برای اولین بار یک صرافی ارز دیجیتال قرارداد اختیار معامله یا همان معامله آپشن را برای ارز دیجیتالی به جز بیت کوین و اتریوم ارائه کرد. در ادامه این مطلب از کوین نیک در مورد قرارداد اختیار معامله آلت کوین در صرافی ارز دیجیتال دلتا (Delta Exchange) بیشتر صحبت می‌کنیم.

صرافی دلتا اولین صرافی است که امکان معامله آپشن را برای یک آلت‌کوین ارائه می‌کند. اختیار معامله توکن‌های BNB بایننس و LINK چین لینک اولین آلت کوین‌هایی هستند که در این صرافی عرضه می‌شود. گفته می‌شود در هفته‌های آینده ارزهای تزوس (Tezos)، کاسموس (Cosmos) هم به این فهرست اضافه خواهند شد.

صرافی مشتقات ارز دیجیتال دلتا که در سنگاپور مستقر است روز جمعه اعلام کرد، امکان قرارداد اختیار معامله آلت کوین‌های بایننس و چین لینک را برای کاربرانش فراهم کرده است. این موضوع می‌تواند گواه خوبی برای به بلوغ رسیدن بازار مشتقات ارز دیجیتال و تصدیق افزایش اهمیت آلت‌کوین‌هایی مانند بایننس و چین لینک در اکوسیستم دارایی دیجیتال باشد.

در حالی که بسیاری از صرافی‌ها و موسسات امکان اختیار معامله بیت کوین و اتریوم را ارائه می‌کنند، دلتا اولین صرافی است که از پا را فراتر از این دو ارز مهم گذاشته است.

صرافی‌های مختلفی در حال حاضر قراردادهای آتی بیت کوین، اتریوم و آلت کوین‌ها را ارائه می‌دهد اما در جریان باشید که قرادادهای آتی با قراداد اختیار معامله کاملا از هم مجزا هستند.

قراردادهای آتی بیانگر تعهد خرید یا فروش دارایی اصلی با قیمت مشخص در تاریخ انقضا است. در مقابل، اختیار معامله به دارنده قرارداد، حق (اما نه تعهد) به خرید یا فروش دارایی اصلی با قیمت توافق شده در هر زمان قبل از انقضای قرارداد را می‌دهد.

قرارداد اختیار معامله آلت کوین در صرافی دلتا

امکان قرارداد اختیار معامله آلت کوین در صرافی دلتا مهیا شد

این مطلب راهم مطالعه کنید: گزینه اختیار معامله بیت کوین در اپلیکیشن موبایل بایننس رسما فعال شد

پانکاج بالانی (Pankaj Balani) مدیرعامل صرافی دلتا در مورد این موضوع می‌گوید: «تا به امروز تنها تعداد انگشت شماری از صرافی‌های مشتقات ارز دیجیتال قرارداد اختیار معامله را ارائه می‌کردند که اغلب آن تنها بیت کوین و اتریوم را پشتیبانی می‌کنند.»

بالانی توضیح می‌دهد که دلتا تجربه خوبی از اختیار معامله بیت کوین و اتریوم به دست آورده است و فرصت را مناسب دید که بتواند این امکان را برای آلت کوین‌های رقابتی هم ارائه دهد.

مدیر عامل دلتا تصریح می‌کند که بعد از عرضه آپشن‌های چین لینک و بایننس قصد دارد اختیار معامله ارزهای تزوس، کاسموس، ریپل و لایت کوین را هم در آینده نزدیک ارائه کند.

قرادادهای آپشن بایننس و چین لینک با ضریب ۱۰ برابری و تاریخ انقضای هفتگی ارائه خواهد شد.

صرافی دلتا که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شده است موفق شده بود در ماه مارس ۲۰۲۰ قرارداد اختیار معامله بیت کوین و اتریوم را تحت عنوان قراردادهای اختیار معامله «MOVE» ارائه کند.

بالانی توضیح می‌دهد، قرارداد اختیار معامله MOVE به تریدرها کمک می‌کند بدون ریسک هدایت شده بتوانند از نوسانات ارز دیجیتال تجارت کنند.

در قرارداد اختیار معامله یک تریدر به جای اینکه از بالا و پایین شدن قیمت یک ارز سود کسب کند، روی ارزش مطلق تغییرات قیمتی یک ارز سرمایه‌گذاری می‌کند.

منبع: Decrypt