جدیدترین درخواست ثبت نوآوری شرکت بزرگ مایکروسافت نشان می‌دهد که این شرکت به دنبال استفاده از ذهن و ناخودآگاه افراد به‌منظور حل الگوریتم‌های اثبات کار و استخراج‌کردن رمز ارزها است. برای اطلاعات بیشتر با کوین نیک همراه باشید.

شرکت آمریکایی عظیم فناوری اطلاعات، مایکروسافت، روز پنج‌شنبه برای ثبت نوآوری جدید خود در رابطه با الگوریتم اثبات کار فرم درخواست ارائه داد. این نوآوری جدید قصد دارد از اطلاعات بیومتریک، از جمله امواج مغزی، برای استخراج رمز ارز استفاده کند.

بر اساس این درخواست، که تحت عنوان « استفاده سیستم رمز ارز از داده‌های فعالیت بدن» ارائه شده است، سنسوری که به بدن کاربر متصل است داده‌های بیومتریک را به یک سرور منتقل می‌کند.

از جمله نمونه‌های «فعالیت بدن» که در فهرست این درخواست ثبت شده است تشعشعات بدن، فعالیت‌های مغزی، جریان خون، فعالیت اعضای بدن و حرکت است.

این سنسور همچنین قادر به تشخیص و تمییز امواج مختلف مغزی، از جمله گاما (مرتبط با یادگیری یا حافظه)، بتا (مرتبط با افکار منطقی) و آلفا (مرتبط با ناخودآگاه) است.

کاربران به‌عنوان پاداش برای تکمیل برخی کارها، از جمله تماشای تبلیغات، استفاده از ربات‌های چت، یا آپلود فایل در وبسایت‌های به‌اشتراک‌گذاری محتوا، می‌توانند رمز ارز دریافت کنند.  

اثبات کار با ناخودآگاه

به گفته مایکروسافت، این نوآوری نوین می‌تواند نیاز به «کار محاسباتی سنگین» که معمولاً توسط شبکه‌های موجود بلاک چین، مانند بیت کوین، انجام می‌شود را برطرف کند و در عین حال مکانیسم اثبات کار را نیز حفظ کند. بنا به توضیح این شرکت، کار لازم توسط «ناخودآگاه» کاربران انجام خواهد شد.

طبق سند این درخواست، این سیستم درواقع باید قادر به خواندن هر چیزی باشد که از طریق تصاویر، امواج، سیگنال‌ها، متون، اعداد، درجه‌ها یا هر شکل دیگری از اطلاعات یا داده‌ها حس شده و نشان داده می‌شوند.

در اوایل ماه مارس، مایکروسافت با شرکت‌ سرویس‌های حرفه‌ای جهانی ارنست و یانگ (Ernst & Young) و همچنین استودیوی سرمایه‌گذاری اتریوم کانسِنسیس (ConsenSys) برای ایجاد «پروتکل مبنا» همکاری خود را آغاز کرده بود.

این امر به شرکت‌های بزرگ اجازه می‌دهد تا به‌طور خصوصی روی بلاک چین عمومی اتریوم تراکنش انجام داده و ارتباط برقرار کنند. در این بین، نوآوری جدید مایکروسافت نیز عمیق‌ترین افکار ما را تسلیم خود کرده است.

منبع: decrypt.co