بیت کوین در مدت زمان کوتاهی که دنیای اقتصاد حضور داشته، دچار موانع زیادی برای ارزهای رایج، بانک‌ها و دولت‌ها شده است. تا جایی که کشورهایی نظیر چین و روسیه قوانین سختگیرانه‌ای را اعمال کرده‌اند که مردم را برای استفاده از ارزهای رمزنگاری شده، ممنوع می‌کند. همچنین برخی از اقتصاددان‌ها و شرکت‌های سهامی، در خصوص بیت کوین و پیشرفت آن انتقادات زیادی مطرح کرده‌اند. در عین حال هنوز سرمایه‌گذاران زیادی هم در دنیا وجود دارند که نسبت به سرمایه‌گذاری روی یک ارز دیجیتال محتاط هستند. اما برخی از فعالین دنیای اقتصاد انتظار دارند که در نهایت ارزهای ملی دچار وابستگی به بیت کوین خواهند شد.

چاپ غیرمسئولانه پول توسط دولت‌ها تنها باعث تشدید روبه‌رو شدن با چالش بدهی و تورم می‌شود. از آن مهم‌تر، ارزهای رایج و سهام، نشان داده‌اند که با رویدادهای مختلف در دنیای مدرن، از جمله جنگ یا شیوع یک ویروس، قادر نیستند حداقل برای مردم، قابل اطمینان باشند. اما برعکس تکنولوژی در نقطه مقابل نشان داده است که می‌تواند در برابر کاهش قیمت‌ ارزها مقاومت کند، نسبت به تغییرات فاندامنتال مثبت عمل کند و در عین حال، باعث افزایش بهره‌وری شود.

وابستگی به بیت کوین و تکنولوژی

تکنولوژی در برابر چاپ پول پیروز خواهد شد و نتیچه این نبرد برای پول‌ها، وابستگی به بیت کوین خواهد بود. این باور بسیاری از فعالین دنیای اقتصاد و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال است. حفاظت از ثروت، برای هزاران سال نقش اول طلا بوده است. بسیاری از سرمایه‌گذاران سال‌های سال است که طلا را ذخیره ارزش مهم سرمایه خود می‌دانند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۴ موقعیتی که می‌تواند ارزش بازار بیت کوین را به بیش از ۳ تریلیون دلار برساند

اما این افراد باور دارند که بیت کوین یک گزینه بسیار بهتر است. در مقایسه با طلا، بیت کوین روشی موثر‌تر برای ذخیره ارزش است، چرا که سرمایه‌گذاران تنها باید چند کلمه را به خاطر بسپارند. با این کار، در هر کجای دنیا که باشند، ارز دیجیتال‌شان هم با آن‌ها همراه خواهد بود.

یکی دیگر از باورهایی که در این خصوص وجود دارد این است که بیت کوین در نهایت به اندوخته ارزی دنیا تبدیل خواهد شد. در حال حاضر، تاریخ طلا را برای این کار انتخاب کرده است، اما در آینده، انگشت‌ها به سمت بیت کوین خواهد رفت.

نظر شما در خصوص بیت کوین و تبدیل شدن آن به ارز اول دنیا چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Zycrypto