روز پنجشنبه اول اکتبر کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) صرافی ارز دیجیتال بیت مکس (BitMEX) را به معاملات غیرقانونی مشتقات ارز دیجیتال و پولشویی متهم کرد. ساعاتی بعد بیت مکس در پاسخ، همه اتهامات را رد کرد و به سرمایه‌گذاران اطمینان داد که دارایی آن‌ها کاملا امن است. هرچند که خبر اتهامات به اندازه کافی به بیت مکس خسارت زده است و در تازه‌ترین گزارش ها بیش از ۳۲۰۰۰ بیت کوین از بیت مکس برداشت شده است.

برداشت ۳۲۰۰۰ بیت کوین از بیت مکس

بر اساس گزارش تازه‌ای از گلس‌نود (Glassnode)، ۳۲٫۰۰۰ واحد بیت کوین از روز پنجشنبه تا الان از بیت مکس برداشت شده است.

این برداشت‌های بزرگ چند ساعت پیش و در ۳ تراکنش بزرگ انجام شد. به این معنی که سرمایه‌گذاران نزدیک به ۱۹ درصد از بیت کوین‌های موجود در صرافی را برداشت کردند. این برداشت همچنین بزرگ‌ترین خروج ساعتی بیت کوین از یک صرافی بوده است که ۳۲۰ میلیون دلار ارزش دارد.

خیلی زود و پس از اعلام خبر CFTC در صبح روز پنجشنبه بازار با فشار فروش مواجه شد و در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت کوین با کاهش ۴/۱۵ درصدی به ۱۰٫۴۴۳ دلار و ارزش بازار آن به ۱۹۳ میلیارد دلار رسید.

با وجود اینکه قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۴۰۰ دلار از ارزش خود را از دست داده است اما همچنان از سطح حمایت اساسی ۱۰٫۰۰۰ دلاری بالاتر است.

در زمان نگارش این مطلب کل بازار ارزهای دیجیتال قرمز به نظر می‌رسد، صرفنظر از بیت کوین سایر ۱۰ ارز مهم بازار هم بین ۵ تا ۱۰ درصد اصلاح قیمتی را تجربه کرده‌اند.

آخرین اصلاح قیمتی بازار ارزهای دیجیتال در حالی صورت می‌گیرد که پس از مثبت شدن نتیجه آزمایش کووید-۱۹ دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، بازارهای سهام تحت فشار شدید قرار گرفته‌اند.

به محض انتشار این خبر شاخص داو جونز فیوچرز (The Dow Jones Futures) وارد یک اصلاح قیمتی بسیار شدید شد. این موضوع یکی دیگر از دلایلی است که نشان می‌دهد بازار ارزهای دیجیتال با بازارهای سهام همبستگی مثبت دارند.

کاهش همبستگی بین طلا و بیت کوین

اندکی پس از انتشار خبر مثبت شدن آزمایش دونالد ترامپ و در حالی که بیت کوین وارد یک اصلاح عمیق شد، شکاف بیشتری بین همبستگی بیت کوین و طلا ایجاد شد. نمودار زیر نشان می‌دهد که قیمت طلا در شش ساعت گذشته به بالاترین قیمت یعمی ۱۹۱۶ دلار در هر اونس رسیده است. با این وجود نتوانست سقف ۲۰۰ دلار را بشکند. در زمان نگارش این مطلب، طلا با قیمت ۱۹۰۸ دلار در هر اونس معامله می‌شود.

برداشت ۳۲۰۰۰ بیت کوین از بیت مکس

افزایش اندک قیمت طلا همزمان با کاهش ۴ درصدی قیمت بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: مدیر تکنولوژی صرافی بیت مکس دستگیر شد

جالب است ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر مشهور بازار ارزهای دیجیتال، اتهامات CFTC را به عنوان یک پاکسازی ضروری برای جایگزینی صندوق‌های قابل معامله بیت کوین (Bitcoin ETF) خواند و آن را یک اتفاق مثبت تلقی کرد.

به نظر شما اتفاق پیش آمده برای بیت مکس چقدر می‌تواند روی قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارد؟ نظرات و تحلیل‌های خود در این زمینه را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارد.

منبع: bitcoinwarrior