• مسترنودها گره‌های کاملی هستند که برای اپراتورهایشان، امکان انجام عملکردهای پیشرفته‌ای می‌دهند که برای اجرای یک بلاک ‌چین بسیار مهم هستند.
  • مسترنودها با استخراج ارزهای رمزنگاری‌شده متفاوت هستند، گرچه با آن ارتباط دارند، زیرا اپراتورهای گره، از هر بلوک «حل شده» پاداش دریافت می‌کنند.
  • براساس گزارش  CoinGecko Q3 2018 در مورد ارزهای رمزنگاری‌شده، علاقه نسبت به فضای مسترنودها رو‌به‌افزایش است که احتمالا به‌دلیل یک بازار نزولی می‌باشد که به قیمت‌ ارزهای رمزنگاری‌شده ضربه زده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: کاربرد بلاک چین در بانکداری چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

تازه واردان دنیای رمزنگاری اغلب در درک کلیه اصطلاحات مختلف مرتبط با رمزنگاری و جنبه‌های دیگر این فضای گسترده مشکل دارند. برخی از سوالات متداول، فارغ از این‌ که روی کدام سکه‌ها سرمایه‌گذاری کنند، شامل سوال درباره مواردی مانند مسترنودها است. اصطلاح «مسترنود» غالبا در مباحث مربوط به رمزنگاری به طور اتفاقی ذکر می‌شود، بدون آن‌ که کسی بخواهد آن ‌را به‌درستی توضیح دهد.

این همان چیزی است که ما امروز با اضافه کردن گزارش اخیر Coingecko در مورد مسترنودها در Q3 2018 پوشش خواهیم داد. در این مطلب از کوین نیک با ما همراه باشید تا در مورد مسترنودها اطلاعاتی کامل به شما ارائه دهیم.

مسترنودها چه هستند؟

بیایید ابتدا با پاسخ به این سوال ساده شروع کنیم، مسترنودها چه هستند؟

به بیان ساده، مسترنودها سرورهایی هستند که می‌توان آن‌ها را در شبکه‌های غیرمتمرکز یافت. مسترنودها توابع منحصر‌به‌فردی دارند که آن‌ها ‌را از گره‌های معمولی متفاوت می‌سازند، زیرا گره‌های معمولی به طور معمول نمی‌توانند چنین توابعی را کامل کنند. آن‌ها شامل چند ویژگی، از جمله مواردی مانند معاملات فوری، معاملات خصوصی و ارسال مستقیم هستند.

هر شبکه دارای مسترنودهای خود با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد و نقاط قوت‌وضعف است. به این ترتیب، هیچ دو مسترنودی مشابه نیستند و هر سیستمی به طور متفاوتی به آن‌ها می‌رسد. با این حال، در حالی ‌که مسترنودها می‌توانند کاملا سودمند باشند و با استخراج ارزهای رمزنگاری هم ارتباط نزدیک دارند، یک چیز کاملا متفاوت هستند و بسیاری از تازه واردان، این دو (مسترنود و استخراج) را با هم اشتباه می‌گیرند.

مسترنودها چیست

تفاوت مسترنود با استخراج

تفاوت‌های اصلی میان استخراج و مسترنود

از آن‌جا که مسترنودها می‌توانند کارهای بیشتری نسبت به گره‌های معمولی انجام دهند، اجرای آن‌ها هم شامل سرمایه‌گذاری قابل توجه‌تری است. با این حال، افرادی که مسترنودها را اجرا می‌کنند هم بسیار باانگیزه هستند، زیرا به‌خاطر انجام این ‌کار از طریق بخشی از بلوک، پاداش می‌گیرند. بسته به شبکه، به اپراتورهای مسترنودها ممکن است یک‌بار در روز یا حتی چند مرتبه در روز پاداش داده شود.

با این حال، درک این نکته ضروری است که مسترنودها استخراج نیستند. بسیاری از افراد هم به‌اشتباه تصور می‌کنند که مسترنودها، بسط و توسعه PoS هستند، جایی‌ که در آن رمزنگاری‌ها استخراج نشده، اما نگهداری می‌شوند. با این حال، این هم صحیح نیست، زیرا پروژه PoW می‌تواند از مسترنود هم استفاده کند.

اجرای یک مسترنود به اپراتورها امکان می‌دهد تا با نگه داشتن سکه‌های خود، یک درآمد غیرفعال تولید کنند که روشی شبیه به نحوه عملکرد سهام در PoS است. این با استخراج متفاوت است، زیرا کسب درآمد، نیازی به دستیابی به تجهیزات گران‌قیمت استخراج ارزهای رمزنگاری ندارد. پولی که با اجرای یک مسترنود به‌دست می‌آید، به عوامل مختلفی بستگی دارد، به این معنی که پاسخ ساده‌ای برای آن وجود ندارد. هر پروژه متفاوت عمل می‌کند، هر مسترنود منحصر‌به‌فرد است، اما یک مورد که همچنان صادق خواهد بود، این است که در صورت انتخاب سکه مناسب، اجرای یک مسترنود می‌تواند بسیار سودآور باشد و ارزش آن دیر ‌یا زود افزایش می‌یابد.

تفاوت‌های اصلی میان استخراج و مسترنودها

مسترنود

این مطلب راهم مطالعه کنید: تکنولوژی بلاک چین در احراز هویت چه نقشی دارد و چطور بکارگرفته می‌شود؟

گزارش CoinGecko’s Q3 2018 در مورد مسترنود

اخیرا، CoinGecko پنجمین گزارش خود در مورد ارزهای رمزنگاری‌شده و جنبه‌های قابل توجه آن ‌را منتشر کرده که اولین مورد آن در Q3 2017 ارائه شده است. این گزارش‌ها معمولا به سرمایه‌گذاران‌، توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان به ارزهای رمزنگاری، بینش زیادی ارائه می‌دهند که باعث ارزش بسیار بالای آن‌ها می‌شوند.

وقتی صحبت از مسترنودها می‌شود، CoinGecko علاقه رو‌به‌رشدی را نسبت به این فضا اعلام کرد که در ابتدا توسط شریک آن‌ها، Masternodes.Online مورد توجه قرار گرفت. این گزارش ادعا می‌کند که تعداد مسترنودها احتمالا به دلیل بازار نزولی به سرعت درحال‌رشد است. از آن‌جایی که جلوی سرمایه‌گذاران برای سودآوری از طریق بازرگانی گرفته شده بود، آن‌ها به سمت روش‌های جایگزین مانند اجرای مسترنود روی آوردند.

با این وجود، این گزارش ادعا می‌کند که از میان ۱۰ مسترنود از نظر ارزش بازار، تنها سه مورد در سه ماهه سوم امسال شاهد بازدهی مثبت بوده‌اند:  Bulwark (BWK) با ٪ ۵۲+،  Wagerr (WGR) با ٪ ۲۵+ و  Alqo (XLQ) تنها با ٪ ۳+.

امیدواریم مطلب مسترنودها چه هستند برای شما مفید بوده باشد. اگر به دنبال خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بدون کمترین معطلی هستید، با ما در ارتباط باشید؛ زیرا این دقیقا همان کاری است که ما در «کوین نیک» برای شما انجام می‌دهیم. اینجا خرید و فروش انواع ارز دیجیتال، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و در اکثر ساعات شبانه روز، هوای شما را داریم!