به تازگی مقدار قابل توجهی بیت کوین که پیش از این هیچگاه دست نخورده بودند، به طور مرموزی جابه‌جا شده است. اما این چند تراکنش مرموز بیت کوین همچنان ادامه دارد و مشخص نیست چه برنامه‌ای برای پادشاه ارزهای دیجیتال در حال وقوع است.

این میزان بیت کوین معادل ۳۰ میلیون دلار می‌شود که برای مدت زمان طولانی دست نخورده باقی مانده بود. اما در همین هفته طی چهار تراکنش مرموز، تمامی این بیت کوین‌ها جابه‌جا شده‌اند.

در ابتدا ۵۰ عدد از این بیت‌کوین‌ها معادل ۷۰۰ هزار دلار در روز پنجشنبه جابه‌جا شد. این بیت کوین‌ها از سال ۲۰۱۰ تا امروز منتقل نشده بودند. شب گذشته نیز دوباره ۵۰ بیت کوین دست‌نخورده دیگر جابه‌جا شد.

هفت ساعت بعد، ۲۰ کیف پول ارز دیجیتال در مجموع ۱۰۰۰ بیت کوین به ارزش ۱۵٫۵ میلیون دلار را به یک آدرس ارسال کردند.

و امروز هم دقیقا چنین اتفاقی دوباره رخ داد و ۲۰ کیف پول که در مجموع ۱۰۰۰ بیت کوین در اختیار داشتند، تمامی دارایی را به یک آدرس واحد منتقل کردند. به طور کلی بیش از ۳۲٫۶ میلیون دلار بیت کوینی که تا به حال از سال ۲۰۱۰ دست نخورده باقی مانده بودند، از خواب بیدار شدند.

بیشتر بخوانید: انتقال ۶۰ هزار بیت‌کوین توسط دهمین نهنگ بزرگ بیت‌کوین

جریان این تراکنش مرموز بیت کوین چیست؟

مشخص نیست که چه شخصی این بیت‌کوین‌ها را منتقل کرده و چرا تصمیم گرفته‌اند که حالا پس از چند سال، آن‌ها را جابه‌جا کنند.

طبق نظر Kirill Kretov، یکی از تریدرهای ارزهای دیجیتال، احتمالا این جابه‌جایی به دلیل این است که قیمت بیت کوین به اندازه‌ای بالا رفته که بتوان بخشی از آن را فروخت و سود خوبی به جیب زد.

در سال ۲۰۱۰، هر یک بیت کوین کمتر از ۰٫۱۰ دلار ارزش داشت. اما هر یک عدد بیت کوین در حال حاضر معادل ۱۵٫۳۴۲ دلار است.

البته این یک اتفاق تازه در سال ۲۰۲۰ نیست و همین ماه پیش بود که ۱۱٫۴ میلیون دلار بیت کوین که از سال ۲۰۱۰ تا امروز دست نخورده مانده بود، به یک آدرس منتقل شدند.

نظر شما در خصوص این تراکنش مرموز بیت کوین چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Decrypt