دو مظنون ۶۰ ساله در کشور اوکراین به دلیل تهدید تروریستی،‌ توسط مقامات قانونی این کشور دستگیر شدند. این دو تروریست ارز دیجیتال در یک عملیات، با تهدید به انفجار چندین موقعیت استراتژیک شهر کی‌یف، پایتخت کشور اوکراین، تقاضای ارسال ۵۰ بیت کوین به آدرس کیف پول خود را داشتند. در گزارش سرویس امنیت ملی کشور اوکراین آمده است:

به طور مشخص، این ۲ فرد تقاضای انتقال ۵۰ بیت کوین به ارزش تقریبی ۵۰۰ هزار دلار را به کیف پول الکترونیکی خود از طریق یک پیام رمزنگاری شده در فرمت کد QR داشتند.

تهدید به انفجار شهر کی‌یف برای ۵۰ عدد بیت کوین
تهدید به انفجار شهر کی‌یف برای ۵۰ عدد بیت کوین

عطر خوش بیت کوین برای تروریست های ارز دیجیتال

تروریست‌ها و هکرهای زیادی برای فعالیت‌های خود، به سراغ بیت کوین رفته‌اند. برخی‌ها نسبت به غیرقابل رهگیری بودن تراکنش‌های ارز دیجیتال بیت کوین معترض هستند، مسئله‌ای که باعث جذابیت آن برای مجرمین شده است.

در حالی که برخی از هکرها و تروریست‌ها توانسته‌اند عملیات خود را با کمک بیت کوین موفقیت‌آمیز به اتمام برسانند، اما شانس با این ۲ پیرمرد یار نبود. آنتون یوروویچ، معاون وزیر وزارت امور داخلی اوکراین، در فیسبوک خود نسبت به مسئله پیش آمده واکنش نشان داد:

با وجود سن بالا، آن‌ها یاد گرفته بودند که چطور مجرمین مختلف از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند و امیدوار بودند که با دریافت پول در یک کیف پول دیجیتال، از مجازات فرار کنند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بزرگ‌ترین هک توییتر ؛ هک شدن حساب‌های ایلان ماسک، بیل گیتس و دیگران در یکی از بزرگ‌ترین کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال

این دو تروریست ارز دیجیتال از طریق بررسی دیتای تلفن و تصاویر ثبت شده در دوربین‌های نظارتی خیابان، خیلی زود در مخمصه ماموران دولت گیر افتادند. همچنین داده‌های ثبت شده توسط نرم‌افزار تراکنش بلاک چین Crystal Blockchain نشان می‌دهد که آدرسی که این دو مرد پا به سن گذاشته اعلام کرده بودند، تنها یک تراکنش به ارزش ۰٫۰۰۰۱۲۲۵۸ بیت کوین از طریق یک صرافی همتا به همتا داشته است.

یکی از بحث‌های داغ و پرتکرار بر علیه بیت کوین این است که این ارز دیجیتال، ابزاری محبوب برای فعالیت‌های نامشروع و خلاف است. اما در حقیقت تراکنش‌های شبکه بیت کوین غیرقابل ردیابی نیستند و بسیاری از مجرمین با آگاهی از این مسئله، به سراغ دیگر رمزارزهایی رفته‌اند که تراکنش‌های آن‌ها محرمانه‌ باشد.

نظر شما در خصوص استفاده از بیت کوین توسط مجرمین چیست؟‌ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: ZyCrypto