شرکت Enjin به تازگی خبر از حضور فناوری بلاک چین در بازی محبوب و مشهور Minecraft را داده است. برخورد بلاک چین و Minecraft می‌تواند یک اتفاق تاریخی قلمداد شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کوین نیک همراه باشید.

شرکت فناوری بازی بلاک چین که با نام انجین (Enjin) شناخته می‌شود، به تازگی اعلام کرده که به تازگی پلاگین یا افزونه جدیدی را با نام EnjinCraft تولید کرده‌اند. نکته جالب این جا است که این افزونه یا پلاگین، برای بازی محبوب و مشهور Minecraft تولید شده و هم‌اکنون در دسترس کاربران و بازیکنان قرار دارد.

اما شاید با خود بپرسید که فناوری بلاک چین و Minecraft به چه دلیل با یکدیگر تلاقی پیدا می‌کنند؟ طبق اطلاعات منتشر شده توسط شرکت Enjin، پلاگین بلاک چین به بازیکن‌ها و طرفداران بازی محبوب Minecraft اجازه می‌دهد درون سرورها با آیتم‌های گیمینگ بلاکچین، مبادله کرده و با یکدیگر تعامل داشته باشند. شرکت Enjin با وارد کردن فناوری بلاک چین، در هدف دارد تا آیتم‌های ماینکرفت را به صورت توکن شده در دسترس قرار داده و آن‌ها را درون سرور بازیکنان، مشارکت دهد

پلاگین EnjinCraft که پیش از این به آن اشاره کردیم، بر اساس زبان برنامه نویسی Java ساخته شده و یک سری کاربردهای جالب، مانند ابزار بازی‌ها، سرورها و وب‌سایت‌های  خارجی در خود دارد.

اتصال کیف پول بلاک چین Minecraft به سرورها

پلاگین یا افزونه EnjinCraft این امکان را به وجود می‌آورد که دارایی‌های مبتنی بر بلاک چین موجود در بازی Minecraft را نیز وارد کند. این بدان معنی است که هویت یک دارایی از قبل موجود را از طریق کنسولِ فرمان‌ها (console commands) به آیتم‌های درون بازی اضافه می‌کنند و به بازیکنان و طرفداران این امکان را می‌دهند که کیف پول بلاک چین خود را به سرورهای خود متصل نمایند.

شرکت Enjin توضیح می‌دهد که پلاگین تولید شده، تعادل کوین با اتریوم Enjin بازیکنان را به صورت همزمان یا Real Time نمایش می‌دهد و بر اساس دارایی‌های بلاک چینی که آن‌ها صاحب هستند و در اختیار دارند، یک سری آیتم‌ها یا قابلیت‌های خاص هدیه می‌دهد که به صورت کلی ایده جالب و هوشمندانه‌ای است.

یکی دیگر از کاربردهایی که شرکت Enjn روی آن تاکید دارد، امکان انتقال اتریوم یا ETH است که می‌تواند دارایی‌های بلاک چین را از طریق کنسول فرمان ها ارسال نماید. علاوه بر این، بازیکنان این امکان را دارند که کد باز یا Open Source را از نو توسعه دهند تا بنابر نیازها و خواسته‌های توسعه دهندگان کار کنند.

این مطلب را هم مطالعه کنید: آشنایی با کاربردهای بلاک چین، استفاده از بلاک چین در بازی کامپیوتری

لازمه‌های فنی پلاگین EnjinCraft

حالا که از ویژگی‌ها و قابلیت‌های پلاگین EnjinCraft گفتیم، بد نیست لازمه‌های فنی این افزونه‌ متصل کننده بلاک چین و Minecraft را نیز اعلام کنیم. شرکت Enjin توضیح داده که برای استفاده از این پلاگین، کاربران باید Java 8 یا بالاتر را داشته باشند، باید روی پلتفرم Enjin یک پروژه خلق کرده باشند و همچنین پلاگین یا افزونه Spigot 1.13 یا نسخه بالاتر را در اختیار داشته باشند. علاوه بر این، توکن‌هایی با استفاده از پلاگین EnjinCraft وارد شدند، باید فانگیبل باشند؛ به این معنی که قابلیت تعویض پذیری داشته باشند.

پلاگین EnjinCraft هم‌اکنون برای کاربران انگلیسی، دانمارکی، فلیپینی، آلمانی، ژاپنی، کره‌ای، پرتغالی، رومانیایی، صرب و اسپانیایی در دسترس قرار دارد. شرکت بازی و فناوری بلاک چین Enjin در تلاش است تا حضور خود را در بازار و صنعت بازی‌های ویدیویی گسترش دهد و آن را قدرتمند‌تر سازد. در تاریخ ۱۲ ماه مارس سال جاری میلادی بود که طی یک گزارش شنیدیم Enjin به صورت رسمی، برنامه مولتیورس (Multiverse) خود را راه اندازی کرد. این برنامه برای پشتیبانی و حمایت از دارایی‌های ساخته شده و خلق شده درون بازی در نظر گرفته شده که می‌توان آن‌‌ها را از طریق چند بازی میزبانی شده در برنامه، استفاده و منتقل کرد.

نظر شما درباره پلاگین شرکت Enjin چیست؟ تلاقی بلاک چین و Minecraft را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

منبع: Cointelegraph