اگر یادتان باشد اواخر پاییز سال ۲۰۲۰ بود که اخباری مبنی بر پشتیبانی پی پال از ارزهای دیجیتال منتشر شد. حالا بر بر اساس اخبار تازه‌ای که منتشر شده است پی پال به مشتریان و کاربران خود اجازه می‌دهد از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین برای خرید از ۲۶ میلیون فروشنده در سراسر جهان استفاده کنند. در ادامه درباره خرید کالا از طریق پرداخت ارز دیجیتال برای کاربران پی پال بیشتر صحبت می‌کنیم.

خرید کالا از طریق پرداخت ارز دیجیتال

همچنین کاربران پی پال می‌توانند به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند البته با این نکته که اجازه برداشت و نگهداری ارزهای دیجیتال خود به وسیله کلید خصوصی را ندارند و تنها روی شبکه پی پال می‌توانند به نگهداری و نقل و انتقال ارزهای دیجیتال بپردازند. خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق اپلیکیشن وینمو (Venmo) متعلق به پی پال امکان پذیر است.

خرید کالا از طریق پرداخت ارز دیجیتال

۶۵ درصد از کابران پی پال از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند

خبر پشتیبانی پی پال از ارزهای دیجیتال نشانه دیگری برای کاربران ارزهای دیجیتال در مسیر پذیرش جهانی آن بود. هر چند برخی از کاربران از اینکه تنها درون اکوسیستم پی پال قادر به خرید و فروش و نگهداری بودند چندان ابراز رضایت نکردند.

بر اساس داده‌های که توسط سازمان (Mizuho Securities)  ایالات متحده در دسامبر سال ۲۰۲۰ منتشر شد، نزدیک به ۶۵ درصد از ۳۴۷ میلیون کاربر پی پال در سراسر جهان، از بیت کوین و ارزهای دیجیتال برای خرید استفاده کرده‌اند.

این اقدام تنها حرکت پی پال به سمت پذیرش ارزهای دیجیتال برای کسب و کار جهانی نبود، چرا که پی پال پیش از این به خرید سرویس نگهداری ارزهای دیجیتال بیت‌گو « BitGo» هم چشم دوخته بود. هر چند سرانجام از خرید آن صرفنظر کرد و به جای آن در تاریخ ۸ مارس اعلام کرد که استارتاپ Curv را خریداری کرده است.

خرید بیت کوین

به نظر شما امکان خرید کالا از طریق پرداخت ارز دیجیتال برای کاربران پی پال چه تاثیری روی پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال می‌گذارد. آیا این موضوع می‌تواند دوباره باعث افزایش قیمت بیت کوین شود؟

منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: u.today