به نظر می‌رسد نهادها و سازمان‌ها ماهانه مقدار بیت کوین بیشتری نسبت به آنچه استخراج می‌شود خریداری می‌کنند و این امر باعث کمبود عرضه بیت کوین خواهد شد.

وجود تنها ۴ میلیون بیت کوین در گردش

داده‌های بلاکچین نشان می‌دهد که تقریباً چهار میلیون بیت کوین در حال حاضر به صورت آزادانه در گردش است. این تعداد با گذشت هر ماه در سال گذشته کمی کمتر شده است.

این ارزیابی گلس نود است، یک شرکت تجزیه‌و‌تحلیل که داده‌های بلاکچین را ردیابی می‌کند. این الگو نشان می‌دهد که عرضه رو به کاهش بیت کوین ممکن است منجر به افزایش قیمت شود، زیرا سرمایه‌گذاران نهادی بیشتری از پادشاه رمز ارزها به عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری استقبال می‌کنند.

بر اساس داده‌های گلس نود، «تغییر عرضه در گردش» بیت کوین، مقداری که در آن تعداد سکه‌های در گردش طی ۳۰ روز گذشته تغییر کرده، در بیشتر سال گذشته منفی بوده است:

این مدت که این عدد منفی بوده طولانی‌تر از آن است که در طول تاریخ دیده شده و احتمالاً نشان دهنده قدرت گرفتن قیمت بیت کوین در بلند مدت علی رغم اصلاحات کوتاه مدت مانند عقب نشینی ۲۱ درصدی هفته گذشته است.

گزارش گلس نود در مورد کمبود عرضه بیت کوین

به گزارش گلس نود، از روز دوشنبه تنها حدود ۴ میلیون BTC در گردش مداوم بوده و برای خرید، معامله و فروش در دسترس قرار دارد. این تغییر خالص ۳۰ روزه عرضه بیت کوین که توسط نهادهای با نقدینگی بالا ایجاد شده، از آوریل گذشته در منطقه منفی قرار داشته، به جز یک دوره کوتاه بین ماه جولای و آگوست و مدت کوتاهی در ماه دسامبر.

گلس نود در ۲۶ فوریه در خبرنامه هفتگی خود نوشت:

چنین اتفاقی قبلاً برای چنین مدت زمانی رخ نداده و به زودی منجر به فشار گسترده عرضه خواهد شد.

منفی شدن موجودی در گردش بیت کوین

تغییر خالص موجودی در گردش ماهانه بیت کوین مدت زیادی است که در منطقه منفی است

افزایش استقبال از ارزش بیت کوین در طولانی مدت

سومین هاوینگ بیت کوین در ماه مه گذشته میزان پاداش استخراج را از ۱۲/۵ بیت کوین به ۶/۲۵ بیت کوین برای هر بلوک داده (تقریباً هر ۱۰ دقیقه) کاهش داد. در همان زمان، شرکت‌های بزرگ وال استریت مانند گلدمن ساکس، سیتی گروپ و بلک راک تا حدودی در حوزه ارزهای دیجیتال ورود کرده، در حالی که غول‌های پرداخت پی پال و اسکوئر (کش اپ) به کاربران خود اجازه خرید‌وفروش دارایی‌های دیجیتال را داده‌اند.

موجودی بیت کوین در پنج سال

نقدینگی و موجودی در گردش بیت کوین در پنج سال گذشته

روز دوشنبه، دانیل لوئب (Daniel Loeb)، مدیرعامل و بنیانگذار صندوق پوشش ریسک Third Point، در مجموعه توییتی نوشت که «در حال بررسی عمیق حوزه ارزهای دیجیتال» است.

الساندرو آندروتی (Alessandro Andreotti)، یک کارگزار OTC بیت کوین، به CoinDesk گفت که «نهادها و سازمان‌ها ماهانه بیت کوین بیشتری نسبت به آنچه استخراج می‌شود، خریداری می‌کنند و این برای همه کافی نیست و باعث کمبود عرضه بیت کوین خواهد شد.»

