با اعلام خبر پشتیبانی پی پال از ارز دیجیتال، بیت کوین به بالاترین قیمت خود در سال ۲۰۲۰ رسید. کارشناسان اعتقاد دارند ورود پی پال به حوزه ارزهای دیجیتال می‌تواند باعث سه برابر شدن تعداد کاربران بیت کوین در جهان شود.

در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین با قیمتی معادل ۱۲٫۹۰۰ دلار معامله می‌شود در حالی که شب گذشته قیمت آن به ۱۳٫۱۰۰ دلار رسیده بود، یعنی بعد از اعلام خبر پی پال بیت کوین نزدیک به ۱۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. نکته جالب اینجاست که بیت کوین با این افزایش قیمت در آستانه پیشی گرفتن از پی پال به عنوان بیست و یکمین دارایی با ارزش دنیا قرار دارد.

اعلام خبر پشتیبانی پی‌پال از ارز دیجیتال تقریبا دو هفته بعد از سرمایه‌گذاری اسکوئر (Square) یکی دیگر از غول‌های پرداخت بین‌المللی روی بیت کوین اتفاق افتاده است. اسکوئر تقریبا ۱ درصد از دارایی‌ها خود را روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است.

پذیرش گشترده ارز دیجیتال بین مردم و شرکت‌ها

به گفته لانر جاناتان ایگه (Lanre Jonathan Ige) محقق شرکت (Amun AG)، ادامه روند سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در ایجاد علاقه سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ به بیت کوین بسیار مهم خواهد بود. ایگه می‌گوید:

شرکت‌ها غالباً از این روند پیروی می‌کنند و می‌توانیم انتظار داشته باشیم که شرکت‌های دیگر نیز از اسکوئر و میکرواستراتژی (Microstrategy) پیروی کنند، زیرا با افزایش قیمت بیت کوین، بازده دارایی این شرکت‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

البته خبر اخیر پی پال در مورد پشتیبانی از ارز دیجیتال به جای اینکه سازمان‌ها را به سمت بیت کوین بکشاند، مردم عادی را به بیت کوین نزدیک‌تر می‌کند. به این دلیل که پی پال می‌تواند سرعت تبدیل شدن بیت کوین به یک سرمایه‌گذاری در حال حاضر و یک روش پرداخت در آینده را در جریان اصلی اقتصاد افزایش دهد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: پشتیبانی پی‌پال از بیت‌کوین می‌تواند آغازگر پذیرش گسترده رمزارزها باشد

افزایش تعداد کاربران بیت کوین توسط پی پال

بر اساس داده‌های گلس‌نود (glassnode)، بیت کوین در حال حاضر ۱۸۷ میلیون کاربر یا دارنده در  سراسر جهان دارد. اما ویلی وو (Willy Woo) یکی از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال، عنوان کرد این تعداد در مقایسه با ۴۸۷ میلیون کاربر پی پال تقریبا ناچیز است.

این نکته را هم باید بدانیم که ابتدا فقط امکان خرید، فروش و نگهداری بیت کوین از طریق پی پال ممکن می‌شود، اما این شرکت اعلام کرده است از سال ۲۰۲۱ استفاده این ارز دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت هم امکان‌پذیر خواهد بود. اگر این اتفاق رخ دهد، اعتبار بیت کوین به عنوان یک مکانیسم پرداخت و انتقال وجه اثبات خواهد شد.

تعداد کاربران بیت کوین

روند افزایش تعداد کاربران بیت کوین

انجام تراکنش از طریق پی پال و سایر پلتفرم‌های پرداخت متمرکز می‌تواند یکی از راه‌هایی باشد که بیت کوین را به جریان اصلی اقتصاد تبدیل کند. استفاده از پلتفرم‌های متمرکز (در کنار روش‌های دیگر مانند بلاک چین‌های جانبی و شبکه لایتنینگ) می‌تواند یک راه حل کاربردی کاهش ازدحام در بلاک چین بیت کوین محسوب شود. این اجازه را می‌دهد که از بلاک چین بیت کوین فقط برای معاملات بزرگتر که به امنیت بیشتر، شفافیت یا اثبات تغییر ناپذیری مالکیت نیاز دارند، استفاده شود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ورود هیجان‌انگیز پی‌پال؛ روزی خوش برای بیت‌کوین و رمزارزهای دیگر

مقایسه عملکرد بیت کوین در برابر بانک‌ها

در حالی که به نظر می رسد شرکت‌های پرداخت و ارزهای دیجیتال به مرور زمان هم افزایی بیشتری پیدا می‌کنند، اما قضیه برای بانک‌ها قضیه کمی پیچیده‌تر است و این کشمکش به خوبی در قیمت سهام آنها مشاهده می‌شود.

جان ارلیچ‌من (Jon Erlichman)، خبرنگار حوزه فناوری بلومبرگ در یادداشت‌های خود به این موضوع اشاره می‌‌کند که دارایی‌های مانند بیت کوین، اتر و سهام شرکت‌هایی مانند اسکوئر و پی پال امسال بسیار خوب عمل کرده‌اند، اما از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا، بازار سهام شرکت‌های مالی مانند بانک‌ها عملکرد مثبتی نداشته‌اند.

امسال و تا به امروز قیمت بیت کوین و اتر نزدیک به ۸۰ و ۲۱۷ درصد رشد را تجربه کرده‌اند، این در حالی است که پی پال ۹۹ درصد و اسکوئر هم ۱۸۶ درصد افزایش قیمت سهام داشته‌اند. در حالی که در طرف دیگر بانک‌های جی‌پی مورگان (JPMorgan) و بانک آمریکا (Bank of America) به ترتیب ۲۸ و ۳۲ درصد کاهش ارزش را تجربه کردند. همچنین ارزش سهام بانک سیتی گروپ (Citigroup) ۴۶ درصد و ولز فارگو (Wells Fargo) ۵۸ درصد کاهش یافته است.

تعداد کاربران بیت کوین

عملکرد بیت کوین در برابر سایر دارایی‌ها در سال ۲۰۲۰

جالب است بدانید بیت کوین همچنان یکی از بهترین دارایی‌های سال ۲۰۲۰ است که با اختلاف زیاد طلا و سهام S&P 500 را شکست داده است.

هر روز به تعداد افرادی که به بیت کوین به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت نگاه می‌کنند افزوده می‌شود و حساب‌های بانکی خود را تبدیل به سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال می‌کنند.

فراموش نکنید شما هم نظر و تحلیل خود را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

 

منبع: cointelegraph