گفته می‌شود که پی پال قرار است امکانی را فراهم کند تا کاربرانش بتوانند به صورت مستقیم به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند. با این حال به نظر می‌رسد پی پال هنوز در حال بررسی این موضوع است و در این زمینه به صورت شفاف اطلاع‌رسانی نکرده است، همین موضوع باعث شد بسیاری از فعالان حوزه ارز دیجیتال در مورد شایعه یا واقعیت بودن پذیرش ارز دیجیتال توسط پی پال به تردید بیفتند.

اولین بار این خبر از طرف وبسایت کوین‌دسک و به گفته منبع ناشناس نزدیک به شرکت پی پال اعلام شد.  البته این شایعه با اعلام اینکه این کمپانی به دنبال مهندسان و توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال و بلاک چین است قوت گرفت. از آنجایی که پی پال یک کمپانی بزرگ با بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر است هیجان زیادی به جامعه ارز دیجیتال تزریق شد. واقعا اگر پی‌پال قابلیت خرید و فروش مستقیم ارز دیجیتال را به پلتفرم خود اضافه کند می‌توانیم شاهد رشد قابل توجهی در این بازار باشیم.

با این حال هیچکدام از نمایندگان رسمی پی پال در این خصوص اظهار نظر نکرده‌اند و حتی کوین بیس (Coinbase) و بیت استمپ (Bitstamp) که گفته می‌شود شرکای تجاری پی‌پال در معرفی ارز دیجیتال هستند هم در این خصوص از هر گونه اظهار نظری خودداری می‌کنند. البته از یک سو ممکن است علت این سکوت مشکوک به این معنا باشد که برنامه‌ها هنوز در دست اجرا است و مدیران این شرکت نمی‌خواهند قبل از پایان برنامه زمان‌بندی چیزی را اعلام کنند.

از طرف دیگر هم ممکن است همه این‌ها تنها شایعه باشد و پی پال در حقیقت هیچ برنامه‌ای برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال نداشته باشد.

پی پال و ارز دیجیتال

امکان خرید و فروش مستقیم ارز دیجیتال توسط پی پال

این مطلب راهم مطالعه کنید: دلایل ورود پی پال به دنیای ارز دیجیتال

پیش از این بنیانگذار پی پال یعنی آقای بیل هریس (Bill Harris)، بیت کوین را کلاهبرداری خوانده بود. همین موضوع باعث شده است کاربران نسبت به این تغییر شدید در مواضع استراتژیک تردید کنند.

حتی یکی از کاربران توییتر به نام «gunner6356» پی‌پال را کلاهبردار خطاب کرد:

«موسس پی پال نگفته بود بیت کوین کلاهبرداریه؟ خیلی خنده داره. این آدم‌ها واقعا کلاهبردار هستند، اول گفتند بیت کوین کلاهبرداریه حالا میگن ارزشمنده!»

با همه این‌ها جامعه ارز دیجیتال از این قضیه پشتیبانی می‌کند و حدس می‌زنند پی پال کدام ارز را انتخاب خواهد کرد.

البته با توجه به محبوبیتی که ارزهای دیجتال به دست آورده‌اند، چنین اقدامی کاملا منطقی به نظر می‌رسد. ارائه امکان خرید و فروش مستقیم ارز دیجیتال توسط پی‌پال می‌تواند باعث شود این شرکت در بین رقبایش در صنعت پرداخت جایگاه ویژه‌ای کسب کند.

همچنین در حال حاضر این شرکت ۳۲۵ میلیون کاربر دارد که امکان دارد پس از ورود به حوزه ارز دیجیتال احتمال جذب کاربران بیشتر وجود دارد. علاوه بر این‌ها پایگاه خبری «coinidol.com» اعلام کرده است که حجم معاملات سالانه بیت کوین در سال ۲۰۱۹ از پی پال هم بیشتر شده است، به همین دلیل به کارگیری ارزهای دیجیتال می‌تواند این کمپانی را از رقبای خود جدا کند.

در حال حاضر پی پال جایگزین‌های زیادی از جمله شاپیفای (Shopify)، پی لاین (Payline)، پایونیر (Payoneer)، اسکوئر (Square) و … دارد که بیشتر آن‌ها کارمزد کمتر  و شرایط منعطف‌تری از این شرکت دارند، البته بسیاری از آن‌ها ارز دیجیتال را قبول نمی‌کنند. البته اسکوئر در سال ۲۰۱۸ از قابلیت خرید با اپلیکیشن (Cash App) رونمایی کرد که میلیون‌ها سود برای این شرکت به ارمغان آورد.

بدون شک راه‌اندازی امکان خرید و فروش مستقیم ارز دیجیتال می‌تواند پی پال را به کمپانی شماره یک جهان تبدیل کند. علاوه بر این چنین اقدامی می‌تواند در نهایت باعث اتصال بین ارزهای دیجیتال و سنتی شود. به نظر شما پذیرش ارز دیجیتال توسط پی پال حقیقت دارد یا تنها شایعه است؟

منبع: Coinidol