بدون شک یکی از اولین و مهم‌ترین اهداف صنعت ارز دیجیتال پذیرش گسترده و جهانی در این حوزه است. کوشش‌های زیادی برای تحقق این امر انجام شده است و امسال هم با وجود بحران جهانی کرونا این تلاش‌ها ادامه پیدا کرد و تعداد کاربران ارز دیجیتال از مرز ۱۰۰ میلیون نفر گذشت.

افزایش ۱۸۹ درصدی تعداد کاربران ارزهای دیجیتال

دانشگاه کمبریج (University of Cambridge) تخمین می‌زند که تعداد کاربران ارزهای دیجیتال در سراسر جهان از سال ۲۰۱۸، بیش از ۱۸۹ درصد افزایش داشته است.

به گفته نشریه آنلاین دیلی هودل «Daily Hodl» و براساس مطالعات مرکز CCAF کمبریج در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ تعداد کاربران ارزهای دیجیتال به ۱۰۱ میلیون کاربر منحصربه‌فرد رسید این در حالی است که که تا به حال ۱۹۱ میلیون حساب کاربری در ارائه دهندگان خدمات باز شده است.

تعداد کاربران ارز دیجیتال

تعداد کاربران ارز دیجیتال از مرز ۱۰۰ میلیون نفر عبور کرد

این مطلب راهم مطالعه کنید: تعداد کاربران اتریوم از مرز ۱۰۰ میلیون نفر هم گذشته است

نشریه دیلی هودل می‌گوید: استیکینگ در فضای رمزنگاری عمدتا توسط سرمایه گذاران خرد انجام می‌شود، اما طبق گزارش CCAF، به نظر می‌رسد تعداد سرمایه‌گذاران سازمانی اروپایی و امریکایی که قصد دارند روی سبد‌های ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند در حال افزایش است.

بر اساس گزارش ماه سپتامبر دیلی هودل، بیت کوین همچنان رایج‌ترین و در دسترس‌ترین ارز دیجیتال در میان کاربران است.

با این حال اتریوم به سرعت با افزایش اقبال کاربران همراه شده است و دومین ارز محبوب محسوب می‌شود، پس از آن ارزهای لایت کوین، بیت کوین کش و ریپل قرار دارند.

همچنین در ماه‌های اخیر مشخص شده است که وال استریت هم علاقه زیادی به پادشاه ارزهای دیجیتال دارد و بسیاری از سرمایه‌گذاران سنتی هم به این سرمایه‌گذاری در این حوزه روی آورده‌اند. گفتنی است در زمان نگارش این مطلب بیت کوین با قیمتی در حدود ۱۰٫۵۰۰ دلار معامله می‌شود.

به نظر شما رشد سریع کاربران ارز دیجیتال در سال‌های آینده هم ادامه پیدا خواهد کرد؟ فکر می‌کنید در ایران چند کاربر ارز دیجیتال وجود دارد؟ نظرات و سوالات خود را می‌توانید از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: cryptogazette