تراکنش بزرگ بیت کوین به ارزش ۱ میلیارد دلار موج عجیبی را در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرد. بر اساس داده‌های منتشرشده یک نهنگ بیت کوین روز دوشنبه تعداد ۸۸٫۹۸۹ بیت کوین را با هزینه تراکنش تنها ۹/۱۵ دلار منتقل کرده است. در ادامه این مطلب در مورد جزئیات این تراکنش ۱ میلیارد دلاری بیت کوین بیشتر صحبت می‌کنیم.

تراکنش ۱ میلیارد دلاری بیت کوین اولین بار توسط یکی از ربات‌های ناظر بر بلاک چین به نام «Bitcoin Block Bot» مشاهده شد.

بر اساس داده‌های کمپانی «BitInfoCharts» به نظر می‌رسد آدرس فرستنده از یک کیف پول سرد متعلق به بایننس باشد. همانطور که می‌دانید کیف پول‌های سرد به‌منظور جلوگیری از دسترسی هکرها، به اینترنت متصل نیستند.

تراکنش ۱ میلیارد دلاری بیت کوین

تراکنش ۱ میلیارد دلاری بیت کوین

این مطلب را هم مطالعه کنید: بازداشت دو تروریست ارز دیجیتال در اوکراین؛ تهدید به انفجار شهر برای ۵۰ بیت کوین

طبق این گزارش بیت کوین‌ها به دو آدرس مختلف ارسال شده‌اند. در یک تراکنش تعداد ۶۸٫۱۰۱ بیت کوین به یک کیف پول نامعلوم و مابقی به یک کیف پول سرد دیگر که به نظر می‌رسد متعلق به صرافی بایننس است منتقل شده است.

همچنین داده‌های به دست آمده از ربات‌های ناظر بر بلاک چین نشان می‌دهد تعداد ۸۸٫۹۸۹ بیت کوین ابتدا در تاریخ ۳۰ آوریل به کیف پول صرافی وارد شده بود. ضمن اینکه این کیف پول تا به حال سابقه چنین تراکنشی را ثبت نکرده بود.

بنابر گفته‌های شرکت بلاک چین «Blockstream»، بایننس به لطف استفاده از راه حل سگ‌ویت ۳۶ درصد در هزینه تراکنش صرفه جویی کرده است.

البته این انتقال بزرگ تنها تراکنشی نبود که در طی ۲۴ ساعت گذشته چشم تریدرها را خیره کرده است. ردیابی تحرکات نهنگ‌های ارز دیجیتال نشان می‌دهد ۴ تراکنش بزرگ دیگر هم طی ۲۴ ساعت گذشته اتفاق افتاده است. ۲ تراکنش شامل انتقال بیت کوین به صرافی‌های ارز دیجیتال بود که به نظر می‌رسد دارنده آن احتمالا قصد فروش آن‌ها را دارد.

این ۴ تراکنش بزرگ عبارتند از:

  • انتقال ۱٫۵۰۰ بیت کوین به ارزش ۱۷ میلیون دلار از پلتفرم Xapo به بایننس
  • انتقال ۹۴۷ بیت کوین به ارزش ۱۰/۷ میلیون دلار از یک کیف پول نامعلوم به کوین بیس
  • انتقال ۱۰۰۰ بیت کوین به ارزش ۱۱ میلیون دلار از بیت استمپ (Bitstamp) به یک کیف پول نامعلوم
  • انتقال ۱٫۲۰۰ بیت کوین به ارزش ۱۳/۵ میلیون دلار از بیت استمپ به یک کیف پول نامعلوم

تحلیل شما از تراکنش‌های بزرگ بیت کوین در روزهای اخیر چیست؟ آیا این تراکنش‌ها باعث افت قیمت بیت کوین خواهد شد؟ نظرات و تحلیل‌های خود از بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از طریق کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: dailyhodl