بایننس، یکی از برترین صرافی‌های دیجیتال حال حاضر دنیا، رسما گزینه اختیار معامله بیت کوین را روی اپلیکیشن موبایل خود منتشر کرد. در این مطلب از کوین نیک بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم.

گزینه اختیار معامله (Trading Option) بیت کوین به کاربران اپلیکیشن موبایل باننس اجازه می‌دهد تا حق خرید یا حق فروش ارز دیجیتال خود را در قیمت اعمال شده در یک قرارداد، در اختیار داشته باشند. بر خلاف کاربران اروپایی، بایننس به کاربران آمریکایی، نسخه‌ای مشتق از این ویژگی اپلیکیشن را ارائه داده است. به این معنی که این کاربران می‌توانند از حقوقی که در اختیار دارند، در معاملات خود استفاده کنند. برای مثال آن‌ها قادر هستند در یک قرارداد، قیمت مورد نظر خود را در هر زمانی پیش از انقضای تاریخ یک قرار داد اعمال کنند.

برای دستیابی به این گزینه، باید اپلیکیشن بایننس را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید. طبق ادعای بایننس، گزینه اختیار معامله باعث خواهد شد تا معاملات در چارچوب زمانی کوتاه‌تری نسبت به گزینه‌های سنتی صورت بگیرند. این چارچوب زمانی می‌تواند بین ۱۰ دقیقه تا ۱ روز متغیر باشد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: نسخه جدید اپ اندروید صرافی بایننس در گوگل پلی منتشر شد

در یک یادداشت به بازرگانان، بایننس اشاره دارد که یک ارزش ممتاز ثابت باید در ابتدای قرارداد پرداخت شود. به زبان ساده، به این معنی است که در معامله گزینه‌ای، هر گونه سود، پس از هزینه‌ها حساب خواهد شد (سود منهای ارزش ثابت). بنابراین ممکن است از این طریق شاید هیچ سودی نتوانید به جیب بزنید. بایننس در این یادداشت می‌گوید:

«هیچ ضمانتی وجود ندارد که پس از کسر ارزش ممتاز ثابت، اختیار معامله در یک قرارداد سود بخش باشد. بسیاری از معاملات گزینه‌ای، سودبخش نیستند اما همان اقلیتی که به درستی صورت می‌گیرند، سود فراوانی خواهند داشت. بنابراین خواهشا از اختیار معامله با صلاح‌دید خود استفاده کنید.»

حرکت بایننس به سمت معاملات گزینه‌ای، این صرافی دیجیتال را به رقابتی مستقیم با یکی از پرچمداران این میدان یعنی Deribit وارد خواهد کرد.

 

منبع:cointelegraph