ارز دیجیتال میم کوین پس از قرار گیری در فهرست صرافی پولونیکس به بالاترین ارزش خود از زمان عرضه دست یافت. این ارز دیجیتال حالا در قیمت ۱٫۷۷۵ دلار خرید و فروش می‌شود.

میم (MEME) پروژه مشهوری که به صورت اتفاقی توسط یک تبلیغ تقلبی با هدف هیجان کشت سود (Yield Farming) توسعه یافت،‌ تنها در ۲۴ ساعت توانست رشدی ۱۰۰ درصدی را پس از ورود به فهرست صرافی پولونیکس (Poloniex) تجربه کند و به قیمت ۱٫۷۷۵ دلار برسد.

از زمان آغاز به‌کار این ارز دیجیتال از اول ماه سپتامبر، ارز دیجیتال میم کوین با وجود تبلیغات عجیب دنبال کنندگان آن با شعار «میم نخرید»، رشدی ۹۰۰ درصدی را تجربه کرده است. در حال حاضر میم با ۴۸ میلیون دلار ارزش بازار، در رتبه ۲۵۴ ارزهای دیجیتال قرار دارد. تنها در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۱۷ میلیون دلار از توکن میم کوین در بین تریدرها دست به دست شده است.

رشد قابل توجه ارزش ارز دیجیتال میم کوین
رشد قابل توجه ارزش ارز دیجیتال میم کوین

ارز دیجیتال میم کوین چطور به این محبوبیت رسید؟

میم کوین که اصلا قصد نداشت به یک پروژه جدید تبدیل شود، از دل یک تبلیغ تمسخرآمیز برای یک ژنراتور پروتکل کشت سود، از سوی جوردن لیال (Jordan Lyall)، رهبر پروژه امور مالی غیر متمرکز ConsenSys پدیدار شد.

تنها پس از چند ساعت از چرخه این تبلیغ در سرتاسر توییتر، شخصی تصمیم گرفت تا با استاندارد توکن ERC-20، ارز دیجیتالی با همین نام را خلق کند و آن را در فهرست یونی سواپ (UniSwap) قرار دهد. ۳۰ دقیقه پس از خلق میم کوین، ۲۸ هزار توکن از طریق روش ایر دراپ به ۲۵۰ نفر از کاربران تلگرام ارسال شد.

این پروژه حالا شامل یک پروتکل آزمایشی است که قصد دارد برخی از هیجان‌اتگیزترین نوآوری‌های امور مالی غیر متمرکز (DeFi) را با هم ترکیب کند.

پولونیکس حالا ششمین صرافی ارزهای دیجیتال است که این توکن را در فهرست خود قرار می‌دهد. صرافی‌هایی نظیر یونی‌سواپ، بالانسر، مونی‌سواپ و غیره، پیش از حمایت خود را از میم کوین اعلام کرده بودند. در حال حاضر بیش از ۷۲ درصد از تریدهای مرتبط با این توکن در یونی‌سواپ صورت می‌گیرد.

جالب است بدانید که در این بین، آنتونی ساسانو (Anthony Sassano) موسس EthHub یکی از افرادی بود که از طریق ایر‌دراپ توکن میم را دریافت کرد و از آن جایی که فکر می‌کرد میم کوین فقط یک توکن تصادفی و بی‌ارزش است، توکن‌های خود را در همان روز اول فروخت. در صورت حفظ این توکن‌ها، او حالا می‌توانست ارزشی معادل ۶۰۰ هزار دلار توکن میم در اختیار داشته باشد.

نظر شما در خصوص میم کوین چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Cointelegraph