروز حدود ۸۰۰ امتیاز افزایش داشت، روز را با۲ هزار امتیاز به پایان برد، افزایشی حدودا ۱۰ درصدی.

به همین ترتیب، بیت‌کوین که در یک مقطع از ساعات ابتدایی روز تنها ۴ هزار دلار معامله می‌شد، اکنون به ۵۴۰۰ دلار در زمان انتشار این مطلب رسیده است. این افزایش بیش از ۳۰ درصد است، با اینکه دارایی‌های رمزارز در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷ درصد کاهش داشته‌اند.

در ساعت ۳ بعدازظهر به وقت محلی، ترامپ یک سخنرانی اضطراری ملی در خصوص شیوع بیماری ویروس کرونا ایراد کرد که باعث مرگ ۴۰ نفر در ایالات متحده شده است. او در رزگاردن کاخ سفید به گزارشگران گفت: «من به‌طور رسمی یک وضعیت اضطراری ملی اعلام می‌کنم. دو کلمه بسیار بزرگ.» ترامپ همچنین تا ۵۰ میلیارد دلار بودجه جهت کمک احتمالی به شهروندان ایالات متحده که به این بیماری مبتلا شده‌اند در نظر گرفت.

سهام ایالات متحده به این خبر واکنش مثبت نشان داد. و مانند بقیه هفته، بازار رمزارز نیز از روند بازار سنتی تبعیت کرد. از صبح امروز، ارزش کل بازار رمزارزها ۵ میلیارد دلار بهبود یافته. این رقم در حال حاضر به بیش از ۱۵۵ میلیارد دلار رسیده است.

اتریوم که صبح امروز زیر ۱۰۰ دلار معامله می‌شد، اکنون به حدود ۱۳۰ دلار برای هر کوین رسیده. و ریپل که به‌تازگی از ارزش کل بازار کوین ثابت تتر پیشی گرفته است و پیش از این سخنرانی ۱۱ سنت برای هر کوین قیمت داشت، در حال حاضر با ۱۵ سنت معامله می‌شود.

منبع: decrypt.co