مایکل سیلور، مدیر عامل شرکت مایکرواستراتژی در یک توییت خبر داد که در قیمت ۲۱٫۹۲۵ دلار، بار دیگر بیت کوین خریده است. مایکرواستراتژی با این خرید دارایی بیت کوین خود را به عدد ۷۰٫۴۷۰ رسانده است که ارزش آن حدودا به میزان ۱/۵۵۹۶ میلیارد دلار می‌رسد.

سیلور در توییت دیگری اعلام کرد:

تا به امروز، مایکرواستراتژی ۱٫۱۲۵ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است، که متوسط قیمت هر بیت کوین بالغ بر ۱۵٫۹۶۴ دلار می‌رسد.

مایکرواستراتژی در اوایل ماه دسامبر اعلام کرد قصد دارد برای خرید ۶۵۰ میلیون دلاری خود، از طریق عرضه اوراق قابل تبدیل، جذب سرمایه کند. پیش از این نیز ۵۰۰ میلیون دلار از طریق خریدهای خرد در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده بودند.

این کار با خرید ۲۵۰ میلیون دلار در ماه اوت آغاز شد و پس از آن ۱۷۵ میلیون دلار دیگر در سپتامبر و ۵۰ میلیون دلار دیگر در اوایل دسامبر، خرید ۵۰۰ میلیون دلاری شرکت تکمیل شد.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که مایکل سیلور، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت، به طور فزاینده ای در مورد ارزش ارز دیجیتال صحبت کرده و به گفته وی، سودمندی بیت کوین به عنوان محلی برای پارک کردن ذخایر شرکت است.

بیشتر بخوانید: خرید ۶۵۰ میلیون دلار بیت کوین توسط مایکرواستراتژی از طریق عرضه اوراق قابل تبدیل

خرید بیت کوین سرمایه‌گذاری برای آینده است

او طی صحبتی در ماه ژوئیه، عنوان کرد که کرونا و سطح بی‌سابقه‌ای از سقوط محرک‌های مالی باعث تضعیف دلار و سایر ارزها شده است. این سقوط تاثیر مخربی بر اقتصاد خواهد داشت و باعث می‌شود کشورهای در حال توسعه دچار عقب ماندگی شوند.

ما بر این باوریم این عوامل و مسائل دیگر ممکن است تأثیر قابل ملاحظه‌ای در استهلاک ارزش واقعی و بلندمدت ارزهای دولتی و بسیاری از انواع دارایی‌های متعارف دیگر داشته باشد. از جمله بسیاری از دارایی‌هایی که به طور سنتی به عنوان بخشی از عملیات خزانه‌داری شرکت‌ها نگهداری می‌شوند.

سیلور ترجیح می‌دهد در مورد بیت کوین بیشتر در توییتر صحبت کند. او در برابر ادعاهایی مبنی بر اینکه اقدامات اخیر این شرکت اساساً آن را به یک شرکت نهنگ‌ تبدیل کرده است، عقب‌نشینی کرد. وی همچنین این ایده را مبنی بر اینکه شرکت‌ها با سرمایه‌گذاری نکردن تمام توان خود در بیت کوین، به سهام‌داران خود لطمه می‌زنند، مطرح کرده است.

صدور بدهی برای خرید بیت کوین شرط جسورانه‌ای برای هر شرکت تجاری عمومی است. به‌خصوص برای شرکتی که مدل تجاری آن به ارزهای دیجیتال مبتنی نیست. با این حال مایکل سیلور تمام انتقادها را کنار گذاشته است.

سیلور یکی از چندین سرمایه‌گذار مهم و تاثیرگذار است که امسال در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است. آنها سیلی از پول جدید را به حوزه ارز دیجیتال وارد و علاقه به بیت کوین را احیا کرده‌اند. اواخر دسامبر امسال، بیت کوین به بالاترین قیمت خود در تاریخ رسید.

با افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در بیت کوین، این ارز دیجیتال تا چه قیمتی رشد خواهد کرد؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: coindesk