پس از به راه افتادن جو عمومی بی‌سابقه خرید بیت کوین، مایکل سیلور (Micheal Saylor)، مدیرعامل و بنیان‌گذار مایکرواستراتژی مقدار سرمایه گذاری خود در بیت کوین را اعلام کرده است.

اخیرا در مصاحبه‌ای در پادکست فانکی کریپتو (Funky Crypto Podcast)، سیلور گفت که ده‌ها هزار بیت کوین از طریق نهاد‌های متعددی که وابسته به او هستند، خریداری کرده است.

او گفت:

 من از طریق مایکرواستراتژی یا سایر نهادهایی که تحت کنترلم هستند، ۸۸ هزار بیت کوین خریداری کرده‌ام. من هرگز یک ساتوشی هم نفروخته‌ام.

با قیمت فعلی حدود ۳۰ هزار دلار، ارزش سرمایه گذاری مایکل سیلور در بیت کوین بیش از ۲/۵ میلیارد دلار است. در این مصاحبه از سیلور پرسیده شد که آیا سرمایه‌گذاران بیت کوین اکنون که قیمت آن به بالاترین رکورد جدید خود می‌رسد، باید از سرمایه‌گذاری خود سود کسب کنند؟ او در پاسخ از استراتژی نگه‌داری طولانی مدت حمایت کرد و گفت:

من معتقدم شیوه استفاده شما از بیت کوین، شبیه یک حساب پس‌انداز بلندمدت است. بنابراین، اگر بخواهید بخشی از پول خود را داشته باشید، که با آن در مورد چیزهایی که دوست دارید شرط‌بندی کنید، آن بخش از پول خود را بردارید و آن را در یک فعالیت پرریسک یا چیزهای جالب سرمایه‌گذاری کنید. بخش دیگری از پول خود را که می‌خواهید برای بیست یا سی سال آینده پس‌انداز کنید را بردارید و آن را در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید. سرمایه خود را آن‌جا بگذارید و گرفتار پس و پیش‌ها نشوید…

مایکل سیلور مایکرواستراتژی

سرمایه گذاری ۲/۵ میلیارد دلاری مایکل سیلور در بیت کوین

اظهارات دیگر مایکل سیلور در مورد سرمایه ‌گذاری در بیت کوین

چه احساسی خواهید داشت اگر بیت کوین خود را با قیمت ۲۷ هزار دلار بفروشید و بعد از آن یک روز صبح بیدار شوید و ببینید قیمت به ۸۲ هزار دلار رسیده است؛ یا چه احساسی خواهید داشت وقتی به ۱۶۷ هزار دلار یا یک میلیون دلار ‌برسد. وقتی به یک میلیون دلار می‌رسد، آیا شما به خریدن در ۰/۰۱۹ میلیون دلار و فروختن در ۰/۰۲۲ میلیون دلار می‌بالید؟ آیا احساس احمقانه‌ای به شما دست نمی‌دهد؟ مثل این است که من آن را در ۰/۰۱۹ میلیون دلار بخرم و در ۰/۰۲۳ میلیون دلار با ۵۰ درصد سود بفروشم، اما یک میلیون دلار ضرر کنم.

او همچنین می‌گوید:

نوساناتی که در دهه اول تاریخ بیت کوین تجربه کردیم، بعید است که در آینده تکرار شوند. در دهه اول، بیت کوین تحت تسلط گروهی از معامله‌گران به واسطه تبادلات برون مرزی بود و آن‌ها دلالان بودند. این یک گروه از مردم بود. در سالی که گذشت، بعد از ماه مارس شرکت‌های بیمه، سازمان‌های بزرگ، خزانه‌داری‌ها و سرمایه‌گذاران نهادی وارد شدند. آن‌ها بیت کوین را به جای طلا خریداری می‌کنند. آن را می‌خرند تا به مدت یک دهه آن را برای مصون ماندن از تورم نگه‌داری کنند. این‌ها نه از اهرمی استفاده می‌کنند، نه از تبادلات برون مرزی استفاده می‌کنند و نه دلالان هستند.
ذهنیت آن‌ها این است که: «من آن را به مدت ۱۰ سال نگه‌داری خواهم کرد. چه چیزی می‌توانم بخرم که از آن بهتر باشد؟ اگر آن را بفروشم، قرار است صورت‌حساب مالیاتی ایجاد کنم و چیزهای بی‌ارزش بخرم.» بنابراین، آن‌ها آن را نمی‌فروشند و شما شاهد آن چنان نوساناتی نخواهید بود… نوسانات بیت کوین از ماه مارس در حال کاهش است و نوسانات هرچیز دیگری در حال افزایش است… بیت کوین از ۱۰ سال ابتدایی خود به سمت ۱۰ سال بعدی در حرکت است؛ و اکنون یک دارایی بسیار بالغ‌تر است.

نظرات و پیشنهادات خود را از طریق وب سایت و شبکه های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: TheDailyHodl