اداره بازرسی ارز ایالات متحده (OCC) روز دوشنبه گفت: بانک‌های تحت نظارت فدرال می‌توانند پرداخت‌ها و سایر فعالیت‌های خود را با استفاده از استیبل کوین ‌ها انجام دهند.

اجازه استفاده از استیبل کوین ‌ها به بانک‌های آمریکا

قانوگذار بانکی فدرال، نامه‌ای تشریحی منتشر کرده که بر اساس آن چه بانک‌های ملی و چه مؤسسات پس‌انداز فدرال می‌توانند در شبکه‌های تأیید گره مستقل (INVNها که به عنوان شبکه‌های بلاکچین شناخته می‌شوند) شرکت کرده یا از استیبل کوین‌ها استفاده کنند. در این نامه آمده که این مؤسسات مالی می‌توانند به عنوان گره‌های یک بلاکچین مشارکت کرده و پرداخت‌ها را ذخیره یا تأیید کنند.

بیانیه مطبوعاتی OCC هشدار داد، هر بانکی که در INVN شرکت کند باید هنگام استفاده از استیبل کوین ‌ها از ریسک‌های عملیاتی، انطباق‌پذیری یا تقلب و کلاهبرداری آگاه باشد.

OCC گفته INVNها به دلیل تعداد زیادی از گره‌های مورد نیاز برای تأیید معاملات که می‌تواند دستکاری را محدود کند، «ممکن است از انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به سایر شبکه‌های پرداخت برخوردار باشند».

کریستین اسمیت (Kristin Smith)، مدیر اجرایی انجمن بلاکچین، در توییتر گفت که «در این نامه آمده که بلاکچین‌ها وضعیتی مشابه سایر شبکه‌های مالی جهانی مانند SWIFT ، ACH و FedWire دارند.»

رویکرد مثبت آمریکا نسبت به ارزهای دیجیتال

برایان بروکس (Brian Brooks)، سرپرست مسئول نظارت بر ارز، در بیانیه‌ای گفت که در حالی که سایر کشورها سیستم‌های پرداخت آنی را ساخته‌اند، ایالات متحده برای ایجاد چنین فناوری‌هایی «به بخش خصوصی» اعتماد کرده و به نظر می‌رسد استفاده از ارزهای دیجیتال، به ویژه استفاده از استیبل کوین‌ها را به عنوان جایگزینی برای سایر سیستم‌های پرداخت آنی تأیید می‌کند.

بروکس با اشاره به نظارت بر انتشار دو نامه تشریحی دیگر و تعدادی دیگر از اقدامات موافق حوزه ارز دیجیتال در طول مدت نظارت خود بر آژانس، از جمله نامه‌ای به بانک‌های فدرال گفته است که می‌توانند به صادرکنندگان استیبل کوین خدمات ارائه دهند و ذخایر استیبل کوین‌ها را ذخیره کنند.

ماه گذشته، بروکس حمایت خود را از نامه کارگروه رئیس جمهور در بازارهای مالی اعلام کرد که حاوی چگونگی تنظیم مقررات درباره استیبل کوین‌ها در ایالات متحده است.

بیشتر بخوانید: استیبل کوین و ارز دیجیتال ؛ ارزهای ثابت می توانند جای ارزهای دیجیتال را بگیرند؟

تصمیم‌گیری پس از شروع ریاست جمهوری جدید

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دو مرتبه بروکس را برای خدمت در یک دوره کامل ۵ ساله ریاست آژانس، از جمله در اوایل هفته جاری، معرفی کرده است. با این حال، مشخص نیست که آیا سنای ایالات متحده این رأی را تأیید می‌کند یا خیر. به نظر نمی‌رسد قبل از روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهور منتخب در تاریخ ۲۰ ژانویه، مجلس سنا تصمیمی بگیرد.

نامه تشریحی روز دوشنبه نیز در همان روزی ارائه شد که دوره اظهار نظر عمومی برای قانون پیشنهادی شبکه اجرای جرایم مالی (FinCEN) به اتمام رسید. این قانون بحث برانگیز تنها یک دوره ۱۵ روزه اظهار نظر داشت و گفته می‌شود که وزیر خزانه‌داری، استیون منوچین که در اوایل سال ۲۰۲۰ بروکس را به عضویت OCC منصوب کرد، هدایت آن را برعهده داشته است.

اسمیت در یک تماس تلفنی با CoinDesk گفته است:

[نامه OCC در روز دوشنبه] نشان می‌دهد که هیچ حمله گسترده‌ای به ارزهای دیجیتال نشده است. همچنین، نشان می‌دهد که نقاط روشنی در دولت وجود دارد که متوجه شده‌اند شبکه‌های رمزنگاری پایه و اساس سیستم‌های پرداخت آینده و سایر برنامه‌های خدمات مالی هستند، بنابراین ما از این نوع راهنمایی‌های تشریحی استقبال می‌کنیم.

نظر شما در مورد رویکرد آمریکا در مورد اجازه استفاده از استیبل کوین ‌ها به بانک‌های این کشور چیست؟ آیا این کشور کم کم به ارزهای دیجیتال روی خوش نشان می‌دهد؟ نظرات و پیشنهادات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: coindesk