یک دارایی جدید امور مالی غیرمتمرکز با نام پیکل فایننس، پس از جلب توجه تریدرها و مخصوصا خالق پلتفرم اتریوم، تنها در ۲ روز از عرضه خود یک رشد ۱۸۰۰ درصدی را تجربه کرد. توکن پیکل فایننس به دلیل ویژگی‌ خاص خود در بین دیگر توکن‌های ارزهای دیجیتال، به سرعت محبوب شده است.

توکن پیکل فایننس (Pickle Finance) یک توکن جدید است که خیلی زود افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است. این توکن از قیمت پایین ۴٫۴۱ دلار در ۱۲ سپتامبر، به قیمت ۸۵٫۲۴ دلار در تاریخ ۱۴ سپتامبر دست یافت.

مکانیسم به کار رفته در توکن پیکل فایننس منجر به جلب توجه ویتالیک بوترین، خالق پلتفرم اتریوم شد. طبق اطلاعات درون وبسایت پیکل فایننس، این توکن و پلتفرم آن به منظور از بین بردن نوسانات ۴ استیبل کوین بزرگ در فضای امور مالی غیرمتمرکز طراحی شده است.

افزایش قیمت توکن پیکل فایننس
افزایش قیمت توکن پیکل فایننس که مورد توجه خالق اتریوم قرار گرفته است.

پروتکل پیکل باعث می‌شود تا استخرهای استیبل کوینی که پایین‌تر از میزان تلاش خود معامله ثبت می‌کنند، پاداش بیشتر، و استخرهایی که بالاتر از تلاش خود معامله ثبت می‌کنند، پاداش کمتری دریافت کنند. این سیستم کاربران را تشویق می‌کند تا استیبل کوین‌های خود را از پلفترم‌هایی که بیشتر از حد معامله ثبت می‌کنند، به پلتفرم‌هایی که پایین‌تر از انتظار معامله دارند، منتقل کنند.

در حال حاضر، پیکل فایننس از چهار استخر استیبل کوین DAI/ETH، USDC/ETH، USDT/ETH و suSD/ETH پشتیبانی می‌کند.

مزایای توکن پیکل فایننس

به‌علاوه ویژگی‌های ذکر شده، هولدرهای توکن پیکل می‌تواند در یک پروسه اداری جدید و جالب شرکت کنند. در این سیستم اداری، قدرت نهنگ‌ها تا حد چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

پیکل فایننس از یک سیستم رای‌دهی چهارگانه استفاده می‌کند تا قدرت نفوذ نهنگ‌ها را بگیرد. به جای این که رای‌ها به صورت عادی شمرده شوند، این پلتفرم از جذر هر یک از اکانت‌ها استفاده می‌کند. برای مثال، هر دو مثال زیر، یک مقدار رای برابر دارند:

۱. یک وال ۱۰۰ رای بدهد
۲. ۱۰ فرد عادی، هر کدام ۱ رای بدهند.

این ویژگی باعث می‌شود تا فقط ایده‌هایی قدرت و سرمایه جذب کنند که توجه افراد بیشتری را به خود جلب کرده باشند.

این ویژگی عالی است، اما زمانی توکن پیکل فایننس مورد توجه واقع شد که نظر ویتالیک بوترین به پروسه این امور مالی غیرمتمرکز جلب شد.

واکنش خالق اتریوم به ویژگی پیکل فایننس

پس از معرفی ویژگی‌های پیکل فایننس، ویتالیک بوترین در توییتر نسبت به این ویژگی‌ها واکنش نشان داد و پرسید:

عالیه! چطور می‌توانید اشخاص عادی را نسبت به نهنگ‌هایی که سرمایه خود را به منظور جذر در شمارش رای بین چندین اکانت تقسیم کرده‌اند، شناسایی کنید؟

در پاسخ به این سوال، پیکل فایننس اعتراف کرده است که آن‌ها هنوز در اولین مراحل توسعه سیستم خود هستند:

در حال حاضر نمی‌توانیم این نهنگ‌ها را با افراد عادی شناسایی کنیم. نمی‌خواهیم اجازه دهیم که در حال حاضر دستیابی به تکامل، مانع از ویژگی‌های مثبت پلتفرم ما شود. امیدواریم که فعلا این سیستم تا حدی سرعت نهنگ‌ها را نسبت به خواسته‌های خود کاهش دهد.

شاید در آینده بتوانیم سیستمی تعبیه کنیم که بتوان کاربران را بهتر تشخیص دهد. این پروژه فقط برای ۲ روز است که شروع به کار کرده.

نظر شما در خصوص توکن و ویژگی‌های پیکل فایننس چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Dailyhodl