طبق گزارش‌ها، به علت مشکلات اقتصادی کره شمالی بر اثر شیوع بیماری کووید ۱۹، یک گروه هک این کشور روی دزدیدن رمزارزها متمرکز شده‌اند. برای اطلاع از سایر اخبار حوزه رمزارزها با کوین نیک همراه باشید.

بر اساس گزارشی از دیلی ان‌کی (Daily NK)، گروه هک کره شمالی، مشهور به لازاروس (Lazarus)، به اقدامات گسترده‌تری جهت دزدیدن رمزارزها دست زده است. این گروه اولین بار به خاطر هک سونی پیکچرز (Sony Pictures) برای عرضه فیلم مصاحبه (Interview) در سال ۲۰۱۴ بدنام شد. لازاروس همچنین مسئول حمله سایبری به بانک معروف بنگلادشی در سال ۲۰۱۶ بود. این گروه هک کره شمالی همچنین متهم به هک چندین صرافی معروف رمزارز هستند.

شرکت امنیت سایبری واقع در سئول ای‌اس‌تی‌سکیوریتی (ESTSecurity) هشدار داد که این گروه اکنون درصدد دزدیدن رمزارز هستند.

در این گزارش آمده است:

لازاروس در حال انجام حمله تهدید مستمر (APT attack) است، نه تنها در کره شمالی بلکه در سرتاسر جهان از جمله ایالات متحده. آن‌ها همچنین درگیر عملیات جاسوسی سایبری و فعالیت‌هایی که برای تولید ارزهای خارجی طراحی شده نیز هستند.

این گروه هک از ایمیل‌های مجرمانه برای پنهان‌شدن پشت نقاب سرویس‌های پرداخت رمزارز استفاده می‌کنند تا دستگاه کاربران را آلوده کنند.

براساس گزارش دیلی ان‌کی، تحلیل‌گران هشدار می‌دهند که در میانه خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های اقتصادی اعمال‌شده بر کره شمالی، دزدیدن رمزارزها می‌تواند «سود هنگفتی» برای این کشور داشته باشد.

منبع: Cryptoglobe