امروز پس از رشد قیمت اتریوم به بالاترین قیمت سال ۲۰۲۰ یعنی ۵۸۵ دلار، تریدرها پیش‌بینی می‌کنند قیمت این آلت کوین بالاتر نیز رود.

قیمت اتریوم امروز صبح تا قیمت ۵۸۵ دلار بالا رفت. پس از این افزایش قیمت، تریدرها در حال تعیین چندین سطح مقاومت کلیدی در کوتاه مدت هستند.

به طور کلی در بازه زمانی کوتاه مدت، تریدرها ۶۰۰ دلار را به عنوان منطقه مقاومت عمده برای اتر پیش‌بینی می‌کنند زیرا این آلت کوین روند نزولی خود را از این ناحیه از ماه مه ۲۰۱۸ آغاز کرده است. به همین ترتیب، ۶۰۰ دلار می‌تواند به عنوان یک منطقه موردعلاقه برای فروشندگان عمل کند.

با این حال، تریدرها به این امر هم معتقدند که اگر اتر از ۶۰۰ دلار عبور کند، احتمالاً وارد محدوده ۷۰۰ تا ۹۰۰ دلار خواهد شد. بالاتر از این محدوده، مقاومت کمی برای رسیدن به اوج قیمت وجود دارد.

چارت هفتگی قیمت اتریوم
چارت هفتگی قیمت اتر

بیشتر بخوانید: چرا قیمت اتریوم به بیش از ۵۰۰ دلار خواهد رسید؟ این سه دلیل به این سوال پاسخ می‌دهند

چشم‌انداز رشد قیمت اتریوم همچنان مثبت است

شبکه اتریوم طی ماه‌های اخیر شاهد تأثیر کاتالیزورهای بی‌شماری بوده است.

اول اینکه، ارتقای شبکه اتریوم ۲ در حال پیشرفت است، زیرا تعداد زیادی اتر همچنان به آدرس قرارداد سپرده واریز می‌شود.

اتریوم ۲ یک ارتقای مهم برای انتقال اتریوم از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) به الگوریتم اثبات سهام (PoS) است. اساساً، این ارتقا ماینرها را از شبکه حذف کرده تا تسویه تراکنش‌ها را بهینه کند.

مورد دوم اینکه، داده‌های درون‌شبکه‌ای نشان می‌دهند که نهنگ‌ها همچنان به انباشت اتر ادامه می‌دهند. این روند با افت ذخایر ارز اتر همزمان شده است، به خصوص که هولدرهای بیشتری این دارایی دیجیتال را به قرارداد سپرده اتریوم ۲ واریز می‌کنند. زمانی که اتر در وهله اول از ۵۰۰ دلار عبور کرد، محققان مؤسسه Santiment در این باره اظهار داشتند:

به دنبال $BTC، $ETH به بالاترین سطح ۲۹ ماهه یعنی ۵۰۰ دلار رسیده است. ۲۱ ژوئن ۲۰۱۸ آخرین باری بود که قیمت این دارایی به رکورد بالایی دست یافت. افزایش ۱۰ هولدر برتر اتریوم، همراه با عرضه سکه در صرافی‌ها، این رالی را تقویت کرده‌اند.

کاتالیزورهای بنیادین قوی برای اتریوم و ساختار تکنیکال مطلوب اتر، تریدرها را نسبت به روند قیمتی کوتاه مدت اتر خوش‌بین کرده‌اند.

مایکل ون دی پوپ (Michael van de Poppe)، یک تریدر تمام وقت در بازار سهام آمستردام، گفت که احتمال یک پولبک در ۶۰۰ دلار وجود دارد. با این حال، این تریدر اشاره کرد که بالاتر از این قیمت، مسیر ۹۰۰ تا ۱٫۰۰۰ دلار باز است.

به همین ترتیب، تریدری با نام مستعار «Rookie» گفت که احتمال رسیدن اتریوم به ۷۰۰ دلار تا پایان سال وجود دارد. اتریوم از ژوئیه سال ۲۰۲۰ شاهد یک روند صعودی پاربولیک بوده و این امر احتمال یک رالی طولانی مدت تا سال ۲۰۲۱ را افزایش می‌دهد.

آیا اتریوم از قیمت بیت کوین پیروی خواهد کرد؟

در طی رالی سال ۲۰۱۷، زمانی که قیمت بیت کوین در صرافی‌های بزرگ به ۲۰ هزار دلار نزدیک شد، آلت کوین‌ها نسبتاً راکد بودند. اتر و سایر رمز ارزهای مهم در ژانویه ۲۰۱۸، پس از اوج گرفتن بیت کوین، شاهد حرکات قابل توجه قیمت بودند.

اتر با دیدن مومنتوم تجدید شده در سال ۲۰۲۱ در راستای همان روندی که در چرخه پس از هاوینگ ۲۰۱۷ شاهد بوده، پیش خواهد رفت. اگرچه داده‌های تاریخی کمی وجود دارد که نشان دهد اتر و آلت کوین‌ها همان روند سه سال پیش را دنبال خواهند کرد، اما احتمال یک رالی آلت کوین برای ژانویه ۲۰۲۱ زیاد است.

برای اینکه اتر شاهد یک روند صعودی طولانی مدت باشد، ابتدا باید سطح مقاومت ۶۰۰ دلار را احیا کند، زیرا بسیاری از تحلیلگران این سطح را بزرگ‌ترین تهدید کوتاه مدت می‌دانند.

به نظر شما رشد قیمت اتریوم ادامه خواهد داشت؟ نظرات خود را در وب سایت کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: Cointelegrph