وی افزود:

این بزرگترین عاملی است که اخیراً باعث افزایش قیمت بیت کوین شده است.

تمایل هولدرها به نگهداری بلند مدت

بعد از اصلاح قیمت هفته گذشته که اعتماد به نفس برخی از سرمایه‌گذاران خرد دچار تزلزل شد، پویایی عرضه برای بازگرداندن یک روند صعودی به بازار بیت کوین بسیار مهم است. این فشار فروش، قیمت بیت کوین را به نزدیک ۴۳۰۰۰ دلار رساند که باعث شد یک کاهش ۲۶ درصدی را نسبت به بالاترین قیمت آن (بیش از ۵۸۰۰۰ دلار) در ۲۱ فوریه، تجربه کند.

به گزارش گلس نود، در مقایسه با آخرین اصلاح بزرگ بیت کوین در اوایل ژانویه، به نظر می‌رسد تعداد کمی از هولدرهای بلند مدت بیت کوین در هفته گذشته پوزیشن‌های خود را کاهش داده یا کسب سود کرده‌اند. این موضوع را می‌توان در نمودار زیر مشاهده کرد، منطقه سایه‌دار قرمز، که نشان دهنده کاهش پوزیشن توسط هولدرهای بلند مدت بوده و به سمت وضعیت خنثی حرکت کرده است.

تغییر پوزیشن هولدرهای دراز مدت بیت کوین

تغییر پوزیشن هولدرهای بلند مدت بیت کوین در سه سال گذشته

فشار عرضه برای نهادها

داده‌های شرکت تجزیه‌ و‌ تحلیل بلاکچین کریپتو کوانت «CryptoQuant» ، نشان می‌دهد که بیش از ۱۲۰۰۰ بیت کوین، به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیون دلار، از صرافی ارز دیجیتال Coinbase Pro سه شنبه منتقل شده است. احتمالاً این برداشت به یک کیف پول سرد برای نگهداری طولانی مدت توسط یک یا چند سرمایه‌گذاران نهادی بوده است. این موضوع ممکن است نشان دهنده این امر باشد که سرمایه‌گذاران از افت قیمت برای انباشت بیت کوین با قیمت کمتر استفاده کرده‌اند.

جریان خروج سرمایه بیت کوین از کوین بیس

جریان خروج سرمایه بیت کوین از صرافی Coinbase Pro

به گفته جان ویلاک (John Willock)، مدیر اجرایی در صرافی دارایی‌های دیجیتال Blocktane، صرافی‌هایی مانند Coinbase Pro از جمله چند پلتفرم محبوب برای نهادها و سازمان‌ها برای خرید و فروش بیت کوین هستند. این بدان معناست که عرضه محدود بیت کوین با خرید این خریداران بزرگ بیت کوین محدودتر خواهد شد.

ویلاک گفت: کوین بیس تنها از طریق صرافی خود، تأمین‌کننده‌های نقدینگی و شبکه سایر شرکایی که دارایی خود را به طرق قانونی به استخر نقدینگی آنها منتقل کرده‌اند به این سکه‌ها دسترسی دارد. بیت کوین موجود در این پلتفرم «پاک» تلقی می‌شود و درآمد حاصل از هک، سرقت، باج‌افزار یا بازارهای دارک نت نبوده است.

ویلوک گفت، تعداد کمتری بیت کوین در دسترس نهادها قرار می‌گیرد، «زیرا آنها استانداردهای بالاتری نسبت به بازار عمومی دارند. بنابراین، به عنوان یک نتیجه، این نوع سازمان‌ها ممکن است مجبور شوند که برای خرید این سکه‌ها از این صرافی‌های «پاک» قیمت بالاتری پیشنهاد داده و به طور کلی این کار قیمت را افزایش می‌دهد.»

خرید بیت کوین

به نظر شما خریدهای نهادی باعث کمبود عرضه بیت کوین و در نتیجه افزایش قیمت آن خواهد شد؟ شما می‌توانید نظرات و تحلیل‌های خود را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: coindesk