با وجود اینکه پیش بینی می‌شد به زودی شاهد فعالیت صرافی‌ها در زمینه ارز دیجیتال باشیم، کانون صرافان ایرانیان طی اطلاعیه شماره ۳۳۶ خبر داد: «کانون صرافان فعالیتی در زمینه رمزارز ندارد.» در ادامه ین مطلب از کوین نیک به موضوع فعالیت کانون صرافان و رمزارز می‌پردازیم.

در خبری که روز سوم تیر ۱۳۹۹ در سانه‌ها منتشر شد کانون صرافان ایرانیان اعلام کرد هیچگونه مذاکره و توافقی در خصوص فعالیت در زمینه رمزارز و فناوری بلاک چین با هیچ سازمانی صورت نگرفته است.

در متن این اطلاعیه آمده است:

احتراما به استحضار می رساند پیرو اخبار منتشره در برخی از رسانه‌ها، به اطلاع می رساند؛ کانون صرافان تاکنون هیچگونه مذاکره و هماهنگی در خصوص رمزارز و بهره گیری از تکنولوژی بلاکچین با هیچ انجمن و … نداشته است.

لیکن بدیهی است پیگیری فرآیندهای قانونی امکان بهره‌گیری از رمز ارز و انجام معاملات در صرافی‌های مجاز در دستور کار این کانون می‌باشد.

کانون صرافان ایرانیان

کانون صرافان هیچ فعالیتی در زمینه رمزارز ندارد

پیش از این به نظر می‌رسید کانون صرافان ایران قصد دارد با هماهنگی بانک مرکزی برای سهولت انجام مبادلات ارزی در زمینه ارائه خدمات ارز دیجیتال وارد عمل شود.

جالب توجه است در یکی از بندهای اطلاعیه‌ای که روز ۳۱ اردیبهشت ۹۹ توسط کانون صرافان پس از جلسه با کمیته‌های تخصصی بانک مرکزی منتشر کرده بود به «پیشنهاد استفاده از ارزهای دیجیتال برای افزایش توان تبادلاتی در چرخه بازگشت ارز و تسهیل تبادلات ارزی» اشاره شده بود.

با این حال به نظر می‌رسد تا این لحظه این پیشنهاد اجرایی نشده و کانون صرافان تصمیم گرفته است به منظور رفع ابهام در مورد نقش این کانون در بازار ارزهای دیجیتال این اطلاعیه را منتشر کند.

برای دریافت خبرهای جدید در زمینه استفاده از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین در صرافی‌های ایران حتما از طریق وبسایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما همراه باشید.

منبع: کانون صرافان ایرانیان