بیتمکس یکی از بزرگ‌ترین صرافی­‌های ارزرمز در جهان است و به تازگی یک سیستم ماهواره‌ای برای رمزارز را آزمایش کرده است که به کاربران اجازه می‌­دهد تا بدون اتصال به اینترنت بتوانند یک بیت کوین نود راه‌­اندازی کنند. این به شبکه بیت کوین کمک می­‌کند تا حتی اگر اینترنت در منطقه‌­ای قطع شود، باز هم بتواند آنلاین بماند.

بیتمکس یک سیستم جدید ماهواره‌ای برای رمزارز راه‌­اندازی می­‌کند

در پستی که بیتمکس اخیراً منتشر کرده است، آن­‌ها سیستم بلاک ‌­استریم بیت کوین ماهواره‌ای را نصب کرده‌­­اند تا با استفاده از ماهواره‌ و بدون اتصال به اینترنت بتوانند بلاک­چین بیت کوین را بررسی کنند. طبق این پست رسمی، این سیستم در مدت زمان قابل ­قبولی راه ­اندازی می‌­شود و “اکثر مواقع” کار می‌کند.

این خبر می‌­تواند برای بعضی از طرفداران بیت کوین بسیار جالب باشد. هرچند، آن­‌ها قبول دارند که این سیستم ماهواره‌‌ای کریپتو نمی­‌تواند به همه­ کاربران این صنعت کمک کند.

این پست رسمی در ادامه می‌­گوید:

هرچند، چون این سیستم مبتنی بر ماهواره‌ می‌­تواند ویژگی­‌های مقاومت سانسور شبکه بیتکوین را بهبود دهد و از آن در مقابل برخی اَشکال حملات دفاع کند، پس وجودش می‌تواند یک پیشرفت مثبت باشد.

بیشتر بخوانید: بیت کوین چیست و به چه کار می آید؟

قیمت پکیج کامل حدود ۱۲۰۰ دلار است و توسط بلاک ­استریم عرضه می­‌شود. این پکیج شامل آنتن فلت-پنل (Flat-Panel Antenna) و کلیه کابل­‌های لازم و اکسسوری­‌های مورد نیاز برای راه ­اندازی بیت کوین نود بدون اینترنت است.

برای اینکه سیستم ماهواره‌ای برای رمزارز کار کند، کاربران باید این آنتن را نصب کنند و دیش ماهواره‌ را در جهت مناسب قرار دهند. کاربران همچنین باید آن را به یک لپتاپ دارای لینوکس متصل کنند و از یک نرم ­افزار مخصوص بلاک­ استریم و یک ورژن تعدیل­ شده از هسته بیت کوین استفاده کنند.

سیستم ماهواره ‌ای برای رمز ارز

طبق اعلام بیتمکس، این نود که با سیستم ماهواره‌‌ای کریپتو راه­ اندازی می‌­شود، به خوبی کار می­‌کند اما در مقایسه با نودهای مبتنی بر اینترنت، یک تأخیر تقریبا دو دقیقه­‌ای دارد. با این وجود، تیم بیتمکس این را می­‌گوید که آن‌ها فقط چند روز است که این سیستم را راه ­اندازی کرده‌­اند و نتایج‌­شان محدود است.

نکته مثبت در خصوص این سیستم ماهواره‌ای برای رمزارز همان بهبود ویژگی­‌های مقاومت سانسور شبکه بیت کوین است. کاربران در مناطق دورافتاده یا در مناطق دسترسی محدود به اینترنت، قادرند به آسانی به سیستم ماهواره‌ای کریپتو متصل شوند و شبکه بیت کوین را بررسی کنند.

اگرچه این سیستم ماهواره‌ای برای رمزارز گران قیمت است و در شرایط عادی چندان به کار نمی‌­آید اما ابزار جالبی برای خوره­‌های بیت کوین و سایر طرفداران کریپتو است. 

منبع: Usethebitcoin.com