پنترا کپیتال (Pantera Capital) یک شرکت سرمایه‌گذاری است که منحصراً روی سرمایه‌گذاری‌ها، توکن‌ها و پروژه‌های مربوط به فناوری بلاکچین، ارز دیجیتال و دارایی‌های رمزنگاری شده متمرکز شده است. یکی از صندوق‌های این شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بیت کوین است که بازدهی خوبی هم داشته است. این صندوق با جذب سرمایه عملکرد خوبی را از خود نشان داده است.

جذب سرمایه صندوق بیت کوین پنترا

بر اساس فرم D تشکیل پرونده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، شرکت ارز دیجیتال پنترا کپیتال ۵ میلیون دلار دیگر سرمایه جذب کرده و مجموع سرمایه خود را به ۱۳۴ میلیون دلار رسانده است.

صندوق پنترا با مسئولیت محدود در سال ۲۰۱۳ به عنوان اولین صندوق بیت کوین مستقر در ایالات متحده تأسیس شد. در اواخر سال ۲۰۱۷، پنترا در نامه‌ای که به سرمایه‌گذاران نوشت، با افتخار به بازده  ۲۵٫۰۰۴ درصدی صندوق، اشاره کرد که دلیل اصلی آن بازار گاوی بیت کوین در آن سال بوده است.

بیشتر بخوانید: ادعای پنترا کپیتال: کمبود موجودی بیت کوین واقعی و علت آن پی پال است

بازدهی خوب صندوق

به گزارش وب سایت CoinDesk صندوق‌های سرمایه‌گذاری پنترا در مقایسه با S&P 500 وضعیت خوبی نداشته‌اند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری پنترا کپیتال که در اوت ۲۰۱۳ و اوت ۲۰۱۴ سرمایه جذب کردند، از ابتدای تأسیس خود تا سپتامبر ۲۰۱۹ به ترتیب ٪ ۴۶/۵ و ٪ ۱۵/۹ بازده داشته‌اند.

البته، ممکن است به دلیل بازار گاوی اخیر بیت کوین، عملکرد آن این اواخر بهبود یافته باشد. در زمان انتشار این مقاله، قیمت بیت کوین از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۵۹ درصد افزایش یافته است.

نظر شما در مورد خرید بیت کوین توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری جیست؟ نظرات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: coindesk