سرویس مالی مورنینگ‌استار اوراق بهادار فروشگاه زنجیره‌ای فت‌برگر در ایالات متحده را ارزیابی کرد، اولین اوراق بهادار مبتنی بر اتریومی که توسط این شرکت رتبه‌بندی می‌شود.

فوربس در ۸ مارس طی گزارشی اعلام کرد که بهادارسازی ۴۰ میلیون دلاری کسب‌وکار فت‌برگر توسط مورنینگ استار ارزیابی شده و شامل اوراق بهادار عرضه‌شده توسط بلاک‌چین اتریوم است.

طبق این گزارش، رتبه‌بندی مورنینگ‌استار اساسا روی اوراق قرضه کاغذی و سنتی انجام می‌شود. اما، این شرکت رتبه‌بندی به لطف بهبود شفافیت با استفاده از بلاک‌چین توانست دسترسی سریعتر‌ی به داده‌ها داشته باشد. متخصصین رتبه‌بندی و سنجش اعتبار مورنینگ‌استار در اکتبر ۲۰۱۹ کار خود را روی یک پایانه بلاک‌چینی برای بررسی اوراق قرضه آن آغاز کرد، بازاری که بنا به برآوردها ۱۱۷ تریلیون دلار ارزش دارد.  

مورنینگ‌استار یک شرکت بزرگ ارائه‌دهنده خدمات مالی در جهان است. بر اساس داده‌های شرکت در وبسایت Owler، درآمد سالانه مورنینگ‌استار ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است و ۵۴۱۶ کارمند دارد. از طرف دیگر، براساس داده‌های Owler، فت‌برگر سالانه حدود ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار درآمد و ۵۰۳ کارمند دارد.

استفاده از بلاک‌چین در اوراق بهادار

بسیاری شفافیت و یکپارچگی داده‌های شبکه‌های بلاک‌چین را مناسب مدیریت اوراق بهادار می‌دانند. در اواخر ژانویه، رئیس هیئت مدیریه امنیت و مبادلات هند، آجای تیاگی (Ajay Tyagi) گفت که بلاک‌چین از جمله فناوری‌هایی است که می‌توانند به‌شکلی بالقوه بازار اوراق بهادار را ارتقا بخشند.

با این وجود، بازارهای سنتی هنوز نسبت به برخی از پایانه‌های اوراق بهادار دیجیتال شک و تردید دارند. طبق گزارش اخیر کوین‌تلگراف، بورس توکن اوراق بهادار بوستون هنوز منتظر تصویب کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده است.

منبع: cryptonewmedia.press