با کاهش قیمت نفت آمریکا در بازار، بیت کوین هم بیکار ننشست و همراه با آن، کاهش قیمت ملایمی را تجربه کرد. با کوین نیک همراه باشید.

شب گذشته، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (WTI) به منفی ۳۷/۶۳ دلار رسید. این مسئله، یکی از غیرمنتظره‌ترین اتفاقات چه برای کاربران و چه برای سرمایه‌گذاران هر بازاری بود. کاهش عجیب قیمت نفت به زیر صفر دلار، یکی از بی‌سابقه‌ترین اتفاقات اخیر نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت بوده است. اما این اتفاق روی دنیای ارزهای دیجیتال هم بی‌تاثیر نبود. کاهش قیمت نفت، تاثیری معتدل روی بیت کوین داشته و قیمت آن را به زیر ۷ هزار دلار رسانده است.

به نظر می‌رسد توافقات انجام شده میان بازیکنان بین‌المللی دنیای نفت در خصوص کاهش تولید هر بشکه نفت، روی قراردادهای اخیر نفت تاثیری نگذاشته است. از آن جایی که سرمایه‌گذاران جای بیشتری در سهام نفت ندارند، قیمت قراردادها به پایین‌ترین حد خود در تاریخ رسیده است. با وجود عدم پرواز‌های شرکت‌های هوایی، عدم تحرک ماشین‌ها در خیابان‌ها و کاهش رفت و آمدها، تقاضا برای نفت به شدت کاهش یافته و بسیاری از شرکت‌ها، در حالت ۱۰۰% به تولیدات خود ادامه نمی‌دهند.

کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۷ هزار دلار

بسیاری از کشورهای دنیا، به منظور جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا، شهر خود را برای بسیاری از رفت و آمدها و تحرکات مختلف بسته‌اند. تا زمان نوشتن این مطلب، بیش از ۲/۴ میلیون نفر از مردم جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که بخش اعظمی از آن‌ها را آمریکایی‌ها، اسپانیایی‌ها و ایتالیایی‌ها تشکیل می‌دهند.

با این حال، اقتصاد جهان، رفتارهای عجیبی از خود نشان می‌دهد. بدون شک ویروس باعث شده تا بازار سهام در ماه فوریه به پایین‌ترین حد خود برسد و باعث تغییر رفتار اقتصاد دنیا شود. اما شب گذشته، شاهد یکی از عجیب‌ترین اتفاقات تاریخ بوده‌ایم. قیمت نفت خام به منفی صفر رسیده و از طرفی دیگر بسیاری از شرکت‌های مصرف کننده نفت، با توجه به عدم فعالیت‌ها، انبارهایی پر از نفت دارند که قادر به خرید بشکه‌های اضافی نفت نیستند.

کاهش قیمت نفت آمریکا در بازار، روی دنیای ارزهای دیجیتال هم بی‌تاثیر نبوده است. بیت کوین و دیگر رمزارزها هم در پی این اتفاق، شاهد کاهش قیمت بوده‌اند. قیمت بیت کوین در شب گذشته با کاهش ۴/۱۳ درصدی روبرو بوده و به قیمت ۶,۹۰۰ دلار رسیده است. اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا پس از بیت کوین، کاهش قیمت ۵/۶۵ درصدی داشته است و با قیمت ۱۷۴ دلار برای هر سکه معامله می‌شود. ریپل هم همچنین کاهش ۴/۴۹ درصدی را تجربه کرده است.

اگر بیت کوین می‌خواهد شرایط خود را حفظ کند، نباید از این سطح پایین‌تر بیاید. البته که بسیاری از سرمایه‌گذاران، شرایط حال حاضر بازار را دنبال می‌کنند تا درک بهتری از روند آن داشته باشند. چنین قیمت‌هایی نباید برای این دست از افراد جای تعجب داشته باشد، به هر حال در ۲۲ روز آینده، بیت کوین با رویداد هالوینگ رو‌به‌رو خواهد بود. به همین دلیل است که در هفته‌های اخیر، شاهد نوسانات بسیار بیشتری بوده‌ایم و می‌توان انتظار اتفاقات عجیبی از دنیای ارزهای دیجیتال داشت.

منبع: usethebitcoin