مسترکارت یکی از بزرگترین شرکت‌های مدیریت پرداخت مالی جهان اعلام کرده است که وایرکس اولین شرکتی در حوزه ارز دیجیتال خواهد بود که می‌تواند برای مشتری‌هایش به‌طور مستقیم کارت پرداخت صادر کند.

روز دوشنبه مسترکارت در راستای توسعه برنامه‌های ارز دیجیتال بیان کرد به شرکت وایرکس، فعال در حوزه کارت‌های اعتباری ارز دیجیتال، گواهی عضویت اصلی خود را اعطا می‌کند.

شرکت انگلیسی وایرکس تحت گواهی مرجع راهبرد امور مالی انگلستان است و به کاربرانش این امکان را می‌دهد که به‌طور مستقیم ارز دیجیتال را به ارز فیات تبدیل کنند.

تا پیش از این وایرکس برای پرداخت‌های ارز فیات از شبکه رقیب مسترکارت، یعنی ویزا استفاده می‌کرد، اما حالا و با اعلام مسترکارت این شرکت می‌تواند از شبکه مسترکارت نیز برای پرداخت‌های ارز فیات استفاده کند.

بیشتر بخوانید: پیوستن مسترکارت به آی دی ۲۰۲۰ (ID2020)؛ هویت دیجیتال بر مبنای بلاک چین

مسترکارت توانسته است در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ بیش از ۱/۶ تریلیون دلار پرداخت موفق را به ثبت برساند؛ این عدد نسبت به نقطه مشابه سال قبل ۸٪ رشد داشته است.

راج داموداران، معاون اجرایی دارایی‌های دیجیتال و بلاکچین مسترکارت می‌گوید هدف شرکت این است که فعالیت‌هایش در صنعت ارز دیجیتال را بیشتر کند. همچنین مسترکارت این نکته را هم اضافه می‌کند که راه را برای شرکت‌های دیگر ارز دیجیتال نیز هموار خواهد کرد تا بتوانند از برخی از برنامه‌های شتاب‌دهنده این شرکت استفاده کنند.

منبع: coindesk