پیامی در ۱۴۵ کیف پول حاوی بیت کوین باعث برملا شدن دروغ کریگ رایت که خود را خالق بیت کوین می‌نامد، شد . برای اطلاعات بیشتر با کوین نیک همراه باشید.

به گزارش برات نیوز این پیام در تاریخ ۲۵ می منتشر شده و شامل ۱۴۵ آدرس و امضا می‌شود.  این آدرس‌ها مربوط به فردی می‌شود که پیام‌ها را مخابره کرده است. در این پیام ها گفته شده:

کریگ رایت یک دروغگو و کلاهبردار است. او کلیدهای لازم برای علامتگذاری روی این پیام‌ها را ندارد. شبکه لایتنینگ یک دستاورد شگفت انگیز است. به هر حال باید روی ارتقا ظرفیت‌های شبکه کار کنیم. متاسفانه  راه حل، تغییر یکسری از کدها نیست.

از آنجایی که رایت خود را بنیانگذار بیت کوین نامیده، با شکایات مختلفی مواجه است. در حال حاضر او در چند دادگاه مختلف پرونده دارد. بیشتر پرونده ها به این موضوع اشاره می‌کنند که رایت مدارک لازم برای اثبات اینکه بیت کوین را خلق کرده ندارد. حتما می‌دانید که خالق بیت کوین فردی ناشناس به نام «ساتوشی ناکاموتو» است. کسی که گفته می‌شود بیش از یک میلیون بیت کوین در اختیار دارد.

براساس اطلاعات منتشر شده کدهایی که در بیت کوین‌های رایت پیدا شده، قرار است در یکی از پرونده‌های دادگاهی او مورد استفاده قرار بگیرند. پرونده‌ای که شاکی آن «ایرا کلیمن» است.

بیشتر بخوانید: جان مکافی می‌داند ساتوشی ناکاموتو کیست!

حالا سوال اینجاست که آیا رایت کلید خصوصی برای رمزگشایی کیف پول ها را دارد یا خیر. رایت با این کار می‌تواند ثابت کند که صاحب این کیف پول‌ها خواهد بود. موضوع اینجاست که در جامعه بیت کوین خیلی‌ها باور ندارند که کریگ رایت خالق بیت کوین باشد. در واقع خیلی‌ها باور ندارند که رایت همان ساتوشی ناکاموتو باشد.

اتفاق جالب‌تر اینجاست که در سال ۲۰۱۵ هم ایمیلی از ساتوشی ناکاموتو منتشر شده بود که در آن گفته شد:

من کریک رایت نیستم. همه ما ساتوشی هستیم.

حالا چه اتفاقی برای رایت رخ می‌دهد؟ رایت اتهامات مختلفی را به همراه خود دارد. یکی از آن‌ها جعل مدارک است. مدارکی که می‌گویند او ساتوشی ناکاموتو است.

هر روز این موضوع آشکارتر می‌شود که رایت صاحب این بیت کوین ها نیست. به هر حال پرونده رایت ماه میلادی آینده بسته می‌شود و حقیقت درباره‌ی دروغ کریگ رایت مشخص می‌شود.

منبع: برات نیوز