ژاپن به دنبال به‌روزرسانی قوانین مربوط به رمزارزها از اول ماه مه در این کشور است. این صنعت ده‌ساله با قوانین جدید شفافیت بیشتری خواهد داشت. برای خواندن اخبار بیشتر در حوزه رمزارز با کوین نیک همراه باشید.

مجلس نمایندگان ژاپن سال گذشته در قانون خدمات پرداخت (PSA) و قانون بورس و ابزارهای مالی (FIEA) اصلاحاتی اعمال کرده بود. این قوانین عرصه را بر صنعت دارایی‌های دیجیتال تنگ‌تر کرده و اختیارات قانونی مقامات دولتی را افزایش داده بود.

با اینکه زمان‌بندی آغاز اعمال قوانین جدید از ماه جاری بود، یک اعلامیه رسمی با تاخیر این تاریخ را به ابتدای ماه آینده تغییر داده است.

قانون‌گذاران به جای وضع مجموعه‌ای جدید، قوانین سابق را به گونه‌ای تصحیح کردند که صنعت دارایی‌های دیجیتال را نیز در بر بگیرند.

تعریف رمزارز کلید اصلی است

دو قانون خدمات پرداخت و قانون بورس و ابزارهای مالی که اکنون به‌روزرسانی شده‌اند واژگان خود را نیز اصلاح کرده و به جای «ارزهای مجازی» از «دارایی‌های رمزارز» استفاده کردند.

پس از اجرای این قوانین، عرضه اولیه کوین (ICO) و توکن‌های اوراق بهادار (security token) نیز مشمول قانون بورس و ابزارهای مالی قرار می‌گیرند که شامل مفهوم حقوق قابل‌انتقالی که به صورت الکترونیکی ثبت شده‌اند (ERTR) نیز می‌شود. قانون بورس و ابزارهای مالی همچنین بازار مشتقات دارایی دیجیتال را نیز در بر می‌گیرد که تاکنون علی‌رغم حجم قابل توجه تحت قانون خاصی قرار نداشت.

این قانون در مجموع می‌تواند باعث ازبین‌رفتن فعالیت‌های غیرقانونی و کلاهبرداری در حوزه دارایی دیجیتال شود. علاوه بر این، این قانونی تمامی کسب‌وکارهایی که با دارایی دیجیتال سروکار دارند را ملزم می کند تا سپرده‌های رمزارز کاربران خود را از جریان نقدی شرکت جدا کنند. با این کار، این شرکت‌ها باید برای نگهداری سپرده‌های مشتریان خود در کیف پول‌های سرد از نهادهای واسطه استفاده کنند.

برای ارائه خدمات با کیف پول‌های گرم، صرافی‌ها باید مقدار یکسانی دارایی را نگهداری کرده و مطابقت دهند تا درصورت سرقت، صرافی بتواند دارایی‌های مشتریان را به آن‌ها برگرداند.

مقامات ژاپنی پس از هک ۵۳۵ میلیون دلاری صرافی کوین‌چک (Coincheck) قوانین سختگیرانه‌ای در خصوص صنعت رمزارز وضع کردند. آژانس خدمات مالی (FSA) همچنین کلیه صرافی‌های رمزارز را موظف به اخذ مجوز برای فعالیت در کشور کرد.

با اضافه‌شدن شعبه جدید صرافی اُکی‌کوین (OKCoin) در ژاپن، اکنون ۲۳ صرافی رمزارز مجاز به ارائه خدمات در این کشور آسیایی هستند که برخی از آن‌ها هنوز کار خود را شروع نکرده‌اند.

منبع: financemagnates.com