پلتفرم ارز دیجیتال کوین بیس در اوایل سال جاری، خرید ۴۲۵ میلیون دلار بیت کوین را برای شرکت مایکرواستراتژی تسهیل کرد. صرافی کوین بیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است سرمایه‌گذاری اولیه ۲۵۰ میلیون دلاری مایکرواستراتژی، که طی یک دوره پنج روزه در ماه اوت اتفاق افتاد، از طریق Coinbase Prime، بازوی کارگزاری ارز دیجیتال این صرافی انجام شده است.

در ماه سپتامبر با سرمایه‌گذاری ۱۷۵ میلیون دلار دیگر از سوی شرکت هوش تجاری مستقر در ویرجینیا، مجموع سرمایه‌گذاری مایکرواستراتژی به ۴۲۵ میلیون دلار بیت کوین رسید. مایکرواستراتژی اولین شرکت سهامی عام است که مقدار زیادی بیت کوین خریداری کرده و آنها را در ترازنامه خود به عنوان دارایی‌های اصلی خزانه‌داری ذخیره کرده است.

بیشتر بخوانید: ارزش بیت کوین در آینده بیشتر از اپل، آمازون و فیسبوک خواهد شد

خروج تعداد زیادی بیت کوین از صرافی کوین بیس

با نگاهی به گذشته و مرور داده‌های درون شبکه‌ای درمی‌یابیم که صرافی کوین بیس در ماه‌های منتهی به اطلاعیه ماه اوت مایکرواستراتژی با یک مشتری بزرگ در حال معامله بوده است. مجموعه‌ای از مقادیر زیاد بیت کوین (در مجموع حدود ۸۰٫۰۰۰ واحد) از اواسط سال از ذخیره Coinbase Pro خارج شده و این برداشت در پاییز به پایان رسیده است. کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیر عامل شرکت تجزیه‌و‌تحلیل CryptoQuant در این باره توضیح داد: «این خروجی‌ها به کیف پول کوین بیس کاستدی (که با کیف پول‌های خارج از بورس کار می‌کند) واریز شده و نه کیف پول‌های صرافی». وی افزود که کوین بیس معمولاً از ۸٫۰۰۰ بیت کوین برای ساخت کیف پول کاستدی استفاده می‌کند و به حداقل ۱۰ میلیون دلار سپرده کاستدی نیاز دارد.

مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیرعامل مایکرواستراتژی، هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده است. وی قبلاً گفته بود که سرمایه‌گذاری در بیت کوین بخشی از «استراتژی جدید تخصیص دارایی‌های» این شرکت است. هدف از این استراتژی به حداکثر رساندن ارزش بلند مدت برای سهامداران است، ضمن اینکه استفاده از این رمز ارز به عنوان ذخیره ارزش «پتانسیل بیشتری نسبت به نگهداری پول نقد» دارد.

بیت کوین کیف پول صرافی کوین بیس

نمودار بیت کوین هولد شده در کیف پول Coinbase Pro در برابر قیمت بیت کوین

دلایل انتخاب شدن صرافی کوین بیس

در این اطلاعیه، صرافی کوین بیس برای اینکه چرا مایکرواستراتژی این صرافی را انتخاب کرده، سه دلیل مطرح کرده است: مسیردهی سفارش هوشمند این شرکت، الگوریتم‌های معاملاتی و خدمات سطح بالا. همچنین، کوین بیس گفت که در طی فرآیند معارفه چندین تماس‌ پیش از معامله با این شرکت داشته و از این صرافی خواسته شده که یک «معامله آزمایشی» کوچک انجام دهد.

این معامله آزمایشی داده‌های جمع‌آوری شده از کوین بیس را ارزیابی کرده و توسط تیم‌های فرابورس و خدمات این صرافی مورد تجزیه‌و‌تحلیل قرار گرفته است. هنگامی که در مورد سرعت بهینه برای به حداقل رساندن تأثیر بازار تصمیم‌گیری و با موفقیت اجرا شد، کوین بیس برای ادامه «سرمایه‌گذاری بزرگتر» از مایکرواستراتژی چراغ سبز دریافت کرد.

پس از این آزمایش، کوین بیس معاملات آنی خود را با استفاده از الگوریتم میانگین موزون زمان قیمت انجام داد (استراتژی‌ای که برای به حداقل رساندن تأثیر بازار، قیمت میانگین یک دارایی را در یک زمان مشخص در نظر می‌گیرد).

کوین بیس در این باره گفته است:

سیستم ما یک سفارش بزرگ گرفته و آن را به بخش‌های کوچک تقسیم می‌کند که در چندین مکان تجاری اجرا می‌شوند. تیم معاملاتی به یک میانگین قیمت اجرایی دست یافت که کمتر از قیمت شروع خرید بود.

دلایل این افشاگری

این افشاگری در واقع یک پیروزی قابل توجه از نظر مردم‌داری و اطلاع‌رسانی برای مدیر عامل کوین بیس، برایان آرمسترانگ بود. آخر هفته، نشریه نیویورک تایمز در مورد بدرفتاری این شرکت با کارمندان سیاهپوست و چندین مورد قطع خدمات در دوره‌های بی‌ثبات بازار مقاله‌ای منتشر کرده بود.

صرافی آرمسترانگ اکنون می‌تواند ادعا کند که به یک شرکت سهامی عام کمک کرده تا در بیت کوین به عنوان یک دارایی ذخیره، سرمایه‌گذاری ۹ رقمی انجام دهد.

نظر شما در مورد تأثیر خرید بیت کوین از سوی شرکت‌های بزرگ چیست؟ نظرات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: coindesk