امروز شرکت فناوری‌های هوشمند تجاری مایکرواستراتژی (Microstrategy)‌ اعلام کرد که ۶۵۰ میلیون دلار برای خرید بیت کوین سرمایه جذب کرده است. مایکرواستراتژی در یادداشتی به سرمایه‌گذاران گفت که فروش ۶۵۰ میلیون دلار اوراق قابل تبدیل به پایان رسیده است. ارزش این فروش روز دوشنبه ۴۰۰ میلیون دلار بود. در ادامه مطلب درباره خرید ۶۵۰ میلیون دلار بیت کوین توسط مایکرواستراتژی از طریق عرضه اوراق قابل تبدیل  بیشتر صحبت می‌کنیم.

مایکرواستراتژی گفت که «قصد دارد سود خالص حاصل از فروش اوراق قابل تبدیل»، حدود ۶۳۴/۹ میلیون دلار پس از کسر تخفیف‌ها، کمیسیون‌ها و هزینه‌ها» را در بیت کوین سرمایه‌گذاری کند.

مدیرعامل مایکرواستراتژی، مایکل سیلور (Michael Saylor)، یکی از معتقدین بزرگ بیت کوین است. او ۵۰۰ میلیون دلار بیت کوین را در نیمه دوم سال جاری خریداری کرد. وی از زمان خرید خود بی‌وقفه در مورد این سکه توییت کرده است.

خرید ۶۵۰ میلیون دلار بیت کوین مایکرواستراتژی

مایکل سیلور از خرید ۶۵۰ میلیون دلار بیت کوین توسط مایکرواستراتژی خبر داد

بیشتر بخوانید: مایکرواستراتژی برای خرید بیت کوین ۴۰۰ میلیون دلار وام قابل تبدیل به سهام عرضه کرد

سیلور یکی از چندین سرمایه‌گذار مهم سازمانی است که امسال در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است. آنها سیلی از پول جدید را به حوزه ارز دیجیتال وارد کرده و علاقه به بیت کوین را احیا کردند. اواخر ماه، بیت کوین به بالاترین قیمت خود در تاریخ رسید.

مایکرواستراتژی باید به سرمایه‌گذاران با نرخ ۰/۷۵ درصد در سال، سود پرداخت کند که این قرارداد از ژوئن ۲۰۲۱ شروع شده و در ژوئن ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد، مگر اینکه مایکرواستراتژی این بدهی را بازخرید کند. سرمایه‌گذاران می‌توانند در ازای این اوراق قابل تبدیل، سهام یا پول نقد دریافت کنند.

نظر شما در مورد خرید بیت کوین توسط شرکت‌های بزرگ مانند مایکرواستراتژی چیست؟ این کار چه تأثیری در آینده این ارز دیجیتال خواهد داشت؟ نظرات خود را در کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt