حوزه رمز ارزها محبوبیت فزاینده‌ای یافته است. با این حال، این تصور غلط وجود دارد که کل این حوزه حول محور بیت کوین می‌چرخد. در حالی که بیت کوین بسیار محبوب است، چندین رمز ارز دیگر نیز هستند که بازده خوبی دارند. شما به عنوان یک ماینر باید به اندازه کافی هوشمند باشید تا ارزهای دیجیتال سودآور و خوش آتیه را برای استخراج انتخاب کنید.

عوامل مهم در انتخاب ارزهای دیجیتال سودآور

برخی از مهم‌ترین عواملی که باید در نظر گرفته شوند، عبارتند از:

قیمت

به عنوان یک قاعده کلی، هر چه یک ارز دیجیتال گران‌تر باشد، استخراج آن نیز باید سودآوری بیشتری داشته باشد. این قاعده مربوط به سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت است. با این حال، اگر همیشه به کار سرمایه‌گذاری می‌پردازید، می‌توانید یک ارز دیجیتال استخراج کرده و منتظر افزایش قیمت آن باشید.

هاوینگ

به دلیل نصف شدن پاداش‌ها، سود کمتری را می‌توان انتظار داشت. انجام کمی تحقیق لازم است تا بتوان محاسبه کرد که آیا سرمایه‌گذاری در استخراج توسط رمزارزهایی که استخراج خواهند شد جبران می‌شود یا خیر.

بلوک‌ها

هر چه تعداد بلوک‌های تولید شده توسط شبکه بیشتر باشد، احتمال اینکه برای یافتن یک بلوک به شما پاداش داده شود، بیشتر خواهد بود.

سختی استخراج

وجود رقابت طبیعی است و شما باید آن را در نظر بگیرید. لازم به گفتن نیست که ماینرهای زیادی در این کار مشغول هستند، بنابراین شما باید هنگام استخراج این مورد را در نظر داشته باشید.

تجهیزات استخراج

شما باید قدرت تجهیزات استخراج را در نظر بگیرید. این موضوع به بودجه شما و همچنین به سختی استخراج یک ارز دیجیتال بستگی خواهد داشت. هزینه‌های برق نیز باید لحاظ شوند، زیرا در نهایت بر سودآوری شما تأثیر خواهند گذاشت.

چگونگی انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

قبل از تصمیم‌گیری در مورد ارزهای دیجیتال سودآور برای استخراج، این موارد را در نظر بگیرید:

تبدیل به فیات

شما ممکن است بخواهید پلتفرم صرافی را انتخاب کنید که امکان تبدیل رمزارزهای تازه استخراج شده به ارز فیات را داشته باشد. در این مورد کارمزد تبادل صرافی را در نظر داشته باشید.

قانونی بودن

مقررات مربوط به رمز ارزها از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت است. بنابراین، از قانونی بودن کارتان اطمینان حاصل کنید، زیرا برخی کشورها آن را کاملاً ممنوع کرده‌اند. اطمینان از استخراج یک ارز دیجیتال جدید بدون چنین خطراتی بهترین گزینه است.

دستگاه استخراج

شما باید استفاده طولانی مدت از دستگاه‌های استخراج مورد استفاده خود را ارزیابی کنید.

انتخاب رمز ارزهای سوداور برای استخراج

در انتخاب ارزهای دیجیتال سودآور برای استخراج کمی تحقیق لازم است

بیشتر بخوانید: استخراج ارز دیجیتال با اسیک ماینر بهتر است یا کارت گرافیک؟

معرفی ارزهای دیجیتال سودآور برای استخراج

اکنون که برخی موارد مهم را بیان کردیم که باید به خاطر بسپارید، می‌توانیم فهرستی از بهترین رمزارزهای موجود را به شما معرفی کنیم. ۹ مورد از سودآورترین رمز ارزها برای استخراج عبارتند از:

۱. زی کش (ZEC)

ZeroCash یا همان‌طور که بیشتر به آن اشاره می‌شود زی کش (ZCash)، در اکتبر ۲۰۱۶ منتشر شد. این ارز دیجیتال در تراکنش‌ها ناشناس بوده و بنابراین ردیابی آن غیرممکن است. این ویژگی، زی کش را برای افرادی که ناشناس ماندن را ترجیح می‌دهند، انتخاب خوبی است. یکی از مزایای زی کش این است که کمیسیون تراکنش‌های آن ناچیز است. الگوریتم زی کش به شما امکان می‌دهد از کارت‌ گرافیک استخراج استفاده کنید.

۲. راون کوین (RVN)

راون کوین (RavenCoin) از سال ۲۰۱۸ شروع به کار کرد و علی رغم سابقه نه چندان طولانی، نرخ نقدشوندگی بالایی دارد. در واقع، در مقایسه با رمزارزهای دیگر، با ارزش بازار بیش از ۷۸ میلیون دلار، از رتبه بسیار خوبی برخوردار است. سال گذشته ویژگی‌های مختلفی توسط توسعه‌دهندگان به آن اضافه شد، از جمله رأی دادن با RVN، کیف پول موبایلی همراه با عبارت بازیابی (seed phrase) و بهبود سازگاری. راون کوین در پلتفرم‌های مختلف قابل مبادله بوده و بیشتر برای انتقال سریع دارایی‌ها استفاده می‌شود. این ارز دیجیتال از الگوریتم X16R و پروتکل KawPoW استفاده می‌کند.

۳. گرین (GRIN)

این ارز دیجیتال یک تازه وارد است که برای استخراج GPU بسیار مناسب است. گرین مبتنی بر پروتکل MimbleWimble است و از این رو تراکنش‌های آن خصوصی هستند. یکی از بهترین ویژگی‌های گرین این است که دارای کوین‌های نامحدود است. گرین را می‌توان از طریق سه الگوریتم CuckARood-29 ، CuckAToo-31 و CuckaRoom-29 استخراج کرد. برای الگوریتم اول به روزرسانی نرم‌افزار لازم است. گرین را می‌توان در صرافی‌های مختلف ارز دیجیتال مانند HitBTC ، Poloniex ، OKEx و Bittrex معامله کرد.

۴. مونرو (XMR)

این ارز دیجیتال از سال ۲۰۱۴ به بعد در بازار بوده و تا به امروز ثابت کرده که یک گزینه قابل اعتماد است. این ارز دیجیتال قابلیت ناشناس بودن نیز دارد. مونرو در سال ۲۰۱۹ به الگوریتم RandomX تغییر یافت و این تغییر دائمی به منظور جلوگیری از احتمال استخراج ASIC انجام شد.

۵. لایت کوین (LTC)

لایت کوین یکی از موفق‌ترین‌ها در بازار است. این موفقیت عمدتاً به این دلیل است که این ارز دیجیتال در پلتفرم‌های مختلف قابل مبادله بوده و نسبت به سایر رمزارزهای نوسان کمتری دارد. نیازی به خرید ASIC نیست، زیرا لایت کوین از پروتکل SCRYPT استفاده می‌کند. لایت کوین از سرعت بالایی برخوردار بوده و کارمزد تراکنش‌های آن چندان زیاد نیست. با ارزش بازار ۲/۳ میلیارد دلاری در بازار نمی‌توان انکار کرد که لایت کوین یکی از بهترین گزینه‌هاست.

۶. بیت کوین گلد (BTG)

بیت کوین گلد برای استخراج GPU ساخته شده است. این ارز دیجیتال با ارزش بازار ۱۲۵ میلیون دلاری در میان رمز ارزهای برتر قرار دارد. بیت کوین گلد بسیار پایدار بوده و مانند اکثر آلت کوین‌ها بی‌ثبات نیست.

۷. دش (DASH)

با دش می‌توان از طریق InstaSend و PrivateSend تراکنش‌های سریع و ایمن را انجام داد. استخراج دش می‌تواند بسیار سودآور باشد، اما لازم است هش ریت دستگاه استخراج و همچنین هزینه برق در منطقه در نظر گرفته شود. ناگفته نماند که دش مطمئناً ارزش امتحان کردن را دارد. بهترین ماینر ASIC دش، Antminer D3 است که توسط Bitmain تولید می‌شود.

۸. دوج کوین (DOGE)

جالب است بدانید که دوج کوین صرفاً محض شوخی ساخته شد، اما با گذشت زمان واقعاً به محبوبیت رسید. دوج کوین اکنون افتخار دارد که با ارزش بازار ۲۱۹ میلیون دلاری به عنوان یکی از بهترین رمزارزهای برتر در بازار مطرح است. دوج کوین از پروتکل Scrypt استفاده می‌کند. در نتیجه نیازی به استفاده از ماشین آلات گران قیمت برای استخراج آن نیست. می‌توان با استفاده از CPU/CGU به عملکردی پایداری از دوج کوین رسید.

۹. اتریوم (ETH)

آخرین مورد که البته کم اهمیت‌ترین هم نیست، اتریوم است. قطعاً بدون لحاظ کردن این ارز دیجیتال نمی‌توانستیم رمز ارزهای سودآور را فهرست کنیم. ETH بسیار سودآور است و انتظار می‌رود که قیمت آن حتی بیشتر رشد کند، زیرا همچنان پایه و اساس اکثر قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) است. این موضوع به میزان قابل توجهی به افزایش تقاضا برای ارزهای دیجیتال و همچنین تمرکززدایی رایانش ابری بستگی خواهد داشت.

قبل از انتخاب یک ارز دیجیتال برای استخراج، اطمینان حاصل کنید که فاکتورهای مختلفی را که ذکر کردیم در نظر گرفته و بر اساس بودجه خود، برنامه‌ریزی کاملی انجام دهید.

نظر شما در مورد سودآورترین رمز ارزها برای استخراج چیست؟ آیا ارز دیجیتال دیگری می‌شناسید؟ نظرات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptominersolutions