صرافی چینی اوککس (OKEx) که سومین صرافی ارز دیجیتال بزرگ درجهان محسوب می‌شود امکان برداشت از حساب را به حالت تعلیق درآورد. پس از انتشار این خبر ارزش بیت کوین ۲/۵ درصد افت کرد.

صرافی ارز دیجیتال اوککس، امروز یعنی ۱۶ اکتبر امکان برداشت از حساب را به حالت تعلیق درآورد. به نظر می‌رسد دلیل این موضوع دستگیری یکی از دارندگان کلید این صرافی توسط پلیس است. این صرافی که در مالت ثبت شده است، به بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد در چین خدمات ارائه می‌دهد.

جالب است بدانید هوبی، اوککس و بایننس سه صرافی بزرگی هستند که بیشترین کاربران چینی را دارند و اوککس بعد از بیت مکس (Bitmex) دومین صرافی بزرگ مبادلات مشتقات ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

اوککس در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «یکی از دارندگان کلید خصوصی ما در حال همکاری با مرکز امنیت عمومی است، برای اینکه به بهترین شکل بتوانیم به مشتریان خدمات ارائه کنیم، تصمیم گرفتیم که از تاریخ ۱۶ اکتبر ساعت ۱۱ به وقت هنگ کنگ امکان برداشت دارایی / ارز دیجیتال را به حالت تعلیق در بیاوریم. ما اطمینان می‌دهیم سایر عملکردهای اوککس طبق معمول و پایدار باقی خواهند ماند و امنیت دارایی های شما حفظ خواهد شد.»

البته به نظر می‌رسد سرویس فرابورس (OTC) هم در حال حاضر بسته شده است. دولت چین به‌تازگی در حال تعطیل کردن سرویس‌های فرابورس است.

انتشار این خبر در شبکه‌های اجتماعی محبوب در کشور چین مانند وی‌چت (WeChat) و وی‌بو (Weibo) باعث وحشت کاربران در سراسر شبکه‌های اجتماعی چین شد و شایعاتی در مورد فعالیت‌های غیرقانونی صرافی دست به دست شد.

بر اساس گزارش FTX حجم معاملات در صرافی اوککس ۶٫۸۲۷٫۰۵۳٫۴۷۹ دلار است.

تعلیق برداشت از صرافی اوککس

کاهش ۲/۵ درصدی ارزش بیت کوین پس از تعلیق برداشت صرافی اوککس

این مطلب راهم مطالعه کنید: نزدیک به ۱۰ درصد از موجودی بیت کوین در دست ۵ صرافی بزرگ قرار دارد

پس از انتشار این شایعات مدیر عامل اوککس جی هائو (Jay Hao) در وی‌بو اعلام کرد:

مطمئن باشید که فعالیت شرکت و کسب و کار صرافی به هیچ عنوان تحت تاثیر نخواهد گرفت و این مسئله به مشکل شخصی یکی از دارندگان کلید خصوصی مربوط است و به همین دلیل ما امکان برداشت را به حالت تعویق درآوردیم.

جالب است بدانید در ماه اوت، یک هکر موفق شده بود ۵/۶ میلیون دلار ارز دیجیتال را از این صرافی به سرقت ببرد.

پس از انتشار گسترده این اخبار و شایعات در مورد تعلیق برداشت از صرافی اوککس ارزش بیت کوین ۲/۵ درصد ریزش کرد و از آن بدتر ارزش توکن اوککس بود که ناگهان ۱۵ درصد سقوط کرد.

گفتنی است در زمان نگارش این مطلب ارزش بیت کوین کمی بیشتر از ۱۱٫۳۰۰ دلار است، در حالی که شب گذشته حتی به ۱۱٫۵۰۰ دلار هم رسیده بود.

تحلیل شما از این اتفاق چیست و چگونه روی قیمت بیت کوین تاثیر خواهد گذاشت؟ فراموش نکنید نظرات و تحلیل‌های خود را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt