تعداد کیف پول‌های اتریومی افرایش می‌یابد. با توجه به اینکه نسخه دوم اتریوم به‌زودی عرضه می‌شود، اعلام شده کیف پول‌های با حداقل مقدار اتریوم لازم برای سرمایه‌گذاری در ETH 2.0، به تعداد ۱۲۰،۰۰۰ عدد افزایش پیدا خواهد کرد. با کوین‌نیک همراه باشید.

طبق گزارش موسسۀ تحقیقاتی آرکین ریسرچ (Arcane Research) که بر اساس آنالیز درون زنجیره‌ای استارت‌آپ نانسن (Nansen) انجام شده، تعداد کیف پول‌هایی که دارای حداقل مقدار اتریوم لازم برای سرمایه‌گذاری در ETH 2.0، یعنی ۳۲ اتریوم، را دارا هستند، طی یک سال گذشته ۱۳% افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: استیکینگ اتریوم ۲ چیست و چگونه کار می کند؟

تحقیقات آرکین ریسرچ نشان می‌دهد، از آنجایی که قرار است در ETH 2.0 الگوریتم اجماع از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) تغییر کند، سرمایه‌گذران صاحب کیف پول‌های اتریومی تا قبل از عرضۀ ETH 2.0 در حال جمع‌آوری اتریوم هستند.

نگاهی زیرچشمی به گزارش‌های هفتگی بازار
آیا سرمایه‌گذاران آمادۀ سرمایه‌گذاری در اتریوم هستند؟ داده‌های نانسن نشان می‌دهد تقریبا ۱۲۰،۰۰۰ عدد کیف پول اتریومی برای سرمایه‌گذاری آماده هستند. این عدد رشد ۱۳ درصدی را طی یک سال گذشته نشان می‌دهد.
– آرکین ریسرچ (Arcane Research@) 8 ژوئن ۲۰۲۰

با ارتقای شبکه اتریوم به ETH 2.0، فقط سرمایه‌گذارانی که حداقل ۳۲ اتریوم در کیف پول‌شان دارند، واجد شرایط خرید خواهند بود. همچنین شبکه اتریوم به کاربران این امکان را می‌دهد که ارزهای رمزنگاری‌شده‌شان را به منظور ارتقای کارکرد کلی، در شبکه اتریوم ذخیره کنند و همچنین در قبال آن پاداش اندکی نیز دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: افزایش خرید اتریوم توسط سرمایه‌گذاران برای دریافت پاداش اتریوم ۲

هم‌بنیان‌گذار و محقق نانسن، الکس اسوانویک، به سایت دیکریپت (Decrypt) گفت، اکثریت کیف پول‌های اتریومی که عضو «باشگاه ۳۲ اتریومی‌ها» هستند، متعلق به اشخاص حقیقی‌اند تا صرافی‌های رمزارز، که تنها چیزی کمتر از ۱۰۰۰ کیف پول متعلق به آنهاست. اگرچه همچنان تعداد زیادی از کیف پول‌های ثروتمند اتریوم متعلق به صرافی‌ها است.

نانسن می‌گوید:

از میان ۱۰۵ میلیون اتریومی که متعلق به «باشگاه ۳۲ اتریومی‌ها» است، حداقل ۳۲ میلیون آن در اختیار صرافی‌هاست. به عبارت دیگر، [بیشتر از] ۳۰%.

علیرغم چندین تاخیر، انتظار می‌رود فاز صفر ETH 2.0 در سال ۲۰۲۰ عرضه شود. یکی از تاریخ‌های احتمالی، سی‌ام جولای، یعنی پنجمین سالگرد اتریوم است. تا آن موقع مطمئنا تعداد کیف پول‌های اتریومی باز هم افزایش داشته باشد.

منبع: Cryptoglobe